Toon posts:

Upgrade of vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn computer voor de simpele huis tuin en keuken dingen, maar ik heb de nieuwe game van Total War "Empire" besteld en nu voldoet mijn systeem niet (voldoende).

Mijn systeem bestaat uit:
Asus A8N- SLI Deluxe socket 939
AMD Athlon 64 processor 3700+ 2,2 Ghz
Nvidia Geforce 6800 PCI Express
1 GB intern

Wat kan ik het beste doen upgraden of geheel vernieuwen?

Wie kan mij helpen aan een niet al te dure oplossing?

Mike

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 15:20

rg-mohwa

Phoe Hé

Ben bang dat het een vervanging gaat worden.
DE 939Socket is oud en word vrijwel niet meer gebruikt.
Dan word het een nieuw moederbord + Processor. Waarschijnlijk wat geheugen erbij.
Dan moet je videokaart nog vervangen worden (want deze is ook niet sterk genoeg)
en als je je videokaart vervangen hebt is waarschijnlijk de voeding aan de beurt.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

het is inderdaad allemaal van 2 generaties voor het spul wat we nu hebben , ddr > ddr 3 athlon 64 > phenom x4
6800 > GTX 2xx

aangezien je moederbord toch geen ddr2 of hoger ondersteunt is dat niet meer van vandaag :P en zo als al eerder gezegt is de socket ook oud , dus een processor upgrade naar een huidig model zit er ook niet in en de videokaart is ook wel aan vervanging toe na al die jaren :+

Signature

Verwijderd

o Supported OS: Windows® XP Service Pack 2 or Windows Vista?

o Processor: 2.4 GHz Intel® Pentium® or greater or AMD® Athlon® equivalent CPU

o Memory: 1GB RAM (XP,) 2GB RAM (Vista?)

o Graphics: 100% DirectX 9.0c compatible hardware accelerated video card with shader version 2.0 support, 256 MB video memory

o Display: Minimum screen resolution of 1024 x 768 pixels

o Sound: Directx9.0c compatible sound card

o Hard Drive: 15 GB free hard disk space

o Peripherals: Windows compatible mouse and keyboard
Je pc zou het op je gpu na net aan halen maar echt soepel of op een hoge resolutie zal het niet draaien.
Als je een beperkt budget heb zou je een nieuwe grafische kaart kunnen proberen.

Maar je kan beter je systeem vervangen, ik heb net even in de price watch gekeken en de enige processor die nog voor jouw moederbord wordt verkocht is degene die jij al hebt.
DDR geheugen is nog wel te krijgen maar upgrades (op de gpu na die kan ook in een nieuw systeem) zijn weggegooid geld voor jouw systeem

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Ook ik denk dat het verstandiger is om te vervangen ipv te upgraden. Ik zit (zat) met hetzelfde dilemma en heb gekozen om te vervangen, met het oog op de toekomst. Hardware wordt steeds goedkoper en om nu je oude systeem nog een aantal jaren te gebruiken-- wat dan echt een hopeloos verouderd systeem wordt-- is ook niet de verstandigste optie, denk ik.

Toen ik aan upgraden dacht van een simpele dual core, 512mb ram en een 8600 gt (wat een combinatie he? :D), kwam ik tot de conclusie dat ik nog wel even kan wachten, om vervolgens mijn systeem volledig te vervangen. Ik hoef geen Crysis op Ultra high met 8x (12?) AA, et cetera. Heck, ik speel Crysis niet eens en ik heb dus echt niet de nieuwste hardware nodig. Ik speel veel RTS en dat genre staat nu niet bepaald bekend als zwaar.

Maar goed, ik zou voor een enkele game en wat kantoorwerk en internetten niet upgraden. Dan zou ik liever vervangen met het oog op de toekomst; vroeg of laat zul je dit toch moeten doen. :)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ook kun je in de csl kijken als referentie voor een nieuw systeem :o

met name dan de bbg's zijn handig voor dit soort dingen :)

EDIT :

welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 9% gewijzigd door BGB4rn op 09-03-2009 10:23 ]

Signature

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 23:39

M2M

medicijnman

Mike Post schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:13:
Ook ik denk dat het verstandiger is om te vervangen ipv te upgraden. Ik zit (zat) met hetzelfde dilemma en heb gekozen om te vervangen, met het oog op de toekomst. Hardware wordt steeds goedkoper en om nu je oude systeem nog een aantal jaren te gebruiken-- wat dan echt een hopeloos verouderd systeem wordt-- is ook niet de verstandigste optie, denk ik.

