Raid controller stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
mn 5 jaar oude adaptec raid controller is defect, mn raid5 set zou nog wel goed moeten zijn, kan ik nu zomaar een willekeurige raid controller kopen een scan doen en is alles dan weer koek en ei?
of moet ik per se dezelfde raidcontroller ergens vandaan toveren om het weer te laten functioneren?
of ben ik zoizo mn raid5 data ook kwijt?

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
libero schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:41:
mn 5 jaar oude adaptec raid controller is defect, mn raid5 set zou nog wel goed moeten zijn, kan ik nu zomaar een willekeurige raid controller kopen een scan doen en is alles dan weer koek en ei?
of moet ik per se dezelfde raidcontroller ergens vandaan toveren om het weer te laten functioneren?
of ben ik zoizo mn raid5 data ook kwijt?
Gewoon een nwe Adaptec controller kopen. Die dingen zijn meestal forward compatible. Voor de zekerheid zou je nog ff contact op kunnen nemen met hun klantenservice, die reageren vaak wel snel.

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
hoe zit dit eigenlijk in zn algemeenheid?
stel raid controller merk X gaat stuk, kun je dan altijd je array weer zien en dus de data weer gewoon benaderen met :

A. zelfde controller zelfde merk.
B. andere controller zelfde merk.
C. andere controller ander merk.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
A. Ja.
B. Waarschijnlijk.
C. (Zeer) onwaarschijnlijk.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03
libero schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:56:
stel raid controller merk X gaat stuk, kun je dan altijd je array weer zien en dus de data weer gewoon benaderen met :

A. zelfde controller zelfde merk.
B. andere controller zelfde merk.
C. andere controller ander merk.
A, ja (uitzonderingen daargelaten door revisie en/of firmware)
B, meestal (op oudere controllers dan de huidige soms ook)
C, soms. LSI kan bijv. raidsets importeren van adaptec met gelijke specs, of windows softraid (vereist wel min. 2 MB ruimte dus als de disk voor 100% is gebruikt houdt het op).. maar geen garantie. Of het viseversa kan geen ervaring.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit staat ook in de RAID FAQ: RAID FAQ

Niet echt nodig om er dan nog een topic over te openen, dus deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.