Toon posts:

Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de laatste tijd druk aan het zoeken naar een mooi (en goed uiteraard) home cinema systeem d.m.v. losse componenten. de set moet zowel voor muziek als film zijn (hou namelijk erg van beiden, dus het geluid moet ook echt super zijn!!). Onlangs ben ik langs de EXPERT geweest en hebben ze mij daar het e.e.a. geadviseerd (tenminste dat denk ik).

k heb reeds een PS3 en een Panasonic TH42-PY70 (plasma tv). Dus alleen de audio ontbreekt nog.

Onderstaand is wat ze mij adviseren om dan toe te passen:

Pioneer receiver VSX-817

Canton 490 GLE 2x zuilspeakers front
Canton AV 700 centerspeaker
Canton subwoofer (volgens mij de as 65sc of as 85sc)
Canton plus xs.2 satelietspeakers 2x achter.

Al met al kom je dan op ongeveer 2000 euro uit. Dit is ook wel zo'n beetje het maximum wat ik er aan uit wil geven.

Is dit een goede combinatie of lijkt dit er niet op? Mochten jullie suggesties hebben of compleet andere systemen, AUB alles is welkom. Zo heel veel verstand heb ik er niet van, dus al het commentaar is welkom.

De set komt trouwens in een woonkamer van +/- 35 m2 komen. (langwerpige kamer 4,8 x 7,0 m1; tv komt te hangen aan de wand van 7,0 meter).

ooh jah, de tv moet wel op de receiver worden aangesloten en graag ook geluid van de pc moet er op afgespeeld kunnen worden.

Alvast bedankt.

Groeten,

Richard

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 21:59 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je even wat linkjes maakt naar product / review pagina's van de desbetreffende producten, en er wellicht wat afbeeldingen van plaatst ziet je post er een stuk netter uit.

Ennehh.. Het algemeen beleid #groeten :)

Wise enough to play the fool

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe vond je het klinken en wat heb je allemaal nog meer beluisterd?

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, hierbij de foto's + linkjes eronder.

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/9C67A070EABE595FC12572D5003E5FD6_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/receiver/pioneer/vsx-817/185887/

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/6D63D07620FFACA2C12574D00034D754_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/speaker/canton/gle_490/286887/

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/F199C92773A88362C1256D16004A7162_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/...ker/canton/av_700/190696/

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/44242746EEC860D3C12572140041F5D7_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/subwoofer/canton/as_85_sc/262897/

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/97289C25D73BE1AEC12571F7004096B7_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/speaker/canton/plus_xs2/175830/

Dit zijn de artikelen die ze mij hebben laten zien en horen. Ik vond persoonlijk het geluid echt wel goed. Ze hadden alleen er een denon versterker achter en niet de pioneer, is dit erg?

Ik weet alleen niet hoe het in mijn woonkamer zal gaan klinken. Ik denk wel goed. Maar is dit wel goed spul en een goede combinatie?

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

Geen HDMI in/out? Dat wordt dus een hoop kabeltjes aansluiten met alleen component... Best wel magere receiver qua aansluitingen eigenlijk....

meh.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik HDM nodig? Ik sluit de ps3 toch direct aan op de tv en via line out op de receiver. Toch?

is de receiver wat aan de magere kant dus? alleen qua aansluitingen of ook qua vermogen? Wat is dan misschien een alternatief?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 22:53 ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb zelf een denon 1909 en de canton movie 150QX besteld.
Dan ben je zeker goedkoper uit en beter voorzien in de hdmi aansluitingen.
Alles aansluiten naar je receiver en 1 hdmi kabel naar je TV.
Deze heeft ook HDMI pasthrough in standby, als je de boxen even niet wil gebruiken.
De denon heb ik besteld via dit forum: Klik

[ Voor 51% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-03-2009 23:03 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:31

JT

VETAK y0

Welke alternatieve apparatuur heb je beluisterd? Wat vond je hiervan en van de eventueel alternatief beluisterde apparatuur? Waarom Expert en geen audio speciaalzaak?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik heb het gevoel dat je voor de 2000 euro die je daar aan uit zou kunnen geven meer waar voor je geld zou kunnen krijgen.

