• metallica1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik twijfel tussen de camera van Panasonic de Lumix DMC-FT1 en de nieuwe olympus utough 6000 of utough 8000.
Ze zijn allemaal water en shock proof en van januari 2009.
Wie kan mij advies geven?Welk merk heeft de beste kwaliteit en merk je veel verschil tussen de hoeveelheid optische zoom?
De olympus heeft 3,6x en de panasonic heeft 4,6 x optische zoom
De olympus gebruikt xd card en de panasonic sd of sdhc card. Is er kwaliteitsverschil bij de kaartjes en weet iemand hoeveel gb er maximaal op de kaartjes kan in de camera's?
Is er ook iemand die 1 van deze camera's heeft en zijn er voorbeeldfoto's van?
Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door metallica1 op 08-03-2009 13:11 ]

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Ik kan je alleen vertellen dat mijn keuze voor m'n eerste dslr tussen Canon/Nikon/Sony een Canon 450D werd omdat ik thuis nogal wat SD(HC) kaartjes had liggen. SD(HC) kaartjes aanbod is nogal groot en er wordt vaak mee gestunt. Achteraf bleek het wel mee te vallen. Gemiddeld twee lege kaarten bij me was meer dan voldoende. Er zijn legio mogelijkheden om de inhoud veilig te stellen onderweg. Dat kon ik niet zeggen met al die tapes van mijn DV-Cam!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DP Review

Daar staat alles wat je wilt weten over digitale camera's, inclusief reviews met bijbehorende voorbeeldfoto's.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Welkom op GoT metallica1 :) Ik zie aan je losse topic over camerakeuze dat je de sticky's niet gelezen hebt, en dat is wel jammer: het had je een topic openen kunnen besparen ;)

Zie bijvoorbeeld Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 en ook Fotografie technische FAQ en Koopadviezen

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.