Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB HUB werkt niet na reboot

Pagina: 1
Acties:

• SolvingStorm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 21:11
Hey allen,

ik heb een probleempje met mijn USB HUB en ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen.
Mijn USB hub (een Apacer, type weet ik niet) heb ik al een tijdje. Het probleem is dat elke keer als ik mijn PC reboot, dat ik mijn hub moet ontkoppelen en weer moet aansluiten aan mijn PC om hem te laten werken. Hoe krijg ik hem zover dat hij het gewoon na elke reboot doet?

Ik heb al eens op google gekeken (ook hier op t forum, daar kon ik niks nuttigs vinden) en toen kwam ik een site tegen die zei dat dit kon komen doordat je tijdens de installatie USB apparaten hebt aangesloten. Ok, zou kunnen dat ik dat gedaan heb, maar is t dan niet vreemd dat ik na elke reboot mijn hub moet los halen weer moeten aansluiten. En dan werkt ie wel zonder problemen. De oplossing die daar bij vermeld stond: Herinstallatie. (bron kan ik niet weer vinden btw) Maar een herinstallatie heb ik natuurlijk geen zin in :P is er iemand die een alternatief heeft?

BVD

RB

Verwijderd

Aansluiten drivers ervan verwijderen bij apparaatbeheer opnieuw opstraten en dan opnieuw installeren

• SolvingStorm
Dat heb ik al eens geprobeerd en dat mocht niet baten.
Bedankt voor je antwoord anyway

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een WiFi Dongle.
Via de BIOS heb ik de spanningsvoorziening van de USB op Maximum gezet; toen was het probleem over...
E.e.a. is afhankelijk van merk en type moederbord. Mogelijk moet je eventueel een jumper omzetten,

We have just one world, but we live in different ones...

• SolvingStorm
De oplossing was uiteindelijk vrij simpel. Ongeveer wat Maik_denboer zei alleen moest ik even in veilige modus alles wat met USB te maken had deinstalleren en opnieuw opstarten. (waarom ben ik er niet eerder op gekomen??? i know, stupid)

in ieder geval bedankt voor de reacties

problem solved