• SiuYi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-03 20:55
Ik heb verscheidene processoren die ik op de (een) goede wijze wil bewaren.

Van een winkel heb ik ooit een tray gekregen, maar dit bevalt me niet erg. De plekken waarin de processoren geplaatst worden hebben een vaste grootte en kleinere processoren vallen er makkelijk uit.

Een webwinkel heeft mij eens een (tray) processor opgestuurd. Deze processor zat op een stukje zwart gekleurd stof in een kartonnen doosje. De stof lijkt op een stoffilter, maar dan dikker en steviger. Dit lijkt mij een betere oplossing, omdat ik processoren gesorteerd kan bewaren in dozen.

Kan iemand mij vertellen wat deze stof is en waar ik dit kan bemachtigen? En worden de processoren dan goed beschermd als ik ze in kartonnen dozen stop? (Statische electriciteit en andere gevaren ...)

Verwijderd

Geluidswerende foam. Een paar euro voor een rol bij de gamma. Daar kun je heel wat processoren op kwijt. Piepschuim kan ook alleen dat is statisch wat minder.

Ik heb hier gewoon een torentje in de kast staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 23:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je witl kun je die speciale doosjes ook gewoon in de winkel kopen. Ik weet dat cool-prices die dingen in 't assortiment heeft zitten.
http://www.cool-prices.nl...Diversen/635/CPU%20doosje

En een gratis titelfixje :)

• SiuYi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-03 20:55
Dank je wel! Ik zal zo snel mogelijk bij een doe-het-zelver langsgaan.

Dank je wel, Terw_Dan! Voor de (duurdere) processoren is dat de oplossing. Nu weet ik tenminste hoe ze heten en waar ze verkrijgbaar zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door SiuYi op 08-03-2009 23:41 ]

• wopie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 09:26
Wat dacht je van oase? Mijn moeder maakt er altijd van die kerststukjes van, kun je volgens mij prima cpu's op prikken zonder dat de pinnetjes krom buigen en ze blijven ook nog eens fatsoenlijk zitten. :)