Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ACCESS] lengte textbox wijzigen naar string

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de lengte van een textbox aan te passen naar de lengte van de input-string?

Ik ben met een report bezig maar de layout wordt redelijk verpest doordat de textboxes allemaal vaste lengtes hebben.

Wat ik eigenlijk wil is meerdere textboxes aan elkaar plakken, en dat de groottes van de textboxes autmatisch worden gewijzigd naar de lengte van de string.Ik weet wel dat het verticaal kan met de canshrink functie, maar dat helpt me niet.

Thx

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft eigenlijk helemaal niks met programmeren te maken. Je topic is dan ook beter op zijn plek in Officesuites en -software.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Naar mijn weten kan dat niet standaard.
Ongetwijfeld is hier wel een VBA-procedure voor te bedenken.

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:21:
Naar mijn weten kan dat niet standaard.
Ongetwijfeld is hier wel een VBA-procedure voor te bedenken.
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar misschien kun je eens rommelen met de functie "len" van je string en de textbox.width property. Ik weet niet precies wat de stappen zijn waarin .width loopt, maar dat kun je natuurlijk zelf uitvinden.

Iets als
textbox.width = len(string)*10

Lord Vaiter

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Zoiets heeft natuurlijk alleen maar zin in een proportioneel lettertype als courier (iedere letter heeftdezelfde breedte). Gebruik je Arial o.i.d. dan kan je zelf al wel aanvoelen dat het woord "mauw" een stuk meer ruimte nodig heeft dan "lijk"
Overigens lijkt het me nogal rommelig ogen op een formulier als de invulboxen steeds een andere breedte hebben. Waarom maak je dan geen transparante boxen, zonder omlijsting?

[ Voor 26% gewijzigd door Witte op 10-03-2009 16:50 ]

Houdoe

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Witte schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:49:
Zoiets heeft natuurlijk alleen maar zin in een proportioneel lettertype als courier (iedere letter heeftdezelfde breedte). Gebruik je Arial o.i.d. dan kan je zelf al wel aanvoelen dat het woord "mauw" een stuk meer ruimte nodig heeft dan "lijk"
Overigens lijkt het me nogal rommelig ogen op een formulier als de invulboxen steeds een andere breedte hebben. Waarom maak je dan geen transparante boxen, zonder omlijsting?
Dat is natuurlijk eenvoudig te omzeilen. Je breekt de string op in een array van letters en houdt die vervolgens tegen een tabel waarin per karakter de breedte er van staat. }:O

Maar even serieus; waar wil je het eigenlijk voor gebruiken? Wil je in een zin iets tussenvoegen oid? Zoals Witte al schreef wordt een rapport of formulier met allemaal velden van verschillende groottes een behoorlijke puinhoop.

[ Voor 7% gewijzigd door pkemeling op 11-03-2009 15:00 ]

Lord Vaiter

Pagina: 1