Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Firefox] Trager en hoog geheugengebruik na update 3.0.7

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Hallo allemaal,
Ik heb Firefox naar versie 3.0.7 geüpdate. Tot mijn verbazing zie ik dat Firefox op dit moment 104 MB aan geheugen verbruikt met 1 tab open. Voorheen lag dit rond de 60 MB. Ook werkt Firefox veel langzamer dan voorheen.

Alvast bedankt.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij mij maar 30 met google.
Snelheid geen verschil.

[ Voor 31% gewijzigd door Soldaatje op 09-03-2009 17:00 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet je heel zeker dat het geheugengebruik bij 3.0.6 op 60MB lag? Ik geloof er weinig van, zeker niet nadat je je browser even open hebt gehad.

En wat is er traag, het laden van de pagina's? Is je verbinding wel OK, is het bij verschillende sites, en moet er niet veel opnieuw in de cache geladen worden? ;)

• -Edwin-
Dank voor de snelle reactie's. Na het herstarten begint Firefox weer op 50 MB nu. En dat ligt nu rond de 60 MB. Dus dat lijkt ineens weer goed. Maar al 2 dagen worden met versie 3.0.7 site's langzaam geladen en soms valt de verbinding helemaal weg. Ook MSN valt dan uit maar online games etc. werken wel gewoon. Ik zal even kijken of het aan Eset Smart Security 4 ligt en dan plaats ik mijn bevindingen weer hier.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-Edwin- schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:02:
Dank voor de snelle reactie's. Na het herstarten begint Firefox weer op 50 MB nu. En dat ligt nu rond de 60 MB. Dus dat lijkt ineens weer goed. Maar al 2 dagen worden met versie 3.0.7 site's langzaam geladen en soms valt de verbinding helemaal weg. Ook MSN valt dan uit maar online games etc. werken wel gewoon. Ik zal even kijken of het aan Eset Smart Security 4 ligt en dan plaats ik mijn bevindingen weer hier.
Firefox heeft natuurlijk niks met msn te maken, misschien toch een dns of internet probleempje? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• -Edwin-
Ok, ik heb het lek boven water. Met Eset Smary Security komt mijn download op speedtest niet boven de 4000 uit. Terwijl ik een 10 mbit lijntje heb. Zonder Eset Smart Security kom ik op 9700. Dus het ligt echt daaraan. Bovendien merk ik tijdens het surfen dat het sneller gaat.
Maar wat moet ik nu doen? Het is natuurlijk vreemd, en ik kan niet zonder antivirus en firewall enzo.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-Edwin- schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:24:
Ok, ik heb het lek boven water. Met Eset Smary Security komt mijn download op speedtest niet boven de 4000 uit. Terwijl ik een 10 mbit lijntje heb. Zonder Eset Smart Security kom ik op 9700. Dus het ligt echt daaraan. Bovendien merk ik tijdens het surfen dat het sneller gaat.
Maar wat moet ik nu doen? Het is natuurlijk vreemd, en ik kan niet zonder antivirus en firewall enzo.
Waarom kan je niet zonder dat?
Als je weet wat je wel en niet kan doen op internet is er niks aan de hand ;)
Maargoed voor virusscan pak je Avast of AVG(gratis) :)

En een firewall vindt ik persoonlijk een beetje overkill, tenzij je een ouderwets USB modem hebt....

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• -Edwin-
DennusB schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:27:
[...]

Waarom kan je niet zonder dat?
Als je weet wat je wel en niet kan doen op internet is er niks aan de hand ;)
Maargoed voor virusscan pak je Avast of AVG(gratis) :)

En een firewall vindt ik persoonlijk een beetje overkill, tenzij je een ouderwets USB modem hebt....
Oh eigenlijk bedoelde ik meer: Het is raar dat ESS bij mij problemen geeft. Op zich kan Avast+windows Firewall ook prima hoor. Maar ik ga wel even eerst kijken met ESS en anders doe ik gewoon een gratis alternatief.

• -Edwin-
En trouwens, hier ben ik wel klaar. Het ligt duidelijk niet aan Firefox. Bedankt allen!
Pagina: 1