Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• callous
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-08 10:14
Hey,

Ik heb al een tijdje de logitech harmony 525 afstandsbediening.
Tot voor kort geen enkel probleem... een geweldig apparaat.

Maar nu heb ik dus toch problemen. Na een verse update doet ie het prima.
Maar de volgende dag kan het maar zo zijn dat de devices niet meer in de "normale" volgorde
staat en dat geeft al aan dat de gehele AB niet meer doet wat ie moet doen.
Hij reageert dan niet meer op een knop maar bij het indrukken van de 2de knop doet hij dan
de actie van de eerste knop en bij de 3de druk op een knop doet ie de actie van de 2de knop.

Dit is natuurlijk enorm onlogisch en vreemd. Alle instellingen staan toch goed zeker gezien na opnieuw
updaten doet ie het een tijdje goed. Het lijkt er dus op dat hij in de war raakt zodra hij in sleepmode
is geweest.

Eerder had ik dit ook al maar dan 1x in de maand ofzo maar nu is het elke dag opnieuw. Vreemd toch?

iemand een idee?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Heb je de batterijen er al eens uitgehaald, en na een tijdje terug gedaan?
Of heb je via je pc al een keer de configuratie opnieuw laten wegschrijven, na de update? :)

Is het al bijna vrijdag?

• callous
batterijen eruit en erin maakt niets uit... en dat andere wat je zegt, dat is wat ik bedoel met updaten.
Dus de software er opnieuw inzetten.

• FrenzyFreak
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-10 13:04
Toevallig mijn 555 vorige week een update gegeven.

Volgens mij proberen de Devices nu in volgorde te gaan staan van meest naar minst gebruikt apparaat.
Verder met de knoppen zou je kunnen proberen de tijdsvertraging tussen de verschillende acties weg te halen.

• callous
Ik maak geen gebruik van dat soort vertragingen. In mijn software profiel is op zich niets veranderd. Althands niet op het moment dat het probleem begon.
Gitseravond begon het probleem opeens al tijdens gebruik. Je ziet dan direct de volgorde van de devices veranderen en dan weet je al dat het mis is.
Dan gewoon de software opnieuw in de ab pompen en het is weer (tijdelijk) opgelost. Maar dat is natuurlijk niet normaal en de bedoeling...zo frequent.

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Het kan meerdere redenen hebben, maar ik zou zeggen bel even met de helpdesk en vraag desnoods naar level 2 support in canada.

Gesprek is gratis :)

Indien je toch wat dingen zelf wilt proberen/troubleshooten:

- Vervang de batterijen voor een exemplaar met de juiste voltage (a merk aub en allemaal van hetzelfde merk!!)
Goedkope batterijen of batterijen (AA) met een afwijkend voltage niveau geven rare problemen met de 525/555 serie, zie ook punt 1 hierboven.

- Doe een firmware update + reset met behulp van de diagnostic safemode modus.
1) Haal de batterijen uit de remote
2) Off knop vasthouden en USB inpluggen op de computer-->ab (terwijl je de off knop vast hebt)
Off knop vast blijven houden totdat het scherm : safe mode zegt!
3) Als je safemode in het scherm ziet staan, off knop los laten en via de software een firmware upgrade uitvoeren.
4) Na firmware upgrade een normale update uitvoeren (met jouw remote settings)
5) Usb loskoppelen en (nieuwe?) batterijen plaatsen

Hierna met device mode verschillende apparaten testen ipv alleen één apparaat om uit te sluiten dat het niet aan het apparaat of het signaal ligt.

De safe mode firmware upgrade + batterijen zal dit probleem hoogst waarschijnlijk oplossen. Zo niet, even aangegeven dat je bovenstaande procedure hebt gedaan en het PID nummer + SerieNR in het batterij klepje doorgeven aan de helpdesk. Zij zullen een vervangende AB toesturen.

Succes!

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• callous
Dank je Workaholic!!

Ik heb natuurlijk nu nog geen idee of het probleem opgelost is maar de firmware upgrade heb ik succesvol uitgevoerd.
Daarna zoals je zei mijn eigen instellingen geupdate. Hij doet het weer maar nu alleen nog ff afwachten of het probleem zich niet weer voordoet. Waarschijnlijk weet ik dat in de komende paar dagen wel gezien de afgelopen week.

De batterijen zijn eigenlijk nog maar een week of 2 of 3 oud terwijl ik er normaal gesproken een half jaar ofzo mee kan doen. De batterijen zaten bij een ander apparaat meegeleverd voor een draadloos toetsenbord die ik niet gebruik dus heb ik die batterijen gebruikt. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn hierna, zal ik dan toch die batterijen ook nog even vervangen met duracel batterijen.

Ik moet nog even terugkomen op een eerdere opmerking die ik heb gemaakt. Het eruit halen van de batterijen op het moment dat hij het niet goed meer doet, lost het wel even weer op. Ik zei eerder dat het niets uit maakt dus dat had ik niet goed.

Eerst super bedankt en ik zal mijn bevinding zeker deze week nog even laten weten hier!

• callous
HU!!! dit is wel heel erg ironisch... hij doet het nu al niet meer... zie het tijdsverschil tussen vorige tekst en dezen... zo he!!

Goed, ik zal de batterijen gaan vervangen en zien wat dat oplevert...zucht!

wordt vervolgd...

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

quote:
callous schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:02:

De batterijen zijn eigenlijk nog maar een week of 2 of 3 oud terwijl ik er normaal gesproken een half jaar ofzo mee kan doen. De batterijen zaten bij een ander apparaat meegeleverd voor een draadloos toetsenbord die ik niet gebruik dus heb ik die batterijen gebruikt. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn hierna, zal ik dan toch die batterijen ook nog even vervangen met duracel batterijen.
Ja, en het zou dus zo kunnen dat dat toetsenbord al 2 jaar in een magazijn heeft gelegen, en de batterijen dus ook. En meestal zijn batterijen die ergens bijzitten goedkope shitdingen die snel leeg zijn, en dan zelfs gaan lekken waardoor het hele batterijcompartiment wordt aangevreten door de zooi die er uit die batterijen komt. Probeer het dus eens met een A-merk (Duracell, Panasonic etc) als hij nou weer vreemd gaat doen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• callous
nou... in dit geval hebben ze niet lang in het magazijn gelegen...maar das een lang verhaal

Je hebt wel gelijk dus ik ga idd vanmiddag nieuwen halen. Ze zien er goed uit dus ze lekken nog niet :)

• Workaholic
  • Niet online
Lees mijn reply maar, zelfs als ze niet oud zijn wil niet zeggen dat ze geschikt zijn voor de 525 serie.

In mijn tijd op de helpdesk hebben we veel batterij merken gezien van de hema/lidl/etc die ook rare problemen gaven en met een set a-merk was het opgelost.

Ook de safe mode firmware upgrade lost 75% van dit soort meldingen op.

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• callous
Nou... eindelijk batterijen gekocht op het moment dat ik eraan denk :)

Maar helaas...het is niet veranderd. Ik had nog even de gedachte dat het aan de activiteit kon liggen omdat na het indrukken daarvan sowieso de hele ab in de war was.... maar ik heb de activiteit verwijderd en opnieuw gemaakt maar dan nog werkt het niet.

Dus wat ik tot nu toe gedaan heb:

1. veilige modus firmware update
2. nieuwe batterijen

nog meer ideeen?

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Logitech mailen/bellen voor een nieuwe :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• callous
en ik krijg zo maar een nieuwe dan?

• Midje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-10 02:10
Zou hier even kijken en eventueel je probleem posten
http://forums.logitech.co...?board.id=general_remotes

Heb ik in verleden ook gedaan met resultaat :)

• Workaholic
  • Niet online
Gewoon de helpdesk bellen, er zit 2 jaar garantie op en zij kunnen je hier zeker mee helpen :)

Verder op overige forums posten heeft geen zin als je mijn stappen al hebt doorlopen.

Workaholic wijzigde deze reactie 14-03-2009 11:04 (32%)

• callous
dank je midje.... sowieso denk ik niet dat het zin heeft want ik zou echt niet weten hoe ik zoeken moet om op hetzelfde probleem uit te komen :) toch bedankt voor het meedenken...

@Workaholic
bedankt voor je inzet... ik heb een mailtje gestuurd dus ik wacht daar even op... uiteraard zal ik de uitslag hier posten.
Over die 2 jaar garantie... ik heb geen idee hoe lang ik hem heb en waar de bon is :D
maar goed... we wachten wel even de reactie van de service desk af...

• callous
Dit is ongelooflijk... Ik vraag me af of iemand me gaat geloven :)

De oplossing is zo simpel en vreemd dat het echt niet te vatten is...

awel...dan hier de oplossing...roffel roffel

het apparaat "versterker" mag niet zo heten. Nu heet het "Amplifier" en het is opgelost

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt...maar het is toch echt zo.
Goede service bij Logitech moet ik zeggen. Aardige dame heeft mij gebeld en nu baal ik wel dat ik de harmony geen 6 sterren kan geven :) Ondanks de vreemde bug toch nog steeds (weer eigenlijk) een geweldig apparaat.

Jullie allemaal bedankt voor het meedenken en de tips!!

• Midje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-10 02:10
quote:
callous schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:08:
het apparaat "versterker" mag niet zo heten. Nu heet het "Amplifier" en het is opgelost
Ik ga het binnenkort eens proberen met mijn Harmony One :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True