• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Hoi mensen.

Ik heb recent 4gb aan ram in mijn Acer 5630 laptop gestoken , echter blijkt dat de i945gm chipset
slechts 3GB kan adresseren.

Nu is het zo dat mijn laptop heel moeizaam aangaat , soms moet ik heb 5 a 6x aan & uitdrukken om hem doorgestart te krijgen naar het POST scherm.
Vervolgens start hij dan wel door en zonder enig probleem.

Nu heb ik gehoord en gelezen dat dit te verhelpen is door een optie die " memmory remap " zou moeten heten.
Als ik de bios open kan ik weinig tot niets wijzigen. dit is omdat het tabblad " Advanced " geblokeerd is met een zogenaamd " supervisor password " . welke ik dus niet heb en ik twijfel ook aan het bestaan van dit password.

Dus de vraag is , weet iemand hoe ik dat tabblad unlock ?

Ik verwacht overigens niet direct hier de optie " memmory remap " te vinden maar ik wil ook mijn t5200 ( 2x1.6Ghz ) overclocken zodat de bussnelheid verandert naar 667 i.p.v. 533 die het nu is.
Mijn geheugen kan dit aan , de processor ook en het moederboard ondersteunt deze snelheid als ik er een t7xxx mobile processor op zou doen. ( onzinnig want de T5200 is snel zat voor mij )

Dingen die ik al geprobeerd heb zijn de volgende :

ctrl + F1 hidden settings hotkey. ( werkt niet voor mijn bios )

De bios flashen na een andere versie ..hierdoor kreeg ik wel 4096 ram in de bios te zien.
echter bleven de bovenstaande problemen en ook mijn windows xp x64 blijft op 2.99GB

De Cmos batterij er uit halen. nou dit is niet gelukt .. ik heb het heele moederbord er uit geschroeft maar nergens is een batterij te vinden noch de bekende switches t.b.v. de bios settings.

En helaas werk het acer E-programma ook niet , deze geeft mij zelfs een blauw fout scherm + herstart zodra ik iets van de bios opvraag.

Ik ben heel benieuwd of iemand de bios al heeft weten te unlocken.
Heb nu heel GOT forum en Google afgezocht maar nog niemand kunnen vinden die er in geslaagd is.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Acer bellen voor het wachtwoord?

http://specs.tweak.to/15535

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Ja dat was mijn eerste gedachten ook , en dat heb ik dus ook gedaan.

Maar zoals je zou verwachten..die krijg je niet !

Het ergste is nog dat je met verwijten en inrelevante vragen wordt afgedaan aan de telefoon.
Zodoende dat ik ook denk dat er niet zoiets is als een " supervisor password " want als het zo makkelijk was, dan hadden ze het me vast gegeven aangezien mijn laptop al ver buiten de garantie periode zit.

( dit konden ze ook zien omdat ik t.z.t. de garantie kaart netjes had ingestuurd )

Helaas dus.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 14:10

Joran

<3 natalee

Op deze site staan een aantal default- en backdoorpasswords voor bios'en ook kwam ik een aantal tools tegen die zouden kunnen helpen. Succes?

Send me your gameboys

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05
De 945G(M) ondersteunt geen memory remap.