Mike Post schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:43:
[...]
Vervangen =/= upgraden, plus, er moet een beeldscherm bij en eventuele randapparatuur. Maar goed, we dwalen af van TS' vragen; "Wat kan ik het beste doen upgraden of geheel vernieuwen?" en "Wie kan mij helpen aan een niet al te dure oplossing?"
Ik ben geen programmeur dus ik weet niet wat je met =/= bedoeld, maar het zal iets zijn als
is niet hetzelfde?
Ik ga er in ieder geval van uit dat wanneer je iets upgrade, je de vorige onderdelen vervangt... dus upgraden en vervangen ligt in mijn ogen vrij dicht bij elkaar.
Jouw definitie van
vervangen is blijkbaar letterlijk alle onderdelen vervangen, inc randapparatuur als een monitor, keyboard, etc.
Mijn definitie van
vervangen is om enkele basiscomponenten in de behuizing te vervangen (mobo, cpu, vga, etc) door nieuwe hardware. Vandaar denk ik deze verwarring/discussie
De duidelijkheid wordt er ook niet beter op doordat er 2 Mike's in dit topic ronddwalen met beide een vergelijkbare vraag
Anyway, @ mike1977: Ik zou de hele bende upgraden die je daar noemt (exc randapparatuur dus

) omdat de onderdelen dermate verouderd zijn, dat een upgrade je relatief weinig extra performance zal geven. Als je bijv een snelle nieuwe videokaart zou kopen wordt deze enorm belemmerd door de rest van het systeem, en dat is gewoon zonde.
@Mike Post: uuhhmm... wat is jouw vraag nu eigenlijk?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB