Probleem, sommige site's niet te bereiken op laptop.

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo tweakers,

Ik heb weer eens een enorm vaag probleem(volgens mij roep ik die problemen op me af :P ).

Even een inleiding:

Bij mij op m'n stage hebben we 2 servers draaien, DC1 & DC2.
DC1 is de hoofdserver, en regelt DHCP & DNS(primair) = 192.168.1.31.
DC2 draait in dit verhaal alleen DNS = 192.168.1.32.

Er draaien ongeveer 20 clients in het netwerk, waarop op geen enkele pc problemen zijn.
Nu komt het rare, mijn baas werkt met een laptop.
Deze gebruikt hij thuis ook(neemt hem elke avond mee).

Thuis heeft hij absoluut geen problemen met internet/email whatsoever.
Dan komt hij op de zaak s'ochtends, plugt z'n laptop in op het bedrade netwerk en dan komen de problemen.

Intern is er niks aan de hand, m'n baas kan probleemloos verbinden met de terminal.
Kan bij de file-server, kan printen, kan internetten enzovoort enzovoort.
Maaaaar... sommige site's zijn vaak niet(lees half, plaatjes die ontbreken ofzo) te bereiken.
Als ik op dat moment op een willekeurige andere client in het netwerk dezelfde site bezoek, is er absoluut geen probleem.
En staat de site binnen een paar seconde op het scherm.

Een paar voorbeelden die problemen geven op de laptop : www.conceptronic.nl, www.asus.com en nog meer site's.

Na half google te hebben doorgelezen, het veranderd te hebben van de DNS naar OpenDNS, naar de dns servers van kpn.
Na het 30x flushen van de dns(ipconfig /flushdns)
Het geven van een vast ip-adres, andere browsers geprobeerd.
Draadloos geprobeerd, en noem maar op blijft het probleem bestaan.

Het enige verschil tussen een willekeurige client en de laptop is uiteraard de hardware, maar ook dat de laptop niet op het domein aanmeld.
Ik kan me niet voorstellen dat dit wel enige problemen oplevert.

Ik kwam vorige week op google nog een register-tweak tegen die de oplossing zou bieden, namelijk tegen een black-hole router.
Helaas pindakaas, dat bleek ook niet afdoende om het probleem op te lossen.

Ik ben nu een beetje out-of-options, en ik hoop dat iemand van jullie mij(ons) uit de brand kan helpen.

Alvast bedankt!! :>

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Hoe staan de instellingen op de laptop? vertel eens wat meer over de laptop en het netwerk van het bedrijf

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:55:
Hoe staan de instellingen op de laptop? vertel eens wat meer over de laptop en het netwerk van het bedrijf
Internet komt 2x binnen, SDSL voor de servers(zodat de servers extern bereikbaar zijn voor RDP).
Online ADSL komt binnen, voor clients.

Ip van online modem : 192.168.1.1

Laptop is een Asus, typnummer post ik hier nog, die heb ik nu even niet bij de hand.
Netwerk heeft 3 switches in patchkast(2x HP, 1x linksys) + 4 patchpanels.

Clients krijgen in de reeks van 192.168.1.100 - 192.168.1.200 een ip.
DNS verwijst naar 192.168.1.31 (DC1) en 192.168.1.32(DC2), op de laptop is deze dus direct gezet naar OpenDNS, om te testen....
DHCP wordt uigedeeld door DC1.

Op DC1 staan 2 pointers in de DNS, allebei naar een externe DNS van opendns(2 ip's).

Wat wil je nog meer weten ?

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 09-03-2009 16:07 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien een stomme opmerking, maar de laptop betreft een privé laptop, misschien een adblocker of een stukje spyware er op wat een deel van de afbeeldingen binnenhoudt? Een deel van de browser kan beschadigd zijn, probeer eens een andere browser, maar ook eens een andere laptop van buiten het bedrijf.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• DennusB
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:10:
Misschien een stomme opmerking, maar de laptop betreft een privé laptop, misschien een adblocker of een stukje spyware er op wat een deel van de afbeeldingen binnenhoudt? Een deel van de browser kan beschadigd zijn, probeer eens een andere browser, maar ook eens een andere laptop van buiten het bedrijf.
Aha, dat was ik dus vergeten de melden in de startpost, ik voelde dat ik iets was vergeten |:(

Laptop is meerdere malen met verschillende virus-scanners gescant, inclusief hitman pro.
Geen enkele scanner vindt problemen of virussen, andere browser is geprobeerd(firefox) en biedt ook geen uitkomst.

Een laptop van buiten het bedrijf geeft, zover ik weet tot nu toe geen problemen.
Dit zal ik woensdag(zodra ik er weer zelf ben) bevestigen met mijn eigen laptop :)

Verwijderd

word de laptop via draadloos op internet gezet ? maar hoe staan de instellingen op de laptop?

maar wie zegt mij dat de opendns server 100% betrouwbaar zijn?

