Mijn ouders hebben een huisje op een camping. Sinds kort kunnen de vaste plaatsen hierbij een Internet verbinding krijgen over het interne COAX netwerk. Hiervoor hebben ze een modem gekregen, die wanneer je je PC erop aansluit (via UTP) je een intern NAT IP geeft. Als je naar een website wil surfen vraagt hij de eerste keer op een portal om login/wachtwoord. Hierna is de verbinding gewoon open, skype, voip, ssh, alles werkt prima.
Nu zou ik die connectie graag willen delen om ook een SIP/VOIP telefoon aan te kunnen sluiten. Ik dacht het volgende scenario te kunnen realiseren:
- Modem aansluiten op router
- Router krijgt intern camping IP
- Router geeft aangesloten apparaten intern IP in andere range
- Het eerste apparaat dat gaat surfen activeert de verbinding via portal
- klaar, alles zou moeten werken...
Nou, niet dus
. Tot en met de een na laatste stap gaat alles goed. Als ik de verbinding heb geactiveerd werkt het internet op die desktop. Andere apparaten op het eigen netwerk krijgen wel een IP van de router, maar Internet werkt er niet op...
Dit snap ik niet, aangezien ik dacht dat het voor het campingnetwerk onzichtbaar was wie vanuit de router gebruik maakt de verbinding. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?
Nu zou ik die connectie graag willen delen om ook een SIP/VOIP telefoon aan te kunnen sluiten. Ik dacht het volgende scenario te kunnen realiseren:
- Modem aansluiten op router
- Router krijgt intern camping IP
- Router geeft aangesloten apparaten intern IP in andere range
- Het eerste apparaat dat gaat surfen activeert de verbinding via portal
- klaar, alles zou moeten werken...
Nou, niet dus
Dit snap ik niet, aangezien ik dacht dat het voor het campingnetwerk onzichtbaar was wie vanuit de router gebruik maakt de verbinding. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?