Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een nieuwe WD scorpio black 320Gb (WD3200BJKT) gekocht. wat ik ook probeer, ik krijg Windows vista 32bit er niet op geïnstalleerd...

De installatie duurt meer dan 2 uur, en bij het laatste punt (volgens mij "installatie afronden") blijft hij 1,5 uur hangen. na een tijdje start hij dan opnieuw op en krijg ik een zwart scherm met alleen de muis cursor zichtbaar. die kan ik wel gewoon bewegen, maar hij blijft wel iedere 3 tot 4 sec een seconde hangen. Als ik dan de computer opnieuw opstart geeft ie een foutmelding dat er iets mis gegaan is bij de installatie, als ik er voor kies om Windows toch op te starten blijft hij bij het allereerste laad scherm hangen, het laad balkje beweegt wel, maar blijft ook iedere 3 tot 4sec even hangen. Hij komt ook niet verder dan dat eerste laadscherm. ik heb al meerdere (originele, Legale) Windows Dvd's geprobeerd, maar met geen enkele werkt het.

Als ik de schijf op een andere computer aansluit lijkt hij perfect te werken, en de SMART test en WD diagnostics doorloopt ie goed.

Ik heb Internet 1 iemand kunnen vinden met Excact hetzelfde probleem, en met delfde laptop en schijf: http://www.vistaheads.com...-vista-new-harddrive.html

Die persoon heeft ook geprobeerd Ubuntu te installeren, en dat lukte wel, dat heb ik dus ook maar even geprobeerd en bij mij ging dat ook perfect.....

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en wat ik nog zou kunnen proberen?

System specs:
Dell Insipron 1520
4GB ram
T7500 @ 2,2 Ghz
Nvidia geforce 8600M GT 256 MB
vista 32 bit home premium
WD scorpio black 320Gb (WD3200BJKT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 21:55
Als ik dan de computer opnieuw opstart geeft ie een foutmelding dat er iets mis gegaan is bij de installatie
Heb je een precieze foutmelding beschikbaar?

Verder kun je eens kijken of je in de bios de mogelijkheid hebt om de hdd modus te veranderen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een hele algemene foutmelding, iets als: Er lijkt iets mis te zijn gegaan met de installatie van windows vista, stop de dvd in de dvd speler, start opnieuw op, en kies installatie herstellen om de installatie te herstellen.

En dan de optie daaronder om opnieuw op te starten, windows in veilige modus te starten, of gewoon te starten..
geen foutmeldingsnummer of een bestand wat niet kan worden geladen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Windows Vista installeerde voorheen op de oudere schijf wel goed?

Misschien even met de WD utility een Full Erase doen. Daarmee maakt die schijf volledig schoon zodat eventuele fouten in het MBR o.i.d. weggehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn eigen Vista nog nooit gebruikt (stond al op m'n laptop en nog nooit een re-install gedaan), de Andere DVD's van huisgenoten die ik geprobeerd heb hebben het allemaal al wel eerder goed gedaan...

Ik heb ook nog even in de BIOS gekeken.
Hij staat nu op AHCI, de andere mode is ATA

ATA zou de factory default moeten zijn, maar ik heb er nog nooit aangezeten....
Zou eht daar aan kunne liggen?
Dit is wel met mijn huidige schijf, maar ik neem aan dat de opties niet veranderen met een andere schijf....

M'n oude schijf zit nu in m'n laptop en ik ben nu bij m'n vriendin, vanavond ben ik weer thuis en dan ga ik jou tip proberen ndsc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanochtend weer van alles geprobeerd, maar niets werkt...heb het ook met een vista business geprobeerd, die installeert wel, maar geeft daarna bij het opstarten een BSOD die zo snel weer verdwijnt dat ik niet kan lezen wat er staat...

ik denk dat de enige mogelijkheid is om de schijf een enkeltje retour afzender te geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Had je een Full Erase geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het enige waar ik nog een tijd voor heb gehad heb, omdat ik m'n schijf dan moet aansluiten op de computer van een huisgenoot, die vandaag de hele dag weg is, dus dat zou ik nog kunnen proberen,

Als ik de computer aanzet en als ie zich na het BSOD zelf herstart, is er steeds een enkel tikje te horen van de harde schijf. ondanks dat de SMART test gewoon goed wordt doorlopen ben ik toch een beetje huiverig om de schijf te gaan gebruiken, ook al zouden die het na een full erase wel gaan doen. Of zou dat tikje daar ook door verholpen kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:09:
Dat is het enige waar ik nog een tijd voor heb gehad heb, omdat ik m'n schijf dan moet aansluiten op de computer van een huisgenoot, die vandaag de hele dag weg is, dus dat zou ik nog kunnen proberen,

Als ik de computer aanzet en als ie zich na het BSOD zelf herstart, is er steeds een enkel tikje te horen van de harde schijf. ondanks dat de SMART test gewoon goed wordt doorlopen ben ik toch een beetje huiverig om de schijf te gaan gebruiken, ook al zouden die het na een full erase wel gaan doen. Of zou dat tikje daar ook door verholpen kunnen worden?
Volgens mij kan een tik bij het opstarten geen kwaad zolang hij niet continue door blijft tikken. Een Full Erase met de WD utility is relatief veilig en kan misschien de fout herstellen door de schijf helemaal schoon te maken. Formatteer hem na de Full Erase dan meteen even in Windows (Disk Management) voordat je hem terugzet in je laptop zodat je zeker weet dat de partitie er goed op staat. Mocht die het dan nog niet doen of heb je er geen goed gevoel over zou ik hem even omruilen of gewoon je geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het mocht hellaas allemaal niet baten, zelfs na een full erase en formatteren deed ie het nog steeds niet...
Heb hem vanochtend op de post gedaan terug naar de winkel.

Wat me gister avond wel opviel was dat je de schijf hoorde, en dan viel die even stil en dat was steeds ook het moment dat ie bleef hangen...
nou heb ik wel eens ergens iets gelezen over defecte freefall sensoren die dat soort problemen opleveren.. misschien is het dat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:42:
Het mocht hellaas allemaal niet baten, zelfs na een full erase en formatteren deed ie het nog steeds niet...
Heb hem vanochtend op de post gedaan terug naar de winkel.

Wat me gister avond wel opviel was dat je de schijf hoorde, en dan viel die even stil en dat was steeds ook het moment dat ie bleef hangen...
nou heb ik wel eens ergens iets gelezen over defecte freefall sensoren die dat soort problemen opleveren.. misschien is het dat geweest.
Er kan eigenlijk van alles mis zijn, dat is het nadeel van zulke fijne techniek. Je moet maar net het geluk hebben om een defecte in handen te krijgen. Tijdrovend en erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
meestal heeft de AHCI modes een goede driver nodig voor de chipset.
je kan ATA mode ook eens proberen en daarna op AHCI, na dat de drivers volledig van de chipset zijn geinstalleert.

Of voor de installatie in vista, de vista drivers laden voor AHCI controller.
ndsc schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:05:
[...]

Er kan eigenlijk van alles mis zijn, dat is het nadeel van zulke fijne techniek. Je moet maar net het geluk hebben om een defecte in handen te krijgen. Tijdrovend en erg frustrerend.
Pagina: 1