MacBook Pro loopt vast bij internet

Pagina: 1
Acties:

• iMuchacho
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:30
Nadat ik in november de troste eigenaar werd van een 15" MBP unibody,
Echter omdat de hardeschijf in m'n PS3 wat te krap werd, besloot ik om de hardeschijf van
m'n MacBook in de PS3 te plaatsen en een nieuwe voor mn MacBook zou kopen.

De keuze viel op de Seagate 7200.4. Nadat de Mac installatie de eerste keer was vastgelopen (stond ruim 3 uur te installeren) en de 2e keer hij er ruim een uur over deed. Draaide alles weer zo als het moest.

Echter, nadat ik FireFox had geïnstalleerd en rustig aan het internetten was, hing ineens het gehele systeem. De 2e poging om te internetten strande al na 10 minuten. Ook Safari loopt spontaan vast waarna het gehele systeem niet reageerd (Safari 3 en 4 Beta). De ene keer loopt hij vast na 5 minuten, de andere keer na ruim 20.

Disk Utility ziet wel een fout, repareerd deze. Echter elke keer als het systeem 'gecrasht' is, is dezelfde fout weer terug, Disk Repair kan de hardeschijf echter niet repareren en keert terug met een fout

Met films afspelen (van een externe hardeschijf) draait hij rustig nog verder na 2 uur, echter alleen bij de browsen loopt hij vast.

Is dit nu de schuld van de hardeschijf (met de oude hardeschijf nooit ergens problemen mee gehad) of een 'foute' installatie van Mac?

Journey to the city unscathed

Verwijderd

Ik denk dat je systeem te warm werd tijdens het installeren, en dat de OS-X installatie niet goed gegaan is
(mischien dat je netwerk driver bestanden stuk zijn)? > heb ik het mis?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik raad je aan om nog eens het OS opnieuw te installeren.

Als het dan nog een keer zo lang duurt, dan zou het probleem bij de HD kunnen liggen. Ik lees dat de G versie bijvoorbeeld wel eens problemen op zou kunnen leveren.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Kijk eens in de log of er een melding staat juist na het herstarten van toen het probleem optrad. Je kan het log bekijken in Console (Applicaties->Hulpprogramma's).
Post deze melding dan hier.

Op die manier kunnen wij zien of het een harde schijf probleem is of iets anders (driver, slechte installatie, ...)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou je harde schijf eens uit je MBP schroeven en in een externe behuizing/andere computer testen voor bad sectors etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky