Toon posts:

Dualboot op een RAID-5 Array?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje een PC met 4 harde schijven van seagate, 250gb per stuk, deze staan in een RAID-5 array. Ik wilde vandaag XP 32bit installeren als dual boot, dus ik heb een aantal stappen gevolgd, vrije ruimte ruimte aangemaakt, etc.

Toen ik de installatiedisc voor XP opstartte en de boot was geladen werd er aangegeven dat er geen harde schijf gevonden kon worden, ik neem aan dat dit is omdat m'n schijven in RAID 5 staan.

Mijn raid wordt beheerd door de Intel Matrix Storage software.

Is het zo dat het onmogelijk is om een dual boot te installeren op een RAID 5 array? Ik heb al gegoogled maar geen topics gevonden die dit specifieke probleem behandelde. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe het zit.

M.v.g.

M. Michael

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem dat je hebt ligt niet aan het feit dat je een RAIDarray gebruikt, maar eerder aan het feit dat je de drivers niet hebt geladen. Zorg dat je een floppy hebt met daarop de drivers voor de ICHR, druk op F6 bij het installeren en je kunt de array gewoon gebruiken.

+titelfixje :)

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 08-03-2009 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Het probleem is dat ik geen floppy drive heb. moet ik dus nog even wat op verzinnen.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:18:
Ah bedankt, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Het probleem is dat ik geen floppy drive heb. moet ik dus nog even wat op verzinnen.
Of je drivers slipstreamen in je image of een floppydrive zoeken. USB key gaat niet werken ism XP.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
_Arthur schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:51:
USB key gaat niet werken ism XP.
Als deze een floppy emuleerd gaat dat prima.