[CSS] Image captation/alt text in div laten zien.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben bezig met een image gallery en die is nu zo goed als klaar met alle functionaliteiten er in die ik er in wil hebben. Maar er mist nog één ding, ik wil namelijk dat het duidelijk is voor de bezoeker op welke foto die zit, dus 2/39 3/39 etc.

Nu lijkt me de makkelijkste manier, een div maken en daar dus de alt text van de foto in te laden. En die div kan je dan overal positioneren waar je wilt. Maar mijn vraag is nu dus hoe kan ik simpel die alt text laten zien in een div?

Of een andere manier hiervoor, ik heb al een aantal andere image gallery's bekeken en gezien dat het wel mogelijk is maar dat die hebben weer een aantal css bestanden ingeladen etc waardoor het niet goed duidelijk is hoe ze het doen.

//edit. Opzich is het al gefixed. De manier hoe het werkt is dat er een div wordt geactiveerd en in die div zit dan weer een div die ik heb uitgelijnd en daarin staat dan 1/13 etc etc. Niet de mooiste manier denk ik maar het werkt wel en geeft geen conflicten in IE6/7 of FF.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 09-03-2009 15:16 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk met in die div iets te zetten als <a href="#" title="blaaaaa blub"></a> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Na wat testen werkt de methode helaas toch nog niet zo goed als ik had gehoopt. Ik heb namelijk ook nog 2 buttons, één voor naar beneden en één voor naar boven te scrollen. Maar als daar op wordt geklikt dan veranderen de cijfers natuurlijk niet...

Dus ik denk dat er dan maar een JS file moet komen om dit in te doen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Scrollen doe je met een scrollbalk. Anders werkt het zonder JS niet heh ;)

Maar over je probleem: de alt-tekst is géén beschrijving van je plaatje, maar een alternatieve weergave in de vorm van tekst. Stel je voor dat je een logo toont, dan is de alt-tekst de tekst die het logo uitbeelt, alsof het het logo uitspreekt. Het title-attribuut is bedoeld voor een (korte) beschrijving, en zou in het geval van een logo iets als "logo van bedrijf X" kunnen zijn, terwijl de alt-tekst in zo'n geval "X" is.

Dat gezegd hebbende, ik zou zeggen, bouw een scriptje dat de tekst title-attributen van ieder plaatje in een div plempt. Zorg dan dat die div een class heeft, of een andere selecteerbare context, en positioneer de boel met css. Moet goed te doen zijn als je gebruikmaakt van een framework. Zo niet, dan is het iets meer code, maar evengoed niet ontzettend moeilijk :)

日本!🎌