Albert Heijn PC... :(

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb in December een Fujitsu-Siemens Xpert gekocht (ja, een zg. Albert Heijn computer, lach maar), en dat ding heef nogal wat problemen. Zo liep het ding vaak vast op de videokaart. Dit heb ik herstelt dmv het updaten van de drivers van het mobo, maar ik heb nog steeds een probleem met dat ding (zie topic van gisteren, 'raar freezing problem'.). Ik vroeg me af of iemand me kan uitleggen wat ik hieraan kan doen, en wie de maker van dat mobo is. Ik heb nl. gehoord dat de Xpert systemen vaker problemen veroorzaken. En tech support is waardeloos (as expected).

System:
Athlon 1ghz
KT133
128 Mb PC133 SDRAM
Geforce 2 MX
2x Ethernet kaart (Rdylink en 3com)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19
ben ik even blij dat ik een andere keus gemaakt hebbb... (8>

Verwijderd

- Meet je mobo batterij is door
- Hoeveel graden is je processor en wat voor cooler zit erop?
- Wat voor voeding zit er in de kast?

Verwijderd

De maker van het mobo..lijkt me niet al te moeilijk...

1. een beetje tweaker weet het uit z'n hoofd
2. gebruik de search en zoek naar KT133 et voila
3. maak je kast open en je ziet het zo.

Verwijderd

IK ZOU ALS IK JOU WS MIJN VOLGENDE COMPUTER BIJ DE ZEEMAN KOPEN DIE ZIJN NOG KUTTER.

(8> Denk toch na bij de AH doe je alleen je boodschappen en koop je NATUURLIJK geen computer.

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op maandag 26 februari 2001 20:53 schreef Pusax het volgende:
IK ZOU ALS IK JOU WS MIJN VOLGENDE COMPUTER BIJ DE ZEEMAN KOPEN DIE ZIJN NOG KUTTER.

(8> Denk toch na bij de AH doe je alleen je boodschappen en koop je NATUURLIJK geen computer.
helemaal mee eens, was bijna ook een aldi pc gaan kopen, gelukkig niet gedaan.
Supermarkten gaan steeds meer op superwarenhuizen lijken...... maar ze moeten toch wat verdienen met iets anders of niet????

Verwijderd

Nou ik heb het TFT scherm gekocht bij de Aldi en die bevalt mij uitstekend dus ze verkopen niet altijd rommel....

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
D'r zit een biostar moederbord in dat ding.

Verwijderd

Je kunt geluk hebben, en als je geen rare dingen doet werkt het allemaal foutloos!

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
Ik wil niet zeuren hoor maar er wordt altijd zo gezeurd over de ALDI maar het is een prima winkel vind ik...oke het is een magazijn achtige bedoening en ze hebben niet zoveel artikelen, Maar ik vind het meest wat ze verkopen prima spul hoor :-)
En die PC van de ALDI bevatte volgens mij betere onderdelen dan bv zo'n ding van een 'echte':? computerwinkel als bv de Dixons ofzo voor die prijs!

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 20:53 schreef Pusax het volgende:

Ik moet je zeggen dat ik dit gewoon iets te commercieel is van de AH want ze geven jenog geen eens dekundig advies. Dan kan je ook verwachten dat de after-sales KUT zijn. Je had dus gewoon een pctje aan moeten schaffen bij de computerboer.

Verwijderd

Had hem gewoon gekocht bij de ALDI :)

Verwijderd

Ik heb die van een jaar geleden gekocht bij Appie toen, daar is echt helemaal nix mis mee!

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Bedankt iedereen die iets constructiefs heeft aangebracht.

Grappig dat mensen een PC met een 1 Ghz Athlon een KT133 mobo en een GF2MX opeens kut vinden als ze horen dat hij van AH (daarbij wordt hij alleen door AH verkocht, het is een Fujitsu Siemens, en die %$#&%$ regelen ook TS. Of eigenlijk zou dat moeten :) )komt.

Dat is dus niet het punt van deze discussie, ik wil gewoon dat het ding goed werkt.

Die VIA drivers helpen dus niet, in elk geval niet de 4.25a. En ik heb op viahardware.com ofzo gelezen dat de 4.28 onbetrouwbaar zijn.

Ik denk niet dat het probleem aan de voeding of de temperatuur ligt, het ding bevriest nl. gemiddeld 10 keer zo snel als ik in IE zit dan in enig ander programma, dus naar ik aanneem is het een software probleem.

Biostar verwijst weer naar de VIA 4.25 drivers, jammer...

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Mischien is t een warmteprobleempje. Probeer je pc eens zonder de kap er op. Mischien is ie dan beter. Als ie dan stabieler is weet je waar het aan ligt :)

• thomastvd
  • Laatst online: 20-08 17:21
heb je misschien icq? zo ja wil je dit even neerzetten ik heb namelijk ook een ah pc en wat problemen gehad maar dat is nu over
ook veel gezeik gehad maar contact me maar
5956713

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:04

Gallus

Cheesy

Ja, heel erg snel, wel 1000MHz hoor ik onze supermarkt-manager nog zeggen :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-Als eerste zou ik de harde schijf formatteren.
-Daarna Windows erop, dan de Via 4in1 4.28, die zijn gewoon goed, installeer maar gewoon.
-Dan de drivers van je videokaart.

