Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc diagnose programma

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Beste allemaal.

De titel doet vermoeden dat ik een hele simpele vraag ga stellen, echter is dit niet zo denk ik.

Heel vaak vragen mensen/collega's/vrienden aan mij of ze iets aan kunnen schaffen voor hun pc. Opslag, dvd branders noem maar op. Vaak weet ik niet wat voor pc zij hebben ( + hardware etc)
Om te kijken wat er in zit heb je natuurlijk een berg programma's die dat voor je op een rij kunnen zetten. ( everest etc..)

Echter, zij hebben daar niks aan, ík moet die info weten..
Bestaat er hier een programma voor, dat de gebruiker aan de andere kant iets installeert, het programma een log maakt en dat dat dan mij gestuurd kan worden.
Het heen en weer vragen met wat er op hun scherm staat werkt natuurlijk niet top.

Dus, de andere kant, mijn collega bijvoorbeeld installeert iets en hoeft alleen maar iets van een log naar mij te sturen.

Is dat er ? :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja. Bijvoorbeeld Everest. http://www.lavalys.com/

ARME AOW’er

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou System Information Windows kunnen gebruiken, die heeft verschillende onderdelen die je apart kunt exporteren naar een .xml/.html/.txt )en nog een paar formaten dacht ik). Je kunt dan specifieke onderdelen vragen om te exporteren en die op te laten sturen.
Niet gratis een geen enkele stand alone .exe :+

[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 08-03-2009 22:44 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tomino
Dát bedoel ik juist niet ;)
Wiethoofd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:44:
Je zou System Information Windows kunnen gebruiken, die heeft verschillende onderdelen die je apart kunt exporteren naar een .xml/.html/.txt )en nog een paar formaten dacht ik). Je kunt dan specifieke onderdelen vragen om te exporteren en die op te laten sturen.

[...]

Niet gratis een geen enkele stand alone .exe :+
Dat wel dus :)

[ Voor 55% gewijzigd door Tomino op 08-03-2009 22:50 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom niet :?

En als dat dus niet voldoet: wat zijn dan wel de eisen / welke tools zijn nog meer niet de bedoeling? Everest werkt prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Tja, maar ik had wel binnen enkele seconden een HTML-pagina met alle hardware gegevens voor mijn neus die ik zo kan doormailen.

En een trialversie is gratis. :)

Maar goed. Als je dat niet wilt vind ik dat natuurlijk prima. Al begrijp ik totaal niet waarom dit programma niet zou kunnen voldoen aan je eisen.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 08-03-2009 22:52 ]

ARME AOW’er

• Tomino
Heel vaak weet de gebruiker niet wat er allemaal gebeurd als ik zeg, installeer dit doe dat.

Met die .exe tool is het 2 muisklikken en er is een log. Precies wat ik wilde dus!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

.

[ Voor 106% gewijzigd door Guardian Angel op 10-03-2009 03:17 ]

ARME AOW’er

• Tomino
Jeetje, als ik de keus van iemand anders neem wil niet zeggen dat ik het niet waardeer dat je een suggestie levert? Vreemd..

Stel je voor. Je hebt aan de andere kant een complete leek van een gebruiker. Daar vind ik het fijner om die persoon enkel een .exe die zich niet installeert te laten openen dan een programma te laten installeren.. Lijkt me gewoon logisch..?

/einde verdedigingsmodus..

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dat betekent niet dat dat het enige programma is wat gebruikt kan worden ;)
Guardian Angel schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:50:
Tja, maar ik had wel binnen enkele seconden een HTML-pagina met alle hardware gegevens voor mijn neus die ik zo kan doormailen.
Het doet ook geen afbreuk aan het programma, SIW kan het ook
En een trialversie is gratis. :)
Het blijft een trialversie, waar een volledig gratis programma sommige mensen net die drempel over trekt.
Maar goed. Als je dat niet wilt vind ik dat natuurlijk prima. Al begrijp ik totaal niet waarom dit programma niet zou kunnen voldoen aan je eisen.
Het voldoet aan de eisen, maar als er een (beter) alternatief is, waarom dat links laten liggen en niet eerst even proberen? En als dan in dit geval SIW de betere keus blijkt, so be it.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

.

[ Voor 99% gewijzigd door Guardian Angel op 10-03-2009 03:16 ]

ARME AOW’er

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 18:21

Zerora

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
hwinfo32 uitvoeren (http://www.hwinfo.com/) ; freeware , ook portable mogelijk

en op knop Report duwen :P

[ Voor 38% gewijzigd door ajouin op 09-03-2009 00:31 ]

Pagina: 1