• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Beste Iedereen,

Sinds kort heb ik mijn pc omgebouwd naar een NOX htpc kast.

Als cooling gebruik ik de scythe mini ninja op mijn e6600 processor.

Voorheen in een grote miditower gebruikte ik een artic cooler en werd mijn cpu (op volle belast) rond de 40 / 45 graden.

Echter sinds ik deze heb omgebouwt naar een veel kleine kast (en ben overgestapt op een Scythe mini ninja cooler, welke zeer hoog aangeschreven staat) wordt mijn CPU temp 70 graden als hij belast wordt.

Dit lijkt mij aan de hoge kant....

ik vind dit erg raar omdat de scythe mini ninja toch normaal zijn werk zou moeten doen.

Ik heb een Asus p5e deluxe mobo
een intel E6600 processor
Een scythe mini ninja cooler
Daarnaast heb ik nog een 1000rpm stille 120mm fan om de lucht iets meer te verplaatsen maar helpt volgens mij niet al te veel....

Enig idee hoe ik de temperatuur van mij CPU omlaag krijg?

Ik hoor graag van jullie!

Verwijderd

Zit de cooler goed gemonteerd? Mss heeft je 6600 last van een bolling of een deuk in de headspreader zodat de warmte niet goed word afgevoerd. En heb je mss teveel of te weinig koelpasta gebruikt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 12:38 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat was de originele situatie (kast + koeler) en wat heb je al geprobeerd? Het kan best wel zo zijn dat de koeler er gewoon niet perfect op zit. Dat is een groot nadeel van push-pins. Steviger aandrukken en 100% er zeker van zijn dat het goed zit.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• sentinall
Hmm, het kan miss. zijn dat ik iets te veel koelpasta heb gebruikt.
Er stond bij een speldenknop, maar ik heb een dikke speldenknop gebruikt.

Waarom kan teveel uitmaken?

De koeler zit er zeker weten goed op, want hij kan niet meer bewegen!
Kan het zijn dat de fan er niet goed op zit.

De fan van de koeler is nu zo geplaatst dat hij door het koelblok blaast, rechtstreek de kast uit.

Mijn gedachte is dat er te veel warme lucht in de kast blijft hangen, omdat de 2 echte fans naar buiten blazen (processer blaast rechtstreeks naar buiten en voeding ook)
Daarnaast ik heb nog een 1000 rpm 120mm fan in de kast zitten de van een zijkant op het koelblok van de koeler blaast, deze blaast de kast in.

• sentinall
Het vreemde is ook wanneer ik de kast open laat dan koelt de coretemp 10 - 15 graden af.

Volgens mij is het dus echt de airflow.

Verwijderd

sentinall schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:15:
Het vreemde is ook wanneer ik de kast open laat dan koelt de coretemp 10 - 15 graden af.

Volgens mij is het dus echt de airflow.
Dat lijkt me in ieder geval een heel groot deel van je probleem ja. Je zit nog steeds 15 graden hoger als in je miditower maar daar gebruikte je ook een andere koeler dus dat is niet echt te vergelijken.

Eerst die airflow maar eens verbeteren dus!
Pagina: 1