Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB Midi Adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met een kleine issue; kent iemand deze USB Midi adaptors? Is het bekend dat deze het midi signaal wat vertraags ontvangen?

Ik gebruik namelijk een van deze kabels voor het aansluiten van mijn Korg EMX sampler aan mijn pc voor het gebruik samen met Ableton.
Ik heb de instellingen in Ableton zo opgezet dat de midi clock van het programma naar de EMX word gestuurd.
Deze heb ik dan weer zo ingesteld dat deze zijn Bpm van een externe bron (in dit geval Ableton) ontvangt. Wanneer ik op play druk in Ableton begint de EMX ook met spelen, maar hij loopt niet direct gelijk en na een tijdje loopt deze zelfs weer wat ernaast :?

Ik heb verder geen last van latency qua geluidskaart (extern) of audio driver (ASIO); beiden goed ingesteld. Daarom, weet iemand meer van deze kabels en is dit een bekend fenomeen? Ik heb het namelijk ook wanneer ik het gesynced samen met het programma Traktor wil laten draaien.

Echt reuze irritant.

Alle hulp is welkom.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Welke USB midi adapters?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Als het goed is ondersteunt de Korg SMPTE timing, misschien kun je deze in Ableton nog instellen? Meestal is er ook wel een mogelijkheid om latency in te stellen per Midi-device.

Ik heb zelf ook een USB-midi-interface en heb eigenlijk nooit timing problemen als ik de latency per device goed instel.

[ Voor 25% gewijzigd door dominic op 09-03-2009 19:09 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:08:
Als het goed is ondersteunt de Korg SMPTE timing, misschien kun je deze in Ableton nog instellen? Meestal is er ook wel een mogelijkheid om latency in te stellen per Midi-device.

Ik heb zelf ook een USB-midi-interface en heb eigenlijk nooit timing problemen als ik de latency per device goed instel.
Ik ken die term niet. In Ableton kun je wel de latency instellen en aangeven of het om een directmusic verbinding gaat of een MME.

Verwijderd

Topicstarter
@Dominic: Heb je toevallig ook een Korg Electribe? Hoe hoog of laag moet jij de latency dan zetten bij het midi-usb kabeltje? Want ik kan instellen van -300ms tot +300ms latency. Een heel gepruts om iedere instelling te proberen...

Ik heb de latency binnen Ableton nu op -90ms gezet, de midi clock van de EMX op external en hij loopt nu toch al zo'n vijf minuten sync zonder problemen..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 10:48 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:16:
@Dominic: Heb je toevallig ook een Korg Electribe? Hoe hoog of laag moet jij de latency dan zetten bij het midi-usb kabeltje? Want ik kan instellen van -300ms tot +300ms latency. Een heel gepruts om iedere instelling te proberen...

Ik heb de latency binnen Ableton nu op -90ms gezet, de midi clock van de EMX op external en hij loopt nu toch al zo'n vijf minuten sync zonder problemen..
Ik heb geen Electribe nee, maar het lijkt erop alsof je het goede pad in bent geslagen qua instellingen. De meeste midi-sequencers sturen BPM etc. mee bij het starten van het spelen. Door de Korg op external midi clock te zetten zou je het wel eens getackeld kunnen hebben..

Download my music on SoundCloud

Pagina: 1