Toon posts:

Hulp

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een Packard Bell EasyNote SL51-B-002. Maar als ik een spel wil spelen werkt het goed want alles raakt door de war en het beeld ziet er niet uit. Ik hoorde dat het ligt aan de videokaart.

Maar,

Kan ik wel een videokaart kopen voor Packard Bell EasyNote SL51-B-002. En is het mogelijk om hem in te pluggen

zoja, welke raad u mij dan aan

Bvd

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53
laptop/pc? specs? welk os? welk spel? waar heb je dat gehoord?

oftewel, dit is geen topicstart, geef is wat meer info

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die SL51-B-002 is een laptop als ik het goed heb. Meestal zit de videokaart in laptops vast gesoldeerd en kan je die dus niet vervangen. Mocht het een losse kaart zijn is het wel mogelijk. Maar dan moet je sowieso een speciale laptop videokaart hebben, een normale kaart voor een PC past er sowieso niet in.

Het probleem dat je waarschijnlijk hebt zijn artifacts. Controleer dit anders even door op Google naar plaatjes te zoeken en te kijken of het idd het zelfde is.

Je zou kunnen proberen de videokaart kloksnelheden lager in te stellen, dit zou het misschien op kunnen lossen. Maar waarschijnlijk is de videokaart gewoon kapot.

Edit: Als je nog garantie op de laptop hebt heb je gewoon recht op reparatie of vervanging.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 09-03-2009 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
pilatus, zoiets krijg ik bij mijn games. Maar dan echt over heel het veld Ik weet zo even niet hoe ik "die klok" lager moet zetten ofzo.

Zou je dat even kunnen uitleggen. En ja het is een laptop:P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 18:36 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:35:
pilatus, zoiets krijg ik bij mijn games. Ik weet zo even niet hoe ik "die klok" lager moet zetten ofzo.

Zou je dat even kunnen uitleggen. En ja het is een laptop:P
Je kan met een programma als Rivatuner de kloksnelheden van de videokaart verlagen. Dan moet zeg maar minder hard werken en zou het probleem weg kunnen zijn, die kans is alleen wel klein. Meestal is het geheugen van de videokaart kapot bij zulk soort dingen.

Hoe je het allemaal precies moet doen ga ik niet allemaal hier schrijven. Je kan via Google vast wel een guide vinden die vertelt hoe het allemaal precies moet.

Verwijderd

Topicstarter
En als dat niet werkt, is het dan echt niet mogelijk om een videokaart te verwisselen? Zelfs als je hem eruit haalt?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53
zoals pilatus hier boven al zegt, zitten videokaarten meestal vast gesoldeerd op het moederbord. Jij hebt een onboard ati 3100 kaartje, dus die kan je niet vervangen.

maar heb je uberhaupt al een keer 3dmark ofzo gedraaid om te kijken of het aan het spel ligt, of aan de kaart? en misschien een driverupdate?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Bij een laptop heb je zoals al gemeld hoogstwaarschijnlijk geen mogelijkheid tot uitbreiden/vervangen van je videomogelijkheden. Enige optie is bij high-end laptops een MXM-module. Of daar sprake van is kun je in de manual van je laptop vinden (geen vermelding=vrijwel zeker niet). Overigens kun je met gezonde boerenverstand wel verzinnen dat een kaart wat bijna een derde van het formaat van je laptop heeft er niet in gaat passen...

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 09-03-2009 21:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.