Keuze <500 laptop, processor

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-01 18:34
Ik ben op zoek naar een laptop voor ongeveer 500 euro.
Nu heb ik net het CSL-beleid doorgelezen en ik weet dat ik niet mag vragen 'welke laptop moet ik kopen', hopelijk voldoet mijn topic wel. Ik heb dus zelf al wel wat gezocht maar zit nog met een twijfel.
Ik vraag mij af hoe AMD Turions zijn, en in dit geval de QL-62. Qua prestaties doet hij iets onder voor de T3200, maar hoe zit het met warmteontwikkeling / fangeluid?
Toch de vraag, welke heeft jullie voorkeur?
Bedankt alvast!

Fujitsu-Siemens AMILO Pi 3525_NP004 € 479
http://www.laptopshop.nl/...-amilo-pi-3525-np004.html
Pentium Dual Core T3200 2.0 Ghz
3 GB DDR2
160 GB
15.4”
Windows Vista Home Premium
Intel GMA 4500MHD
Geen Bluetooth
Webcam
25.6 x 35.8 x 4.1
2900 gram
2 jaar pickup-and-return
3.45 uur batterij

MSI VR630-052NL € 485
http://www.laptopshop.nl/product/62398/msi-vr630-052nl.html
AMD QL-62 Dual Core 2.00 Ghz
3 GB werkgeheugen
250 GB hardeschijf
16"
Bluetooth
Webcam
Windows Vista Home Premium
NVidia 8200M
24.6 x 37.4 x 3.55
2540 g
2 jaar pickup-and-return
2 uur batterijduur

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 09:55
wat wil je met je laptop gaan doen?

...

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Nu heb ik net het CSL-beleid doorgelezen en ik weet dat ik niet mag vragen 'welke laptop moet ik kopen', hopelijk voldoet mijn topic wel. Ik heb dus zelf al wel wat gezocht maar zit nog met een twijfel.
Ziet eruit als een klassieke Welke laptop is de beste? topic,
Zoek benchmarks, reviews hier op tweakers.net en meer en maak zo een conclusie voor jezelf.
Alleen jij kan het afwegen, iemand hier kan hele andere wensen hebben dan jou, en dan zit je alsnog met iets wat eigenlijk niet bij je past.

Dus, google ze raak!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-01 18:34
Dat heb ik dus juist voldoende gedaan, maar er zijn weinig topics waar het over de hitte van de Turion gaat, of iets dergelijks. Er zijn daar naast weinig concrete antwoorden over ervaringen met deze processoren, waar het dus bij mij omgaat..

@Koentjuh1987, voor office en internet. Soms sketchUp

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-01 16:08
Zowel voor de resolutie (16" dus 16:9) als voor de videochip zou ik de MSI kiezen. De Turion is best zuinig en de 8200m chip van nvidia staat daar ook om bekend. Claimt fujistu die 3.5 uur of is dat gebaseerd op een review? Fabrikanten zullen er namelijk alles aan doen om de accuduur voor hun laptop zo goed mogelijk aan te prijzen. Je kan de accuduur daarom vaak met een korreltje zout nemen. Ik weet niet hoe het met de Pentium dualcore zit qua terug klokken (= minder stroomverbruik = minder warmte) maar amd heeft iig standaard Cool & Quiet die ervoor zorgt dat je cpu, wanneer hij wat staat te idlen, terugklokt en op een iets lager voltage werkt. Zo kun je dus langer op een acculading werken en produceert hij minder warmte.

Al met al denk ik dat de AMD laptop qua zuinigheid in het voordeel zit. De 8200m is ook nog eens net wat krachtiger dan de 4500 intel chip. Je levert iets in op je processor gebied maar aan je eisen te zien zal je dat niet eens echt gaan merken ;)

Als je dan voor bijna hetzelfde geld een lichtere (fysiek) laptop, meer schijfruimte en extra onzin als bluetooth krijgt dan zou ik het wel weten :)

één is geen, twee is één

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te v*LET OP* - Wat moet ik kopen[/TOPIC] eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Basis Notebook - december 2008. Als je van het beleid een dergelijk topic niet mag openen, waarom doe je dat dan wel? Wat maakt jou lijstje anders als dat van al die anderen... Er is neit voor neits een *LET OP*-topic waar alles duidelijk in staat...

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.