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:38:
word de laptop via draadloos op internet gezet ? maar hoe staan de instellingen op de laptop?

maar wie zegt mij dat de opendns server 100% betrouwbaar zijn?
Laptop is bedraad aangesloten, maar het is ook draadloos getest.

Als jij denkt dat die opendns servers niet 100% te vertrouwen zijn, waarom werkt dan dezelfde site op een willekeurige pc op hetzelfde moment wel? ook via opendns? Dat kan dus niet, dus ik denk niet dat het een dns probleem is :'(

Verwijderd

Stel de laptop eens handmatig in met de dns van je DC1
kijken wat er dan gebeurd .....

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:55:
Stel de laptop eens handmatig in met de dns van je DC1
kijken wat er dan gebeurd .....
Is gedaan, daarna een ipconfig /flushdns.
Helaas, dat werkt ook niet :(

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

- Drivers van lan en wifi zijn up-to-date/vervangen?

- Check je host file (C:\windows\system32\drivers\etc\hosts)
Daar hoort alleen dit in te staan (en wat commentaar):
127.0.0.1 localhost

- Draai TCP Optimizer (wellicht dat het in je ttl/mtu waardes zit)

- Draai HijackThis en post de logfile hier of haal hem is door een loganalyzer.

- Er staan geen firewall's / virusscanners geinstalleerd die roet in het eten gooien? (deinstalleer desnoods alles als er ooit Symantec/Norton antivirus op gestaan heeft, draai dan Norton Removal tool)

- www.conceptronic.nl en www.asus.com zijn een beetje gare sites (doen er bij mij thuis en op mn werk ook erg lang over & werken dan ook soms niet) heb je niet wat andere voorbeelden?

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
ik zou je C:\windows\system32\drivers\etc\hostfile eens bekijken of niet niet heel erg groot is.

• DennusB
  • Niet online
hellbringer schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:28:
- Drivers van lan en wifi zijn up-to-date/vervangen?
Uiteraard
- Check je host file (C:\windows\system32\drivers\etc\hosts)
Daar hoort alleen dit in te staan (en wat commentaar):
127.0.0.1 localhost
Klopt, dat is het enige wat erinstaat
- Draai TCP Optimizer (wellicht dat het in je ttl/mtu waardes zit)
Dit zal ik woensdag eens proberen
- Draai HijackThis en post de logfile hier of haal hem is door een loganalyzer.
Dat ga ik ook doen ;)
- Er staan geen firewall's / virusscanners geinstalleerd die roet in het eten gooien? (deinstalleer desnoods alles als er ooit Symantec/Norton antivirus op gestaan heeft, draai dan Norton Removal tool)
Nee geen gekke firewalls of virusscanners die roet in het eten gooien, dat weet ik zeker.

- www.conceptronic.nl en www.asus.com zijn een beetje gare sites (doen er bij mij thuis en op mn werk ook erg lang over & werken dan ook soms niet) heb je niet wat andere voorbeelden?
Andere voorbeelden zal ik zo snel mogelijk posten!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ook de cache van je browsers geleegd ? niet dat je firefox importeert en alle meuk meeneemt ?
Staat er rare ASUS meuk op die problemen geeft ?
Wat als je direct de ip's van opendns instelt ?
wat als hij browsed via de terminal server?
Hoe zit het met flash/shockwave/java en noscript ?
En de sites die je noemt zijn niet echt statisch ... ze veranderen en bewegen veel.
Misschien zit daar het probleem wel.

Tevens hoe zit het met de ipconfiguratie thuis en op de zaak ? zijn daar overeenkomsten ?En wat als je hem direct op een SDSL of de livebox zet om het zo uit te sluiten ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zomaar wat ideeen.

Test ook het netwerk met een tooltje, of die PC wel gewoon snel netwerk krijgt. (netio/ ftp sessie).

Kijk het PATH van die laptop na, dat die geen drives benaderd die thuis wel beschikbaar zijn maar op het werk niet.

Is hij wel snel als je hem (TIJDELIJK) in het domein hangt?

Heb je een proxy beschikbaar die je kunt instellen, kijk eens of het dan wel goed werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DennusB
  • Niet online
LuckyY schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:42:
Ook de cache van je browsers geleegd ? niet dat je firefox importeert en alle meuk meeneemt ?
Staat er rare ASUS meuk op die problemen geeft ?
Wat als je direct de ip's van opendns instelt ?
wat als hij browsed via de terminal server?
Hoe zit het met flash/shockwave/java en noscript ?
En de sites die je noemt zijn niet echt statisch ... ze veranderen en bewegen veel.
Misschien zit daar het probleem wel.

Tevens hoe zit het met de ipconfiguratie thuis en op de zaak ? zijn daar overeenkomsten ?En wat als je hem direct op een SDSL of de livebox zet om het zo uit te sluiten ?
Cache is meerder malen compleet verwijderd, direct ip van OpenDNS is ook ingesteld.
Via de terminal server werkt het dan weer wel, net zoals elke simpel client in het netwerk.

Erg vaag dit....

Pagina: 1