Toen ik aan upgraden dacht van een simpele dual core, 512mb ram en een 8600 gt (wat een combinatie he? :D), kwam ik tot de conclusie dat ik nog wel even kan wachten, om vervolgens mijn systeem volledig te vervangen. Ik hoef geen Crysis op Ultra high met 8x (12?) AA, et cetera. Heck, ik speel Crysis niet eens en ik heb dus echt niet de nieuwste hardware nodig. Ik speel veel RTS en dat genre staat nu niet bepaald bekend als zwaar.

Maar goed, ik zou voor een enkele game en wat kantoorwerk en internetten niet upgraden. Dan zou ik liever vervangen met het oog op de toekomst; vroeg of laat zul je dit toch moeten doen. :)
RTS niet zwaar? zelfs met een dikke Core I7 icm een enorme berg RAM geheugen en een flinke videokaart loopt dat spel nog niet soepel zodra je met meer dan 6 AI in een mapje (medium grootte) verblijft.

Je hebt wel gelijk dat upgraden echt geen optie meer is. Alles is te oud om nog serieus mee te kunnen met de huidige standaard. Daarnaast, als je nu onderdelen wilt hebben die nog net iets nieuwer zijn dan je hebt, betaal je je helemaal scheel. Die ene enkele webshop die nog iets ouds heeft liggen wil er vaak ook nog te veel voor hebben, prijs / prestatie nog achterwegen latend.
Een stel budget onderdelen zullen al veel meer prestatie hebben dan jouw mid-end systeem van 2 generaties geleden ;)

-_-

• Gojira
@BGB4rn: Bedankt voor de tip, ik ben bekend met het CSL forum en de BBGs. :) Ik zal ook adhv de BBGs een systeem samenstellen.
[b][message=31609755,noline]M2M: RTS niet zwaar? zelfs met een dikke Core I7 icm een enorme berg RAM geheugen en een flinke videokaart loopt dat spel nog niet soepel zodra je met meer dan 6 AI in een mapje (medium grootte) verblijft.
Haha, ik speel voornamelijk oudere RTS games; C&C: Generals/Zero Hour, W40K: Dawn of War, Age of Mythology, et cetera, dus dat valt wel mee hoor. M'n 8600gt is altijd voldoende geweest (heb zelfs nog met een 5200fx gespeeld, grafkaart!) voor 4-6 spelers. Ik ben meer van 1v1 of 2v2. :)
M2M schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:57
Een stel budget onderdelen zullen al veel meer prestatie hebben dan jouw mid-end systeem van 2 generaties geleden
Zeker, dat is ook de reden dat ik binnenkort m'n huidige systeem vervang. Ik verwacht met 700eu toch wel een redelijk systeem samen te kunnen stellen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gojira op 09-03-2009 13:36 . Reden: Quote tags gefixt. ]

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:18
Voor dat geld kun je zelfs een Core i7 upgrade set samenstellen...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mike Post schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:16:
[...]

Haha, ik speel voornamelijk oudere RTS games; C&C: Generals/Zero Hour, W40K: Dawn of War, Age of Mythology, et cetera, dus dat valt wel mee hoor. M'n 8600gt is altijd voldoende geweest (heb zelfs nog met een 5200fx gespeeld, grafkaart!) voor 4-6 spelers. Ik ben meer van 1v1 of 2v2. :)

[...]

Zeker, dat is ook de reden dat ik binnenkort m'n huidige systeem vervang. Ik verwacht met 700eu toch wel een redelijk systeem samen te kunnen stellen. :)
Zelfs met de helft kom je tegenwoordig al een heel eind ;) Je kan beter onderdelen uit het midden segment kopen en een keer vaker upgraden. Ontwikkelingen gaan zo snel dat je 'top' product over 2/3 maanden alweer verourderd is.