Verder is de Pioneer 817 al een tijdje uit, en sinds ongeveer een jaar opgevolgd door een de VSX-818, die wel HDMI heeft. Overigens ondersteunt deze alleen beeld doorgave, en zou je het geluid nog steeds apart aan moeten sluiten.

Nog een observatie van mijn kant: verhoudingsgewijs ziet de center er wat klein uit, vergeleken met je frontspeakers. Ik zou indien je voor die speakers zou kiezen de bijpassende center uit dezelfde reeks pakken, om een betere integratie van het geluidsbeeld te creeëren.

Wat betreft HDMI aansluitingen op je receiver, dit heeft wel degelijk voordeel. Blu-Ray maakt gebruik van DTS-HD en Dolby TrueHD wat nieuwere codecs zijn met een hogere bitrate t.o.v. standaard DTS en Dolby Digital. Dit wordt echter alleen via HDMI verstuurd (of analoge uitgangen indien je blu-ray speler de codecs bezit en deze uitgangen heeft, je PS3 heeft dit echter niet, red.). Kortom om de maximale geluidskwaliteit uit een blu-ray film te halen zou je theoretisch gezien wél van een receiver met HDMI gebruik moeten maken.

Nog een suggestie van mijn kant, om ongeveer 2000 euro uit te geven aan een goede set:

- Fronts: Q Acoustics 1050i, (349 p/s)
- Center: Q Acoustics 1000CI (199p/s)
- Rears: Q Acoutics 1010i (99 p/s)
- Subwoofer: Q Acoustics sub, type nummer ontgaat me even: 399,-
- Receiver: Onkyo TX-SR606 Advies verkoop: 599.- maar veelal te vinden voor rond de 400 euro.

Dan zit je al met al zo rond de 2100 euro, of lager afhankelijk van wat voor prijs men de receiver verkoopt. Reken daar nog wat speakerbekabeling, subwooferkabel en een hdmi kabel bij, die je er overigens wel gratis bij mag krijgen, aangezien daar toch heel veel op verdient wordt.

Bovenstaande is echter een voorbeeld, voor rond de 2000 euro kun je veel moois samenstellen.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Wel een mooie speakerset.
Maar wat een rare prijzen.
Mogelijk vergis ik me maar als ik bij http://www.concept-av.co.uk kijk, zie ik ze toch echt per paar te koop staan.
Dan ziet het er als volgt uit:
plaatje op Imageshack (Popups)

Dus omgerekend 1017 euro voor de speakers, inclusief floorstands voor de rears en verzendkosten.

De onkyo receiver lijkt me ook wel een goede, zolang je maar niet de 706 of 806 serie pakt, want deze heeft last
van het blue dot probleem.
Over smaak valt niet te twisten, maar persoonlijk vind ik de denon serie mooier.
Hier een overzicht van de verschillende types, inclusief adviesprijzen (ook elders goedkoper te krijgen)
De 1909 heeft 3x hdmi1.3 inputs, de 2309 heeft 4x hdmi1.3 inputs

[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 09-03-2009 04:33 ]

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Ik zou persoonlijk (heb ik voor de aanschaf van mijn set ook gedaan) langs een winkel gaan die enkel geluid verkoopt. Expert, mediamarkt, bcc is leuk om naartoe te gaan maar die gasten weten van alles een beetje...moeten weten hoe een wasmachine werkt, de droger, strijkijzer en daarnaast wat van home cinema.

