Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag rond scripting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een script om wanneer ik aflog alle profielen te zuiveren van cookies en tijdelijke bestanden zodat mijn profielen van alle gebruikers zo zuiver mogelijk blijven.
Dit omdat er veel verschillend volk op de pc's werkt en ze na een tijd traag beginnen te gaan.
Nu moet ik alles manueel en zelf doen, vraagt veel tijd.
Zijn er nog zaken die opgekuist dienen te worden om de pc's zo optimaal mogelijk te laten werken.

Denk eraan ik ben een leek dus heb wat 'lekenuitleg' nodig om het te vatten.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Neem dit eens door:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-218641_36_0.html
http://www.experts-exchan...Directory/Q_23321788.html

Voor de zekerheid moet je wel even aangeven in wat voor een omgeving je werkt. Zijn alle machines standalones of zitten ze in een netwerk. Welke OS'sen gebruik je etc. etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 09-03-2009 11:49 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

hulsmans, welkom op GoT!

We denken heel graag met mensen mee, maar GoT is geen script-uitwisselclub. Leek zijn is wat dat betreft vooral een reden om inderdaad een aantal goede boeken of sites door te lezen, om zelf een beeld te vormen.

Sowieso wil je nooit zomaar een script van een ander draaien zonder te weten wat het doet. Stel je voor dat het door een typefoutje alles verwijdert ;) En inderdaad, zolang wij jullie situatie niet voldoende kennen, kunnen we je helemaal niet helpen. Cookies in de Mosaic browser onder Unix werken zegmaar anders dan Firefox onder Vista in een Win2008 omgeving.

Hoe dan ook: ga vooral eerst zelf een opzet maken, dan denken we graag met je mee als je vastloopt. Maar scripts over de muur gooien is niet iets dat wij willen en ook niet iets dat jijzelf wilt loslaten op een productieomgeving. Maar er zijn zoals hierboven aangegeven inderdaad wel wat inspiratiebronnen te vinden (bijv via [google=ogoffscript clear cookies]).

Trage PC's zullen, imho, trouwens niet worden verholpen met het opschonen van cookies en temp inet files. En als die een probleem zijn, kan je ze misschien (afhankelijk van OS en browser) ook beperken via de browserinstellingen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dank julie voor de info. Ik zal wat zoeken en uitpluisen