Dan kun je wel weer eens verder gaan kijken.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:36
het is heus geen rommel het is alleen vaak iets geodkoper omdat het in grootte hoeveel heden word opgekocht

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Kan het echt een cooling probleem zijn? Ik vind het zo gek dat hij het zo veel vaker niet doet bij IE.

Is wel zo dat het erg warm is in de kast, vooral de videokaart is gloeiend. Processor heeft een fan bovenop zitten, lijkt me dus wel ok.

Ik heb al een paar keer format c: gedaan, dat hielp niet. Wat ik niet gedaan heb is mijn tweede partitie ook gewist, leek me niet nodig. Is dat een foutje geweest?

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:57
Op maandag 26 februari 2001 19:54 schreef s_roubos het volgende:
Ik heb in December een Fujitsu-Siemens Xpert gekocht (ja, een zg. Albert Heijn computer, lach maar), en dat ding heef nogal wat problemen. Zo liep het ding vaak vast op de videokaart. Dit heb ik herstelt dmv het updaten van de drivers van het mobo, maar ik heb nog steeds een probleem met dat ding (zie topic van gisteren, 'raar freezing problem'.). Ik vroeg me af of iemand me kan uitleggen wat ik hieraan kan doen, en wie de maker van dat mobo is. Ik heb nl. gehoord dat de Xpert systemen vaker problemen veroorzaken. En tech support is waardeloos (as expected).

System:
Athlon 1ghz
KT133
128 Mb PC133 SDRAM
Geforce 2 MX
2x Ethernet kaart (Rdylink en 3com)
Ik heb een keer zo'n ding van binnen gezien en toen zat er een Biostar 7VKA in. Micro-ATX board was dat. Je zou eens kunnen kijken op de website van Biostar www.biostar.com.tw of ze een nieuwer BIOS hebben.

http://www.biostar.com.tw/products/m7vka.htm

OEPS .. ik ben wat laat zie ik nu. =D

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Klopt, ik heb het ff gecheckt. Er zijn inderdaad twee BIOS updates te downloaden, maar die lijken me niet van toepassing. In elk geval bedankt, weet ik tenminste wat voor mobo het is.

Verwijderd

Heb helaas nogal eens met deze pc's te maken, en het is inderdaad een veel voorkomend probleem. Als je contact opneemt met FSC in Maarssen, en je vraagt naar een technisch persoon daar, zal die je meteen een cd toesturen met een nieuwe preload. Er is namelijk een grote batch uitgeleverd met een verkeerde preload, wat als gevolg heeft dat deze nogal vaak blijven hangen. Ik kan je helaas geen naam geven, want dan kost het mij m'n kop.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Interessant. Wat is een pre-load eigenlijk? Als je de voorgeinstalleerde software bedoelt, ik heb al een paar keer format C gedaan en vervolgens een schone installatie van Win98SE. Drivers erover heen en alles werkt OK, afgezien van de lock-ups.
In elk geval zal ik die gasten weer eens phonen donderdag.

• neudeboules
  • Laatst online: 14-08 17:23

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Op maandag 26 februari 2001 21:02 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]

helemaal mee eens, was bijna ook een aldi pc gaan kopen,
Het apparte was dat de Aldi computers die in Duitsland werden verkocht erg goed uit de testen kwamen. De Nederlandse versies waren zwaar bout:r Maar na enig klagen bij Aldi kreeg je gewoon de Duitse versie*D

Niet dat ik hem zelf heb gekocht, want het blijft leuker als je een bouwpakketje hebt.

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op dinsdag 27 februari 2001 14:32 schreef Flakkerbei het volgende:
Ik wil niet zeuren hoor maar er wordt altijd zo gezeurd over de ALDI maar het is een prima winkel vind ik...oke het is een magazijn achtige bedoening en ze hebben niet zoveel artikelen, Maar ik vind het meest wat ze verkopen prima spul hoor :-)
En die PC van de ALDI bevatte volgens mij betere onderdelen dan bv zo'n ding van een 'echte':? computerwinkel als bv de Dixons ofzo voor die prijs!
Woehaha, 'echte' computerwinkel? Laat me niet lachen. Dixons/Dynabyte e.d. zijn zwaar bout. Voor sommige losse onderdelen kun je er wel prima terecht, maar niet voor een compleet (Compraq, Targa, Fuijtsu Siemens :r ) systeem.

De enige PC die ik vertrouw is een PC die ik zelf heb gebouwd!

Verwijderd

ik denk dat er nog wel veel meer mensen gaan posten die een AH-pc gekocht hebben, er zijn er zo'n 10.000 (!!!) van verkocht.
:+

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
ik zei niet voor niks 'echte':? computerwinkel :-)

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Pagina: 1