Hallo tweakers,
Ik heb weer eens een enorm vaag probleem(volgens mij roep ik die problemen op me af
).
Even een inleiding:
Bij mij op m'n stage hebben we 2 servers draaien, DC1 & DC2.
DC1 is de hoofdserver, en regelt DHCP & DNS(primair) = 192.168.1.31.
DC2 draait in dit verhaal alleen DNS = 192.168.1.32.
Er draaien ongeveer 20 clients in het netwerk, waarop op geen enkele pc problemen zijn.
Nu komt het rare, mijn baas werkt met een laptop.
Deze gebruikt hij thuis ook(neemt hem elke avond mee).
Thuis heeft hij absoluut geen problemen met internet/email whatsoever.
Dan komt hij op de zaak s'ochtends, plugt z'n laptop in op het bedrade netwerk en dan komen de problemen.
Intern is er niks aan de hand, m'n baas kan probleemloos verbinden met de terminal.
Kan bij de file-server, kan printen, kan internetten enzovoort enzovoort.
Maaaaar... sommige site's zijn vaak niet(lees half, plaatjes die ontbreken ofzo) te bereiken.
Als ik op dat moment op een willekeurige andere client in het netwerk dezelfde site bezoek, is er absoluut geen probleem.
En staat de site binnen een paar seconde op het scherm.
Een paar voorbeelden die problemen geven op de laptop : www.conceptronic.nl, www.asus.com en nog meer site's.
Na half google te hebben doorgelezen, het veranderd te hebben van de DNS naar OpenDNS, naar de dns servers van kpn.
Na het 30x flushen van de dns(ipconfig /flushdns)
Het geven van een vast ip-adres, andere browsers geprobeerd.
Draadloos geprobeerd, en noem maar op blijft het probleem bestaan.
Het enige verschil tussen een willekeurige client en de laptop is uiteraard de hardware, maar ook dat de laptop niet op het domein aanmeld.
Ik kan me niet voorstellen dat dit wel enige problemen oplevert.
Ik kwam vorige week op google nog een register-tweak tegen die de oplossing zou bieden, namelijk tegen een black-hole router.
Helaas pindakaas, dat bleek ook niet afdoende om het probleem op te lossen.
Ik ben nu een beetje out-of-options, en ik hoop dat iemand van jullie mij(ons) uit de brand kan helpen.
Alvast bedankt!!
Ik heb weer eens een enorm vaag probleem(volgens mij roep ik die problemen op me af
Even een inleiding:
Bij mij op m'n stage hebben we 2 servers draaien, DC1 & DC2.
DC1 is de hoofdserver, en regelt DHCP & DNS(primair) = 192.168.1.31.
DC2 draait in dit verhaal alleen DNS = 192.168.1.32.
Er draaien ongeveer 20 clients in het netwerk, waarop op geen enkele pc problemen zijn.
Nu komt het rare, mijn baas werkt met een laptop.
Deze gebruikt hij thuis ook(neemt hem elke avond mee).
Thuis heeft hij absoluut geen problemen met internet/email whatsoever.
Dan komt hij op de zaak s'ochtends, plugt z'n laptop in op het bedrade netwerk en dan komen de problemen.
Intern is er niks aan de hand, m'n baas kan probleemloos verbinden met de terminal.
Kan bij de file-server, kan printen, kan internetten enzovoort enzovoort.
Maaaaar... sommige site's zijn vaak niet(lees half, plaatjes die ontbreken ofzo) te bereiken.
Als ik op dat moment op een willekeurige andere client in het netwerk dezelfde site bezoek, is er absoluut geen probleem.
En staat de site binnen een paar seconde op het scherm.
Een paar voorbeelden die problemen geven op de laptop : www.conceptronic.nl, www.asus.com en nog meer site's.
Na half google te hebben doorgelezen, het veranderd te hebben van de DNS naar OpenDNS, naar de dns servers van kpn.
Na het 30x flushen van de dns(ipconfig /flushdns)
Het geven van een vast ip-adres, andere browsers geprobeerd.
Draadloos geprobeerd, en noem maar op blijft het probleem bestaan.
Het enige verschil tussen een willekeurige client en de laptop is uiteraard de hardware, maar ook dat de laptop niet op het domein aanmeld.
Ik kan me niet voorstellen dat dit wel enige problemen oplevert.
Ik kwam vorige week op google nog een register-tweak tegen die de oplossing zou bieden, namelijk tegen een black-hole router.
Helaas pindakaas, dat bleek ook niet afdoende om het probleem op te lossen.
Ik ben nu een beetje out-of-options, en ik hoop dat iemand van jullie mij(ons) uit de brand kan helpen.
Alvast bedankt!!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer