Toon posts:

Draadloze switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemde situatie. Ik heb beneden een mediabox van upc staan die ik via utp kan connecten. Alleen kan ik daar niet met kabels komen. Nou is mijn vraag of het mogelijk is om een draadloze switch daar te plaatsen en uit die switch weer per utp naar de mediabox te gaan. MAW bestaat zoiets??

Mijn draadloze router ligt weer boven en het is geen optie die naar beneden te doen bij de mediabox ivm andere bekabeling die in de router zit. Ik zit dus een beetje in de knel. Een draadloze extender die weer een utp uitgang heeft zou dus een uitkomst zijn.

bvd

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

jij zoekt een simple accesspoint met utp die als repeater fungeert :)

edit

Een bridge ja, dat was het woord :p

[ Voor 25% gewijzigd door WhizzCat op 09-03-2009 14:07 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 11:47

chromeeh

the Gnome

Accespoint en klaar?
Je geeft zelf bijna de oplossing.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor zover ik weet heeft de Ethernet-aansluiting geen functie op dit moment dus waarom je daarheen wil verbinden ontgaat me een beetje.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Uitzending gemist. Die trekt ie van het internet af kwam ik gister achter. Want alle overige kabels zitten er goed in en toen piepte ie dat hij het niet kon ophalen. Maar een accespoint heeft zeg maar een uitgaande utp? Dan moet ik maar es ff een goedkope optie zoeken :)
Hoorde op een andere site nl dat dit niet mogelijk was. Maar daar twijfelde ik zelf dus wat aan.

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:28
Volgens mij zoek je idd een AP. Echter een die niet als repeater fungeert, maar als client van de draadloze router die je al hebt. Dit wordt geloof ik ook weleens een bridge genoemd.

• Icey
  • Laatst online: 06-03 16:14
Wat jij nodig hebt is een Wireless Bridge, de WETG54 moet je kunnen krijgen voor zo'n 80 euro, bijvoorbeeld hier. Wat je ook kunt doen is bijv. een oude Linksys (maar er worden ook andere apparaten ondersteund) op de kop tikken en daar een alternatieve firmware op zetten (zoals bijv. DD-WRT).

[ Voor 5% gewijzigd door Icey op 09-03-2009 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude WRT150N en werk nu met de WRT160N van linksys. Die oude zou dan om te bouwen zijn dmv firmware. Nouja anders is die bridge idd een te overwegen optie. Tot zo ver mijn dank.

• Icey
Als je die WRT150N flashed met bijv. DD-WRT, welke word ondersteund (heb ik net even gechecked voor je) bied dat wat extra mogelijkheden. Zodoende kan je er dus een Bridge van maken (en nog veel meer leuke dingen mee doen trouwens) zodat je zelfs meerdere PC's beneden aan kunt gaan sluiten en je bespaard jezelf 80 euro ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan kan ik daar ook nog eens mee stoeien. Alhoewel het misschien sowieso een bridge wordt. Meteen handig als versterking voor mn wifi canon. Moet me toch weer eens meer verdiepen in het netwerken. Me linksys wifi cam wil ook al niet op wpa. Maar dat leed bespaar ik dit topic. Ik heb nu in ieder geval een oplossing.

Thx!

• Icey
Als bridge heeft jouw wifi canon er verder niks aan, ik denk dat je dan wat dingen door elkaar haalt (vermoed dat je nu doelt op een wireless repeater).

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm zat meer te denken dat ie ook versterkend werkt binnen het netwerk. Nouja heb die wetg54 even bekeken. Ziet er wel relax uit. En ik zit met alles op linksys dus dan is dat meteen ook nog 1 op 1 :D

• Icey
Ik zou die WRT150N ombouwen, scheelt je geld want dan heb je die WETG54 niet nodig. Maar de keuze is aan jouw. Overigens werken beide oplossingen (eg, de 150N ombouwen en de WETG54 aanschaffen) niet als versterker (alhoewel het ombouwen van de WRT150N wel de mogelijkheid bied, maar dan werkt hij niet meer als bridge voor de UTP interface)! De WRT150N is overigens sneller (N-standaard) en bied je vervolgens de mogelijkheid om beneden 4 apparaten met een UTP aansluiting te verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog aardig lekig maar neem aan dat ik de generic bin moet hebben om hem te flashen?
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html

Hmm link is wat brak, maar dan de wrt150n dus

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 15:32 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil niet veel zeggen, maar zo'n mediabox haalt al z'n content (incl uitzending gemist) van de coax kabel, niet van een evt aanwezige UTP :o

Voor on demand diensten zoals uitzending gemist moet er wel een retoursignaal over de kabel kunnen. Heb je iets dat dat blokkeert (te lange coax, niet retourgeschikte splitters over versterkers) dan gaat on demand niet, maar je kunt dat dus niet verhelpen met een UTP kabel 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De coax is kort, zit alleen zo'n standaard splitter tussen. Wat heb ik dan voor splitter nodig? :s

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:45:
Wil niet veel zeggen, maar zo'n mediabox haalt al z'n content (incl uitzending gemist) van de coax kabel, niet van een evt aanwezige UTP :o

Voor on demand diensten zoals uitzending gemist moet er wel een retoursignaal over de kabel kunnen. Heb je iets dat dat blokkeert (te lange coax, niet retourgeschikte splitters over versterkers) dan gaat on demand niet, maar je kunt dat dus niet verhelpen met een UTP kabel 8)7
Waarom zit er dan een netwerkaansluiting op?

Een Asus WL-330g kan volgens mij ook wat jij wil zeggen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:39:
[...]

Waarom zit er dan een netwerkaansluiting op?
Omdat het een standaardapparaat is dat ook gebruikt wordt als kabelmodem door andere providers. En blijkbaar was het goedkoper om een standaardding met ethernetpoort die niet gebruikt wordt in te kopen dan om een speciale editie zonder ethernetpoort te laten maken :z

Oslik blyat! Oslik!

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 16:31
Als die mediabox werkt zoals een telenet digibox haalt hij de content via de coaxkabel binnen (eenrichtingsverkeer, alleen downlink), maar heeft hij de UTP nodig voor de uplink om de content te kunnen aanvragen; er gaat niet veel data door maar toch is die verbinding nodig voor programmas op aanvraag...

• Mark_640
  • Laatst online: 19:57

Mark_640

In my memory

ls470 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:12:
Als die mediabox werkt zoals een telenet digibox haalt hij de content via de coaxkabel binnen (eenrichtingsverkeer, alleen downlink), maar heeft hij de UTP nodig voor de uplink om de content te kunnen aanvragen; er gaat niet veel data door maar toch is die verbinding nodig voor programmas op aanvraag...
En dat gebeurd dus door middel van het ingebouwde DOCSIS modem. En met de ethernet aansluiting op de mediabox kun je dus helemaal niks...
Pagina: 1