Als je naar een speciaalzaak gaat hebben ze daar meestal een betere opstelling staan om het geheel te testen (en anders bouwen ze het wel voor je) en weten ze er meer vanaf. Waar ik (in eindhoven) mijn set heb gehaald was zo'n winkel. Kan alleen niet op de naam komen....:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 14:54

Skef

Ik scheer.me

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:55:
Onlangs ben ik langs de EXPERT geweest en hebben ze mij daar het e.e.a. geadviseerd (tenminste dat denk ik).
...
Canton 490 GLE 2x zuilspeakers front
Goh, Doornenbal in Nijverdal toevallig (zie dat je uit Rijssen komt in je profiel)? Laatst daar met mijn schoonouders een stereo set gehaald, ook met (uiteindelijk) die speakers, maar dan icm een Onkyo 506 receiver. De verkoper had wel het standaard-cliché: "Ik heb ze zelf ook", maar deze zuilen klonken dan ook overtuigender dan veel ander spul wat er stond.

Ontopic: Mooie set speakers, alleen zou ik voor de surrounds en center ook eens kijken naar iets uit dezelfde serie (GLE). Er zitten ook rears in die serie met maar 10cm diepte. Sub zou je ook later kunnen toevoegen, en nu eerst de surrounds en de center fatsoenlijk uitvoeren?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:58
lj_tree schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:30:
Ik zou persoonlijk (heb ik voor de aanschaf van mijn set ook gedaan) langs een winkel gaan die enkel geluid verkoopt. Expert, mediamarkt, bcc is leuk om naartoe te gaan maar die gasten weten van alles een beetje...moeten weten hoe een wasmachine werkt, de droger, strijkijzer en daarnaast wat van home cinema.

Als je naar een speciaalzaak gaat hebben ze daar meestal een betere opstelling staan om het geheel te testen (en anders bouwen ze het wel voor je) en weten ze er meer vanaf. Waar ik (in eindhoven) mijn set heb gehaald was zo'n winkel. Kan alleen niet op de naam komen....:S
Audiohome? :)

Ben het daar wel mee eens, ik ik had op internet al helemaal een setje uitgezocht. Toch maar het advies opgevolgd om ergens te gaan luisteren, en mijn uiteindelijke keuze is heel anders geworden. Er zit zoveel verschil tussen speakers en hun klank dat het echt de moeite waard is.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Reciever is inderdaad mager. Ik zou kijken naar de Onkyo 606, Yamaha RX-V663 of een Denon. En dan wel een model dat TrueHD/DTS-HD ondersteund.

Dat heb je nu niet zozeer nodig, maar in de toekomst (Blu-Ray) kan het echter wel handig zijn.

Zelf heb ik pas nog bij de Correct een paar Wharfedale Diamond 9.5 speakers gekocht voor 129 p/s. Super speakers voor dat geld, en zullen zeker niet onder doen voor de Cantons. Ze hebben bij de Correct ook de Kef Q5 in de aanbieding, klinken ook erg goed.

No Shame, only Fame!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04
Het mooie is dat de PS3 (en sommige stand alone Blu-Ray spelers) het decoden van de HD audioformaten doen. Dan hoef je alleen nog een receiver te hebben die PCM ondersteunt zodat het gedecodeerde HD geluid naar de luidsprekers kan. Scheelt weer wat geld...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb er nog ff goed over nagedacht, denk dat het toch verstandig is om een Denon AV-1909 (of iets dergelijks) aan te schaffen. Net wat jullie ook al zeggen, deze is toch meer voorbereid op de toekomst en met deze receiver kan ik alles op aansluiten en dan via 1 hdmi kabel naar de tv gaan. Misschien ook wel verstandig om eerst te starten met goede 2x front, goede center en misschien wel 2x rears en dan de sub nog ff buiten beschouwing laten. De zuilen zoals hierboven, deze zijn toch volgens mij wel goed genoeg? de center misschien dan nog een andere.

Vraagje, maakt het nog uit waar de sub geplaatst wordt? moet deze persee voor bij de overige speakers staan, of mag deze ook aan de achterkant (naast de bank) worden geplaatst. Heeft dit nog gevolgen m.b.t. het geluid?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb zelf een Onkyo SR-606 aangeschaft. Heb ook nog even getwijfeld over de Denon 1909, maar de Denon heeft maar 3HDMI ingangen. De Onkyo SR-606 heeft er 4 en je zult altijd zien dat je snel te weinig aansluitingen hebt (denk aan dvd-speler, spelcomputer, digitale tv, popcorn/HTPC, etc..). Je kunt veel apparaten ook wel via component aansluiten, dus in sommige gevallen is er wel een oplossing, maar houd er wel even rekening mee.

Dat je vervolgens maar 2 kabels naar je tv hebt lopen (stroom en 1 hdmi) is heel rlx, want een stuk makkelijker wegwerken en als je een nieuw apparaat aansluit, hoef je hem ook alleen maar in je receiver te steken. :)

• AUijtdehaag
  • Niet online
Indien je voor een Denon gaat, er is net een topic gestart. Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic ;)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 14:54

Skef

Ik scheer.me

Qua achterspeakers zou je dan voor deze kunnen gaan:
http://www.canton.de/de-produktdetail-gleserie-gle410.htm~
of als je meer ruimte hebt voor zoiets:
http://www.canton.de/de-produktdetail-gleserie-gle420.htm

En qua center voor zoiets:
http://www.canton.de/de-p...gleserie-gle455center.htm

Dat gecombineerd met een leuke receiver, en klaar is Plato1986!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

lj_tree, ik denk dat het Dé Hifiwinkel was of Meerview (waarbij ik eigenlijk uitga van die laatste).

Audiohome lijkt me niet, gezien de ervaringen die ik daar had in het verleden.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:18:
[...]

lj_tree, ik denk dat het Dé Hifiwinkel was of Meerview (waarbij ik eigenlijk uitga van die laatste).

Misschien off-topic, maar vertel me meer? Ben er laatst nog geweest :)

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:18:
[...]

Het was even zoeken maar het gaat hier om Audio TV centrum. Zit bijna vlak naar meerview. Geldsropseweg75 volgens de website. Ik ben ook even bij Meerview binnengelopen maar ik werdt daar wat minder klantvriendelijk behandeld en het kwam erop neer dat ik maar terug moest komen als ik wist welke set ik wilde hebben dan konden ze die wel bestellen. Heb er een hekel aan als ik vraag of ik misschien iets kan horen (en dan aangeef wat mijn eisen aan een set zijn) en ze dan zeggen: we gaan niet zomaar iets laten horen, wat wil je precies horen? welke set, welke speakers, welke versterker? weet je wat je doet, ga even op internet zoeken of bij de mediamarkt kijken welke speaker je wel mooi lijken (mooi:S) en kom dan even terug.

Bij audio tv centrum wisten ze me beter te helpen en ook de aftersales bevalt me erg goed. Leuke informele, persoonlijke zaak. De verkoper herkent me nog steeds als ik een half jaar later binnen komen lopen. Heb een paar honderd euro meer betaald voor me set dan op internet maar het er tot op heden nog geen seconde spijt van gehad.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

Finwe schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:54:
[...]

Misschien off-topic, maar vertel me meer? Ben er laatst nog geweest :)
Ik denk niet dat dat de bedoeling is van dit topic, en ik weet zeker dat de mods het niet op prijs stellen als dit topic zou uitlopen op een store-bash. Laat ik zeggen dat ik vind dat de klantvriendelijkheid en -bejegening er niet optimaal is.

Ik was overigens Audio en Videocenter nog vergeten als optie. :) Daar heb ik ook eens voor een beamer gekeken, leuke zaak!

En bij Meerview heb ik echt alleen maar positieve dingen meegemaakt, ik werd altijd uitgenodigd te luisteren naar vanalles, zelfs al had ik eigenlijk helemaal geen tijd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nog eens weer zitten rondkijken (en luisteren) en mijn oog is goed gevallen op onderstaande combinatie:

AV receiver DENON 1909

2x front zuil CANTON GLE 490

1x center CANTON GLE 455

2x rears CANTON GLE 420

1x subwoofer CANTON AS 40 SC

Nu is mijn vraag: is dit een goede combinatie? staat de receiver en boxen in verhouding met elkaar?

Ik vind het geluid van de zuilen echt goed en de sub ook. de center heb ik nog niet gehoord.

alvast bedankt!
Pagina: 1