Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 17:47
hoe doe ik dat nou?

in de bios heb ik Legacy Support aan staan. Power on by PS/2 keyboard staat ook aan.

in de handleiding staat dit over de jumpers:

Afbeeldingslocatie: http://www.snelcomputerservice.nl/untitled.gif

ik heb jumper PS2_USBPW op 2-3 staan en mn toetsenbord aangesloten op poort 5/6.

maar hij doet het toch niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de ps2 jumper is zo te zien voor een ps/2 tobo, heb je dat ook of gebruik je een usb tobo, anders moet je dus usbpw1-4 veranderen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er staat ook bij dat je voeding minstens 1A op de 5 voltslijn moet houden om te kunnen werken, doet jou voeding dat? En zorg dat je geen koude boot probeert te starten met je toetsenbord (voeding uitgeschakeld hebben gehad (dmv de schakelaar achterop/stekker er uit of een stekkerdoos die je uitschakelt).

/me Wiethoofd heeft zelf ook een P5K-SE en ik wist niet dat het alleen met de onderste twee USB-poorten werkt. Ik zal het ook even testen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
nedernakker schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:27:
de ps2 jumper is zo te zien voor een ps/2 tobo, heb je dat ook of gebruik je een usb tobo, anders moet je dus usbpw1-4 veranderen
volgens de handleiding zou het ps2 en usb zijn.
Wiethoofd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:34:
Er staat ook bij dat je voeding minstens 1A op de 5 voltslijn moet houden om te kunnen werken, doet jou voeding dat? En zorg dat je geen koude boot probeert te starten met je toetsenbord (voeding uitgeschakeld hebben gehad (dmv de schakelaar achterop/stekker er uit of een stekkerdoos die je uitschakelt).

/me Wiethoofd heeft zelf ook een P5K-SE en ik wist niet dat het alleen met de onderste twee USB-poorten werkt. Ik zal het ook even testen.
ik weet niet of mijn voeding dat doet. heb je een suggestie hoe ik dat kan meten? (heb wel een multimetertje liggen...) 5v op de usb poort kan ik wel even bekijken, maar of het 1a is lijkt me lastiger...

usb poorten tellen ze vanaf onderaan. 5/6 zijn dus de bovenste poorten naast de ps2 poort. was mij ook niet zo duidelijk, maar heb tijdens het proberen ook voor de zekerheid even bekeken welke poorten 5/6 waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
op mn voeding staat +5v 20a en +5vsb 2a...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
Ik ben er ook achter gekomen dat ik hem niet uit stand-by kan halen met de muis of het toetsenbord. Als ik in Apparaatbeheer bij de muis en/of het toetsenbord het vinkje zet dat het apparaat de computer uit stand-by mag halen, krijg ik een foutmelding als ik hem in stand-by zet. (Apparaat staat het niet toe, de driver zou ik moeten updaten...)

Alleen S3 stand-by. Als ik in de bios S1-only aanzet werkt het allemaal prima...

Zal wellicht toch met +5VSB te maken hebben. Misschien klopt het labeltje op mn voeding gewoon niet...

[ Voor 21% gewijzigd door demasterbaas op 09-03-2009 20:39 ]

Pagina: 1