Tweedehands zijn vaak ook wel leuke deals te maken overigens!

[ Voor 3% gewijzigd door Dick op 09-03-2009 13:37 ]

• Gojira
BackSlash schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:26:Voor dat geld kun je zelfs een Core i7 upgrade set samenstellen...
Vervangen =/= upgraden, plus, er moet een beeldscherm bij en eventuele randapparatuur. Maar goed, we dwalen af van TS' vragen; "Wat kan ik het beste doen upgraden of geheel vernieuwen?" en "Wie kan mij helpen aan een niet al te dure oplossing?"

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 12:03
Goh lollig.

Ik heb een zelfde systeem als jij en ik heb ervoor gekozen om een nieuw budget-systeem in elkaar te zetten en dan schuif ik deze door naar mijn vrouw.

Q9400
P5Q3
4GB ddr3
9800GT

Is niet een top-systeem, maar kan ik wel even mee verder en kan ook nog een upgrade hebben als dat nodig blijkt

Onder de grote rots, naast die kleine

• BackSlash
  • Laatst online: 18-05 16:18
Mike Post schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:43:
[...]
Vervangen =/= upgraden, plus, er moet een beeldscherm bij en eventuele randapparatuur. Maar goed, we dwalen af van TS' vragen; "Wat kan ik het beste doen upgraden of geheel vernieuwen?" en "Wie kan mij helpen aan een niet al te dure oplossing?"
Ik ben geen programmeur dus ik weet niet wat je met =/= bedoeld, maar het zal iets zijn als is niet hetzelfde?
Ik ga er in ieder geval van uit dat wanneer je iets upgrade, je de vorige onderdelen vervangt... dus upgraden en vervangen ligt in mijn ogen vrij dicht bij elkaar.

Jouw definitie van vervangen is blijkbaar letterlijk alle onderdelen vervangen, inc randapparatuur als een monitor, keyboard, etc.
Mijn definitie van vervangen is om enkele basiscomponenten in de behuizing te vervangen (mobo, cpu, vga, etc) door nieuwe hardware. Vandaar denk ik deze verwarring/discussie :P

De duidelijkheid wordt er ook niet beter op doordat er 2 Mike's in dit topic ronddwalen met beide een vergelijkbare vraag :P

Anyway, @ mike1977: Ik zou de hele bende upgraden die je daar noemt (exc randapparatuur dus :P) omdat de onderdelen dermate verouderd zijn, dat een upgrade je relatief weinig extra performance zal geven. Als je bijv een snelle nieuwe videokaart zou kopen wordt deze enorm belemmerd door de rest van het systeem, en dat is gewoon zonde.
@Mike Post: uuhhmm... wat is jouw vraag nu eigenlijk?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Gojira
BackSlash schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:31:
Ik ben geen programmeur dus ik weet niet wat je met =/= bedoeld, maar het zal iets zijn als is niet hetzelfde?
Klopt. Wikipedia: Inequation
Ik ga er in ieder geval van uit dat wanneer je iets upgrade, je de vorige onderdelen vervangt... dus upgraden en vervangen ligt in mijn ogen vrij dicht bij elkaar.
Upgraden en vervangen liggen inderdaad erg dicht bij elkaar en zijn, mits in de juiste context, bijna hetzelfde. Mijn systeem is echter hopeloos verouderd, en een upgrade zit er m.i. niet in. Dan vervang ik het complete systeem liever.
@Mike Post: uuhhmm... wat is jouw vraag nu eigenlijk?
Zie je mij ergens een vraag stellen? Ik herhaalde TS' vragen. :) Als je m'n eerste post in dit topic (aandachtiger) had gelezen, had je waarschijnlijk geweten dat ik met vervangen echt het vervangen van het complete systeem bedoel: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31609250

Quote un-quote.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem CSL FAQ eens door uit de CSL FAQ.

Kijk wat er nog bruikbaar is van je huidige systeem en stel op basis daarvan een nieuwe samen. Dit topic gaat dicht omdat boodschappenlijstjes hier niet thuishoren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.