COM21 verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 20:02
Kan ik zelf mijn COM21 verplaatsen. Nu staat mijn kabelmodem bij de pc d.m.v. ongeveer 10 meter COAX. Nu wil ik de COM21 direct op het kastje aansluiten met een paar centimer COAX.
Kan ik mijn COAX kabel zo doorknippen en het connector (stekkertje) eraf halen en zo weer terugplaatsen??
Of moet dit met een speciale tang gebeuren?
Please help..
(Ik wil dit niet door d.m.v. trial and error want straks zit ik een paar dagen zonder kabel Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif )

Verwijderd

Je kunt de kabel zo inkorten, als je het netjes doet, doet je modem het zo weer.

Verwijderd

waarom wil je het inkorten??

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:51

4POX

Everybody is wired

Als je kabel van een kabel modem inkort hebt je meteen al weer snelheids winst... Als een kabel coax aan een kabel modem langer is dan 18 meter heb je kans dat je modem niet eens online komt.. Ik heb een stukje coax van 25 cm aan mijn modem en ik down hier met 430 KB per seconde

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

en ik merk geen verschil tussen 50cm en +- 10 m

nu jullie weer

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 20:02
Bij mij is het zo dat ik mijn pc verhuis naar de bijkeuken waar ik een kantoortje van heb gemaakt. Mijn pc staat nu nog in de woonkamer. Nu is het zo'n 12 meter en straks is het meer dan 20 meter. Ten eerste heb ik dus maar 12 meter coax en ten tweede hoor ik dat het sneller zou moeten werken met UTP. Een ander groot voordeel van UTP is dat het veel buigzamer is dan COAX.

Verwijderd

4POX:
Als je kabel van een kabel modem inkort hebt je meteen al weer snelheids winst
--> zoals Ruud zegt maakt dat totaal niets uit... Is het geklooi in ieder geval niet waard, maakt dus aalleen uit als je boven de 18(=20) mtr komt, dan scheelt het... En je de d/l snelheden hebben meer te maken met het aantal gebruikers op dat moment; hoe meer gebruikers, hoe minder bandbreedte je krijgt...

Risjard: het kan wel, maar de verschillen zullen de moeite niet waard zijn... kan beter alles netjes wegwerken en gewoon zo laten, misschien heb je de meters nog es nodig...

UTP is iid sneller, maar helaas wordt de maxsnelheid al beperkt door de coax, das nog steeds de beperkende factor in het verhaal! En aangezien het met een kabelmodem nog steeds zo is dat er eerst een bep. stuk coax nodig is...

Ik zou het gewoon zo laten, als het werkt, werkt het, en die 10kb/s merk je niet, als het al zoveel scheelt...

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb een stukje korter dan 20 cm, en heb een max van 16kB/s, dus dat wil niets zeggen.
Pagina: 1