Toon posts:

Keuze programmeer software

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bedrijf moet ik een soort branch adminstratie pakket gaan maken.
Deze applicatie zal uiteindelijk zeer uitgebreid moeten worden en ook aan collega bedrijven worden verkocht.

Ik heb vanuit mijn studie enige ervaring met ms access, visual basic, delphi, en pascal.

Ik moet nu een keuze maken voor de programmeertaal dit hoeft geen taal te zijn welke ik vanuit mijn studie ken.
Ik heb de volgende eisen aan de programmeertaal.

Eenvoudig om met databases te werken.
Snel om mee te werken (veel ingebouwde features)
Krachtige tool om rapporten en formulieren te maken
Ondersteuning voor MS SQL server
multiuser
Niet webbased (php)
Het zou makkelijk zijn als de programma's ook naar x64 te compilen zijn

Graag jullie mening en advies over de te kiezen programmeer software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Met C# en VB.Net heb je het hele .NET framework tot je beschikking en heb je dus veel 'ingebouwde' features. Nadeel is dat het alleen op Windows kan draaien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh, ga eerst maar eens uitwerken wat je precies wilt, en dan kan je eens bepalen welke taal/platform je wel/niet kunt gebruiken.

maarrem, voordat een "zeer uitgebreid" pakket er ligt, ben je een paar jaar verder, kan je niet beter eerst eens kijken wat er al te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

Tja ik zou zeggen dat je naar je eigen krachten moet kijken. Als jij het moet maken, en je hebt ervaring in die talen, dan zou het slim zijn om het daar in te maken.
Ik ken delphi en pascal niet goed genoeg om iets te zeggen over wat ze kunnen, maar geen van de talen die je opnoemt roept bij mij het gevoel 'joepie' op.
Als je rapporten en formulieren wilt maken, en dit ook snel wil, is het slim om het in MS Access te maken. Kijkend naar je andere eisen, en om de reden dat VBA imho zuigt, valt dit weer af. Meer dan 10 users op een access-database is eigenlijk al teveel.

Als je het niet webbased wil (ook geen webservices?) dan zou ik als ik jou was eens kijken naar een client/server-architectuur met de talen C#.NET (of VB.NET) voor windowssystemen of C/Java voor multi-OS-ondersteuning. Alhoewel, het .net-framework werkt ook gedeeltelijk onder linux (d.m.v. Mono)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:44:
Graag jullie mening en advies over de te kiezen programmeer software
En wat had je zelf al bedacht? Hier op GoT verwachten we, zoals je in onze Quickstart zult lezen, wel dat je zelf wat inzet toont en zaken uitpuzzelt voor je hier een topic opent. Enkel een wensenlijstje dumpen en dan gaan zitten duimendraaien tot de suggesties komen aanwaaien is dus niet de bedoeling. Daarbij zijn er al talloze topics hierover gestart.

Om toch een beetje een antwoord te geven op je vraag: ga eerst eens uitzoeken en specificeren wat je nou echt wil en dus niet "veel ingebouwde features". Met de breedte van je vraag zoals je 'm nu stelt is zowat elke programmeertaal wel geschikt; name one. En dan krijgen we hier dus een topic waarin iedereen zijn / haar favo taaltje gaat liggen roepen zonder dat 't van toegevoegde waarde is.

Zaken als voor welke platformen je überhaupt wilt (en/of kunt) ontwikkelen zijn dan overigens ook verrekte handig om te weten. Afhankelijk van de 'grootte' van het pakket, het platform (en het aantal concurrent users etc.) zou je dingen als MS Access willen vermijden, maar daar valt weinig over te zeggen met de info die je verschaft in je topicstart.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 09-03-2009 19:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.