Ik heb een oude Fujitsu Siemens Amilo laptop liggen. Deze heeft maanden in de kast gelegen. Enkele weken geleden weer onder het stof vandaan gehaald en hij werkte nog (niet uitvoerig getest). Het stof er uit gehaald en de boel weer in elkaar geschroefd. Ook toen deed hij het nog prima. Echter na een tijdje aanstaan (zonder de laptop echt te belasten) liep hij vast. Allemaal verticale strepen over het beeld met enkele kleurtjes er door. De laptop uit gedaan (door knop 5 sec ingedrukt te houden) en toen startte hij niet meer op. Alle fans begonnen te draaien en enkele lichtjes gingen branden, veder niets. Een dag later nog eens geprobeerd en toen ging hij weer gewoon aan zonder problemen. Gewoon afgesloten maar een dag later werkte hij echter weer niet. Gefrustreerd de laptop weer in de kast gedaan. Gisteren heb ik hem er weer uit gehaald en hij deed het weer. totdat dezelfde strepen weer op het beeld kwamen. En wederom wou hij darna niet meer opstarten. Ik heb de koeler er toen afgehaald en met nieuwe koelpasta geinstalleerd waarna hij het weer deed. Maar even later hield hij er alweer mee op. Open gemaakt en het bleek dat de enige SO-DIMM er scheef in zat. Na dit gefixt te hebben werkte het echter nog steeds niet.
Ik ben nu echt ten einde raad, wat kan het probleem nog zijn? Ik verdenk de HDD, maar dan zou hij toch wel door de BIOS en Fujitsu Siemens logo moeten komen? De processor zit er voor zover ik kan zien goed in. Ik ben bang dat het geheugen stuk is, maar ik heb geen ander geheugen waarmee ik kan testen.Anders is waarschijnlijk de IGP is stuk ben ik bang, dat zou echt het einde zijn.
Koeling lijkt mij niet het probleem, toen de pc wel gewoon werkte ging de fan zelfs pas na een tijdje draaien.
Dit heb ik geprobeert:
-Zonder accu (welke toch niets meer doet), geen effect.
-aluminiumfolie tussen koeler en processor in plaats van oude "sticker", geen effect.
-extern beeldscherm aangesloten, maar geen beeld.
Specs (uit mijn hoofd):
-celeron cpu
-265mb RAM
-20Gb HDD
-Een SIS chipset, welke met een thermal pad gekoeld word door de cpu koeler. Misschien is deze oververhit geraakt? Er loopt namelij keen kabeltje vlak langs, en het kan zijn dat deze tussen het thermal pad en de koeler gekomen is bij het installeren van de koeler.
Ik ben nu echt ten einde raad, wat kan het probleem nog zijn? Ik verdenk de HDD, maar dan zou hij toch wel door de BIOS en Fujitsu Siemens logo moeten komen? De processor zit er voor zover ik kan zien goed in. Ik ben bang dat het geheugen stuk is, maar ik heb geen ander geheugen waarmee ik kan testen.Anders is waarschijnlijk de IGP is stuk ben ik bang, dat zou echt het einde zijn.
Dit heb ik geprobeert:
-Zonder accu (welke toch niets meer doet), geen effect.
-aluminiumfolie tussen koeler en processor in plaats van oude "sticker", geen effect.
-extern beeldscherm aangesloten, maar geen beeld.
Specs (uit mijn hoofd):
-celeron cpu
-265mb RAM
-20Gb HDD
-Een SIS chipset, welke met een thermal pad gekoeld word door de cpu koeler. Misschien is deze oververhit geraakt? Er loopt namelij keen kabeltje vlak langs, en het kan zijn dat deze tussen het thermal pad en de koeler gekomen is bij het installeren van de koeler.