Toon posts:

CD's spelen via CD-Rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een tijd geleden een nieuwe CD rom speler ingebouwd...maar niet dat kabeltje naar de geluidskaart aangesloten...Nou heb ik dat wel gedaan...maar er komt geen geluid uit...alle mogelijkheden geprobeerd...Op mn Terratec XLerate zitten 3 ingangen...aux in,TAD en CD ..'t lukt in geen van 3...
Weet iemand wat ik mischien verkeerd doe?

Bedankt

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
eh, kabel ook aan de cd rom speler vast maken :?

;)

Verwijderd

heb je je cd-geluid wel enabled in je audio-configuration?

Verwijderd

CD moet het zijn iig.....

al andere kabeltje geprobeert?????
al andere geluidskaart geprobeert?????
al andere cd-rom_speler geprobeert?????

Verwijderd

Topicstarter
Ja juist...

da's 't eerste dat ik gedaan had...

maar ja..'t had gekund..

Verwijderd

Topicstarter
ja..alles enabled...

ander kabeltje ook geprobeerd...

andere cd-rom speler ook...nou ja...via mn brander dan...

geen andere geluidskaart geprobeerd...

maar da's toch niet 't probleem?

Verwijderd

Topicstarter
mmm nog iets..als ik een cd in die speler leg..en via winamp wil gaan spelen...moeten er toch normaal ja..hoe leg ik dat uit.."leven in winamp komen ofzo..dat je kan zien hoe de tonen verlopen dus...links "in beeld"...nou dat doet ie dus niet..hij blijft gewoon stil..maar de tijd loopt door...heeft toch niks met dat kabletje te maken? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ben ik nou weer de enige die dit meemaakt?

ook als ik mn brander aan de geluidskaart hang krijg ik geen cd's aan het spelen..:(

moet ik ergens iets instellen ofzo?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
don't worry, er zijn al je al veel voor gegaan die dezelde gedachte hedden :)

maar verders geen idee :?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Niet om vervelend te zijn, maar waarom zou iemand met een Terratec cd's willen luisteren via de da-converter van een cdromspeler? Die klinken echt superbagger!!!
Volgens mij kan je beter MP3's maken, en die afspelen door de da-converter van de terratec.

Ja dit heeft niks met je probleem te maken, sorry.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
jammer...want ik snap er ook niks van...ik hoop niet dat die geluidskaart kapot is...die uitgangetjes dus...

nou ja...please laat er iemand met een wijs antwoord komen! ;)

Verwijderd

misschien nieuw kaartje proberen?

Verwijderd

Topicstarter
tja Varienaja ik zal 't effe uitleggen dan...beneden is mn cd speler stuk gegaan..en als ik dat cd's via mn cdrom speler kan spelen kan de cd-speler uit mn kamer naar beneden..ik heb namelijk effe geen geld voor een nieuwe cd-speler...daarom wil ik het werkend hebben.

ja..ik heb alle uitgangen al gehad..dus ik heb de goede in ieder geval al 's te pakken gehad...! Ik denk niet dat die uitgangen stuk zijn...dat gaat toch niet 'zomaar'...:)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
rip je cd's naar mp3, en fik dat..
dan kan er meteen stukken meer op 't cdtje :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Hoe speel je de cd's af? Het kan namelijk heel simpel met die cd-player die standaard zit bij windows. Verder kan het eigenlijk bijna niet aan de geluidskaart liggen omdat die het signaal uit de cd-rom, dat al analoog is eigenlijk alleen doorverdindt met de uitgang.
Maar je mixer instellingen zijn dus ook goed?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Cd's speel ik via Winamp...maar ik zal 't eens via die windows cd speler proberen...voor de rest zijn alle instellingen goed..denk ik...ik heb namelijk alles al geprobeerd :)

goed nieuws in ieder geval dat het waarschijnlijk niet aan die geluidskaart ligt!

Verwijderd

Topicstarter
Die Cd-speler van windows zit "natuurlijk" weer niet op mijn pc..hij werkt niet in ieder geval..dus heb ik even een speler downgeload...axialis AXCDPlayer...maar ook daarmee doet ie niks...

ik denk dat ik het maar ga opgeven...

Verwijderd

zou ik ook doen......

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Is er geen manier om gebruik te maken van de IDE kabel en dan de DAC van je geluidskaart te gebruiken? Misschien dat dat werkt.

Jag

Verwijderd

Vaak zitten op geluidskaart cd\rom verschillende aansluitingen (analoog\digitaal) voor elke aansluiting is een specifiek kabeltje nodig check de juiste aansluiting cq kabel

Verwijderd

Topicstarter
Dat van IDE kabel en DAC...ehm..ik snap niet helemaal wat je bedoelt Jag..ik zal eens effe gaan zoeken..

De manier waarop ik het wil/kan? is niet digitaal...gewoon zo'n simpel snoertje...als ik het wel via de digital way wil doen...waar moet ik hem dan aansluiten op mn geluidskaart? krijg je dan een kabel met aan iedere kant een andere plug?

bedankt iig!
Pagina: 1