Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het energieverbruik (in watt per uur) van het 24" LED Cinema Display zonder dat er een MB/P aangesloten is. Ik overweeg dit scherm en een mac mini aan te schaffen. Omdat dit scherm ca 2250 uur per jaar aanstaat, 45 weken 50 uur, en ik benieuwd ben of led in dit geval zuiniger dan een meer traditioneel display ben ik benieuwd naar de energieconsumptie van dit display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mode 230V
Off 0.85W
Sleep 0.85W
On @ 175 Cd/m2 57.0W
On @ full brightness 81.2W

Dat is behoorlijk zuinig of niet? (bijv. in vergelijking met een 23" Cinema Display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:32:
Mode 230V
Off 0.85W
Sleep 0.85W
On @ 175 Cd/m2 57.0W
On @ full brightness 81.2W

Dat is behoorlijk zuinig of niet? (bijv. in vergelijking met een 23" Cinema Display)
Dat lijkt mij ook, hoewel ik mijn huidige scherm een 22" Pilips TN panel, 220ws, nog even wil nakijken op verbruik. Ter toelichting even de achtergrond. Op dit moment gebruik ik alleen nog maar windowsmachines. Zowel zakelijk (kleine zelfstandige in zakelijke dienstverlening) als privé. Mijn dochters hebben allebei al een witte macbook en dat bevalt om meerdere redenen zo goed dat ik wil gaan overstappen. Zakelijk gedeeltelijk icm wmware oid. Mijn zoon probeerde vorige week mijn laptop bij het ziekenhuis waar hij co-assistent is en tijdelijk woont is een onbeveiligd netwerk gebruik te maken. Helaas liet is die laptop uit het raamkozijn gevallen en onherstelbaar beschadigd. Komende week wil ik ter vervanging een macbook gaan kopen met eventueel een 24" led cinema display. Aan de 24" led cinema display wil ik op (redelijk korte) termijn een mac mini gaan hangen. Het voordeel van de mac mini is de stilte, het kleine formaat en het beperkte energieverbruik. Omdat de beoogde mac mini en het daaraan gekoppelde beeldscherm minimaal zo'n 2.250 uur per jaar aan zal staan aanstaan waarvan ca 1.800 uur gebruikt zal worden is energieverbruik van het beeldscherm één van de besliscriteria. Puur uit interesse ben ik geinteresseerd naar de zuinigheid van led- tov de meer traditionle schermtechnologie. Ivm mijn (overigens uit de hand gelopen) fotografiehobby wil ik ook graag een scherm dat na calibratie nauwkeurig kleuren weergeeft.

Resteren nu twee vragen; a. hoe verhoud het energieverbruik van dit display zich tot het verbruik van traditionele schermen van dit formaat en b. heeft iemand ervaring met dit scherm in relatie tot fotografie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

a. Het 23" Cinema (HD) scherm verbruikt 90W maximaal (bron). Het verschil is dus niet zo gigantisch als je zou verwachten.
b. Geen eigen ervaring, maar dit zal wel goed zitten als je maar het scherm kalibreert.

[ Voor 19% gewijzigd door breinonline op 09-03-2009 18:27 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Waarom geen iMac?
Heb zelf de 24 inch, nou ik kan rustig stellen dat de foto's van het scherm af spetteren.
Ik weet niet hoe dat met het LED scherm zit, dat zal ongetwijfeld ook heel mooi zijn hoor.
Nog nooit de ventilatoren gehoord en is grafisch een stuk sneller wat je toch echt wel nodig hebt met de huidige pixelrace.
Je kunt alleen geen gebruikmaken van het scherm voor een pc, daswaar, maar die gingen de deur uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ochoch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 01:13:
Waarom geen iMac?
Heb zelf de 24 inch, nou ik kan rustig stellen dat de foto's van het scherm af spetteren.
Ik weet niet hoe dat met het LED scherm zit, dat zal ongetwijfeld ook heel mooi zijn hoor.
Nog nooit de ventilatoren gehoord en is grafisch een stuk sneller wat je toch echt wel nodig hebt met de huidige pixelrace.
Je kunt alleen geen gebruikmaken van het scherm voor een pc, daswaar, maar die gingen de deur uit toch?
Persoonlijk lijkt mij een combinatie Mini/LED scherm handiger. Als een van beide kapot is is het andere deel niet automatisch ook niet meer bruikbaar. Stel over 3 jaar gaat je beeldscherm kapot dan heb je nog de Mini waarbij je dan of een nieuw scherm kunt kopen of kunt inzetten als Mediaplayer. Misschien is dit wel een beetje teveel geredeneerd vanuit de gedachte dat iets kapot kan gaan maar anderzijds ook wel weer realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Op de iMac kun je ook een extern scherm aansluiten.
Bovendien is de 'handel' in nieuwe lampies levendig.
Voor de rest, ja je kunt pech hebben natuurlijk, maar ik heb zelf een 17 inch studio display van inmiddels 9 jaar oud die nog super werkt (alleen de helderheid is teruggelopen natuurlijk).
Maargoed de keus is aan jou.
Pagina: 1