[Win2k3] Scheduled Task: Oude files verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik draai nu dagelijks een automatische backup van diverse databases met MySql Administrator. Met flinke databases neemt dit snel behoorlijk wat ruimte in op de HDD. Het is tevens wat overbodig om deze backups lang te blijven bewaren. Indien nodig zullen we enkel de meest recente backup terug zetten. Dit is in 4 jaar tijd misschien 1 a 2 keer voorgekomen.

Nou vraag ik me af of er geen scheduled task gemaakt kan worden voor het automatisch verwijderen van oude files in een bepaalde map? Sql backups ouder dan een week worden door die taak dan automatisch verwijderd, zodat ik me geen zorgen hoef te maken om een volle disk.

Ben zelf geen guru in het server gebeuren en commando's en dergelijke. Maar lijkt mij dat er toch wel iets voor moet zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Waar heb je al naar gezocht en wat heb je zelf al geprobeerd?

Edit:
Gezocht op script + remove files older than 7 days, dan krijg je genoeg hits.

[ Voor 64% gewijzigd door Turdie op 09-03-2009 10:55 ]

• VincentG
Zelf nog niet echt naar scripts gezocht. Zag zo snel niet het ideale resultaat, maar ik ga nog even wat beter zoeken / uitgebreider er naar kijken. Moet wel wat bruikbaars te vinden zijn, of iets dat ik zelf eenvoudig kan aanpassen en laten runnen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 13:26

beerns

it is I, Leclerc

VincentG schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:45:
Zelf nog niet echt naar scripts gezocht. Zag zo snel niet het ideale resultaat, maar ik ga nog even wat beter zoeken / uitgebreider er naar kijken. Moet wel wat bruikbaars te vinden zijn, of iets dat ik zelf eenvoudig kan aanpassen en laten runnen.
Ik gebruik datedel (oud dos proggie) voor deze actie.
maak zelf ook bu's van de sql db's. Alles ouder dan x dagen (zelf in te stellen) via een batch bestandje wat je in een scheduled task hangt, wordt automatisch verwijderd.
Dus heb je altijd een opgeschoonde directory. Werkt prima.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• VincentG
Kon dat progje niet meer vinden, maar wel een andere gevonden, die volgens mij hetzelfde doet, DelOld. Die vanmiddag eens uittesten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 13:26

beerns

it is I, Leclerc

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• VincentG
DelOld lijkt voor zover ik getest heb ook goed te werken. :)
En mocht die toch problemen gaan geven, kan ik DelDate alsnog proberen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1