Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Electrische overdracht in bewegend platform

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Hallo,

Ik ben bezig met een project waarbij ik draaibare platformen ben aan het maken. Het geheel bestaat uit een (houten) opbergdoos waarbij de deksel op een stappenmoter gemonteerd is. Op de deksel zal een lamp komen te staan die dus moet meedraaien en tegelijkertijd stroom moet krijgen. Het platform is ongeveer 15 cm in diameter. Het probleem is dat de gebruikte houten dozen niet helemaal cirkelvormig zijn.

Ik ben nu op zoek naar mogelijkheden om dit gerealiseerd te krijgen, ik heb reeds bij conrad gekeken voor sleepcontacten voor treinen, maar deze zijn veel te groot voor mijn platform, ik kan er maximaal 1 in kwijt. Zijn er nog andere oplossingen beschikbaar?

Mess with the best, die like the rest

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
Ietsje meer informatie over de orde van grote van het vermogen wat getransporteerd moet worden is wel even handig. Als dit niet te grote vermogens zijn kan je het zelfs draadloos doen. ( spoel op de vaste grond, en een spoel in het bakje)

• ThaStealth
Het vermogen is niet bijster groot, dit wordt maar iets van 5 volt.
Draadloos heb ik al over nagedacht, dit is helaas geen oplossing ivm te grote verliezen (ik heb maar 5v)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Check even de systemen zoals deze bij zwaailichten gebruikt worden. Misschien moet je voor je oplossing even buiten de "doos" denken ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ThaStealth
Zwaailichten werken met reflectors die ronddraaien, ik heb reeds bestaande lampen die ik niet kan/mag modificeren, de gehele lamp moet dus op het platform geplaatst worden en van stroom verzien worden

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

5 Volt? Is een kleine accu oid geen oplossing?

This footer is intentionally left blank

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
kun je niet gewoon in de as (of iig in het draaipunt) een contact maken?
ik zou zeggen gewoon twee lagertjes/balletjes....

Ctrl+k

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Of zet er dat ene sleepcontact wat je wel kan plaatsen in en laat de andere pool via de as zelf gaan.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• ThaStealth
Sprite_tm schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:11:
Of zet er dat ene sleepcontact wat je wel kan plaatsen in en laat de andere pool via de as zelf gaan.
Ik denk niet dat dat mogelijk is, er mag volgens mij geen stroom op de as gezet worden (vind de moter denk ik niet tof)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

ThaStealth schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:52:
[...]

Ik denk niet dat dat mogelijk is, er mag volgens mij geen stroom op de as gezet worden (vind de moter denk ik niet tof)
Dan gebruik je toch twee sleepcontacten :).... sim-pel

Edit: Als bestaande sleepcontacten te groot zijn, dan kun je ze ook redelijk eenvoudig zelf maken. Hoeveel millimeter speling en hoeveel mA aan stroom praten we hier over?

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 09-03-2009 12:08 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

ThaStealth schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:52:
[...]

Wrom niet? Iirc hangt de as meestal gewoon vrolijk aan de case van de motor, die aan de ground hangt. Als je van je 5V-bronnetje ook netjes de ground daaraan hangt zou alles prima moeten gaan (moet je natuurlijk geen extreme stromen erdoorheen sturen; ze gaan namelijk via de kogellagers in de motor.)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1