Toon posts:

Vista KON XP zien, na verhuizing niet meer? Modem probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben 2 computers, een desktop met Windows XP home en een laptop met Windows Vista. Voor we verhuisden konden beide computers elkaar prima zien en zonder probleem bestanden delen. Het was een modem -> router -> router constructie, we hadden beide een vast IP, en de werkgroepnamen verschilden trouwens ook.

Nu zijn we net verhuisd, we hebben onze computers aangesloten. Wat we van dit bij het huis meegeleverde internet hebben gezien, is dat er geen router is, alleen een modem. In elk geval kan de XP WEL Vista zien, maar de Vista ziet NIET de XP. We zitten beide op hetzelfde hubje die vervolgens aan het modem zit.

Ik heb voor de lol ook support.microsoft.com/kb/922120 geinstalleerd, maar ook dat mocht niet baten. We hebben ook de werkgroepnamen veranderd zodat ze beide hetzelfde zijn maar ook dat heeft niks geholpen. *we hebben echt niks veranderd sinds de verhuizing, niet eens een firewall of windows update. Beide windows firewalls staan trouwens uit*.

Hebben we iets verkeerds gedaan? Ook wanneer we bij onze beide ouders logeerden zijn er nooit problemen geweest tussen onze XP home en Vista computers, ik vind het zo gek dat er nu opeens wel een probleem is. Het gaat nog even duren voor we meer te weten komen over het internet hier dus ik wou graag even de mening horen van mensen hier, die, wie weet, wel meteen weten waar het probleem aan ligt. We hebben dat delen namelijk echt superhard nodig. =) Heel erg bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 23:05 ]

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03 21:50
weet je nog wat de ip-adressen waren waarmee de beide pc's communiceerden?
als die veranderd zijn, dan kan dat problemen opleveren...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Ja er zal maar 1 ipadres uitgedeeld zijn door het modem waarbij de eerst aangemelde pc het ipadres krijgt.
Modem zal wel geen router zijn.
De andere pc heeft dan een 169.xxx.xxx.xxx ip nummer wat deze zelf gegenereert heeft als hij geen ip adres krijgt.
Dat betekent dat deze pc's niet met elkaar kunnen communiceren.
Ik denk dat je toch een router moet aanschaffen.
Wat voor modem is het?

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Topicstarter
Je had helemaal gelijk!

Heb er een router tussen gezet, die mochten we van onze oude kamergenoot hebben, en nu werkt het weer perfect! Had er nooit zo bij stil gestaan... :/ Weer wat geleerd. :D

Heel erg bedankt!