Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Blue Screen bij inpluggen USB wireless*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alemaal,
Ik heb de laaste tijd last van een blue screen als ik mijn USB stick voor de draadloze router in mij pc zet
Kan iemand mij misschien helpen?

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
Mini030809-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 1000007e
BCP1: C0000005
BCP2: A8CB0C52
BCP3: B4FDCC78
BCP4: B4FDC974
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat heb je zelf al geprobeerd, behalve het inserteren van de stick in je PC? Andere drivers? Welk OS gebruik je?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:56:
Ik heb de laaste tijd last van een blue screen als ik mijn USB stick voor de draadloze router in mij pc zet
Begin eens bij Windows XP en 2000 BSOD guide, zoek op wat de foutcode betekent, etc. Je zult moeten gaan troubleshooten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:56:
Wat heb je zelf al geprobeerd, behalve het inserteren van de stick in je PC? Andere drivers? Welk OS gebruik je?
Windows Vista Home Premium
Service Pack 1

Acer
Aspire L3600
Intel(R) G33/G31 Intel Chipset Family
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 @ 1.80 GHz

En ik heb geen andere drivers geprobeerd

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03
ik neem aan dat er een wireless kaart in de acer zelf zit? waarom gebruik je dan een losse usb stick?

anyway, probeer eens nieuwe drivers te installeren (wel eerst de oude eraf halen natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:26:
ik neem aan dat er een wireless kaart in de acer zelf zit? waarom gebruik je dan een losse usb stick?

anyway, probeer eens nieuwe drivers te installeren (wel eerst de oude eraf halen natuurlijk).
Ja hij zit er wel zelf in maar soms kan hij het netwerk zelf niet vinden en kan hij soms opeens mijn draadloze verbingen niet vinden. Als ik dan die USB stick erin zet heb ik wel direct internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:58:
[...]

Begin eens bij Windows XP en 2000 BSOD guide, zoek op wat de foutcode betekent, etc. Je zult moeten gaan troubleshooten :)
Hoe moet ik dan troubleshooten?

Ik wist niet hoe je een printscreen kon maken maar ik heb wel de stopfoutcode en bestandsnaam behalve de
omschrijvende melding |:( en mijn foutcode stond niet bij die lijst

Stopfoutcode:
0x0000007E

Bestandnaam:
SRV2.Sys.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 23:42 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In de link die ik gaf staat uitgelegd wat je moet doen. Verder: gebruik Google, dan vind je snel sites als deze. Je zult toch echt zelf aan de slag moeten gaan :) .
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:34:
Ja hij zit er wel zelf in maar soms kan hij het netwerk zelf niet vinden en kan hij soms opeens mijn draadloze verbingen niet vinden. Als ik dan die USB stick erin zet heb ik wel direct internet.
Begin dan eens met het probleem van de interne kaart in de computer op te lossen, ipv de USB-stick te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 08-03-2009 23:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het probleem wat je geeft is een driverprobleem. Microsoft heeft een uitgebreidere tabel hier, maar daar staat eigenlijk alles wel wat technischer.

0x7e staat voor SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED.
Eigenlijk zegt de foutcode er een fout (een exceptie, in dit geval een STATUS_ACCESS_VIOLATION) is opgetreden, in 1 van de threads, die niet is afgevangen.

Werk de drivers van dat apparaat eens bij en kijk of dat helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door CoolGamer op 08-03-2009 23:55 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Geef eens wat meer info. Welke USB adapter, welke router, welke interne kaart in je laptop. Welke drivers?

Tis idd erg weinig info. Als je een antwoord op vragen wil zal je toch echt iets meer moeten geven dan: BSOD, USB stick Vista.

SpeedTouch USB wireless adapter? Zilveren KPN Experiabox?

SpeedTouch USB adapters genereren dit soort fouten op Vista. Probeer eens een andere USB stick of verander het kanaal van je draadloze router eens naar iets anders dan 12 of 13, bv 11 of 1 en probeer dan nog eens met je interne WLAN adapter van je laptop. Acer laptops kennen geen wireless networks als die staan ingesteld op een kanaal boven de 11. Is al veel vaker voorbij gekomen hier op GOT.

[ Voor 37% gewijzigd door Sircam op 09-03-2009 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sircam schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:01:
Geef eens wat meer info. Welke USB adapter, welke router, welke interne kaart in je laptop. Welke drivers?

Tis idd erg weinig info. Als je een antwoord op vragen wil zal je toch echt iets meer moeten geven dan: BSOD, USB stick Vista.

SpeedTouch USB wireless adapter? Zilveren KPN Experiabox?

SpeedTouch USB adapters genereren dit soort fouten op Vista. Probeer eens een andere USB stick of verander het kanaal van je draadloze router eens naar iets anders dan 12 of 13, bv 11 of 1 en probeer dan nog eens met je interne WLAN adapter van je laptop. Acer laptops kennen geen wireless networks als die staan ingesteld op een kanaal boven de 11. Is al veel vaker voorbij gekomen hier op GOT.
Mijn router is een Thomson en heb die USB stick samen met de router gekregen van UPC staat geen merk ofzo op en mijn router is nu was eerst ingestel op kanaal 11 nu ingesteld op kanaal 5 en krijg nu wel gewoon internetverbinding zonder die USB :*)

Is nu alles opgelost :? want nu heb ik die USB stick niet meer nodig en dan komt er ook geen BSOD meer denk ik ?
Pagina: 1