Minilaptop met stevig toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik schrijf en edit nogal veel teksten en ik zit eraan te denken om een minilaptop aan te schaffen om ook op plekken te kunnen werken waar ik geen tafel tot mijn beschikking heb. Ik gebruik nu een oude Toshiba laptop maar die is me eigenlijk te log en te zwaar. Het nadeel van de meeste (gewone) laptops is, is dat het toetsenbord zo kwetsbaar is. Al is dat mijn persoonlijke ervaring omdat ik veel en vaak type (zonder te rammen ;))

Over andere specificaties heb ik nog niet zo nagedacht, ik zal er geen zware applicaties op draaien, 20 GB is in principe genoeg, liever Windows XP dan Windows Vista en Wlan en modemport zullen ze allemaal wel hebben.
Belangrijkste zijn een helder beeldscherm en een toetsenbord dat tegen een stootje kan, dat niet te klein is en lekker typt. Het hoeft geen "industrial" mininotebook te zijn, maar stevig is wel een pré.

Dus als iemand tips of goede ervaringen heeft, let me know, dan kan ik me verder oriënteren. Thanks :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Special: Netbook - december 2008. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Daarnaast kun je het beste gewoon de toetsenborden zelf testen. De ene is beter als de ander. persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn Asus notebook waar het toetsenbord niet doorveert en de toetsen zeer degelijk zijn. Verder kan ik je aanbevelen CSL Notebook Buy Guide eens door te lopen. Speciaal geschreven voor mensen met weinig kennis om zo toch laptops te kunnen selecteren.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 09-03-2009 15:11 ]

Dit topic is gesloten.