Chello netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Hey,

Ik heb sinds vrijdag Chello. Ik heb ene Freesco routerje gebouwd en daar een netwerkje van drie win98SE PC's aan gehangen. Nou deed ie het perfect tot vanmiddag.

De Terayon modem is online maar ik kan geen webpagina's, mail etc. ophalen. Checkt Chello soms een keer per dag ofzow of je nog wel dezelfde netwerkkaart gebruikt als die zij hebben geleverd? Door het MAC adres te controleren ofzow? Ik heb namelijk de UTP kabel van Chello in een andere netwerkkaart zitten. Ik zit in de regio Nijmegen

Verwijderd

Voor zover ik weet wel. Maar je kunt of je nieuwe mac adres doorgeven, of ip masking. (Zelf geen idee hoe je dat laat werken)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Als dat adres niet klopt wordt je dataverkeer dan geblocked?

Verwijderd

Als Chello er achter komt dat je een server draait of een netwerk achter de verbinding hebt hangen, wordt je ofwel gewaarscuwd, ofwel gekicked..... e.e.a. afhankelijk van hun humeur...

Verwijderd

Het schijnt dat het mac adres van de NIC en het mac adres van de kabelmodem aan elkaar gekoppeld zijn bij het uitgeven van een ipadres. als je verbinding hebt met inet met je Chello NIC, ga je in win98 naar winipcfg, selecteer de NIC en druk op de button "release". De koppeling van de mac adressen is er nu uit, en kan je opnieuw vebinding maken met een andere NIC....