Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Updaten werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
hoi,

ik zit met een software probleem.
Ik had es een tijdje geleden mijn pc manueel opgekuist door wat overbodige software updates te verwijderen in 'software' van het configuratiescherm.
Oa Microsoft .NET Framework zodat ik nu alleen met 2.0 versies zit, en ook MSXML zodat ik nu enkel met 4.0 SP2 zit

mijn besturingssysteem is XP SP3

Wat ik direct merkte is dat mijn pc nu wel veel sneller upstartte dan voor de verwijderingen, maar anderzijds loopt hij van tijd tot tijd vast gewoon als ik mijn Internet Explorer 7 wil opstarten, heel occassioneel, niet elke keer.
Dit is heel irritant want dan helpt er echt niets en ben ik zelfs verplicht mijn pc te sluiten en opnieuw op te starten. Dus telkens ik een brower opendoe hou ik mijn hart vast :P

Een ander nadeel is dat ik gewoon niet kan downloaden vanaf bepaalde updatesites, bijvoorbeeld als ik updates wil vanuit www.microsoft.com, vanaf het punt dat ik wil downloaden lukt het niet en krijg ik een leeg venster met het bericht "De webpagina kan niet worden weergegeven"
Hetzelfde voor de messenger live site.

Voor de rest kan ik wel nog perfect downloaden.

Ik vermoed dat het mss met mijn IE 7 te maken heeft, maar heb een beetje schrik om die zomaar te verwijderen aangezien ik niets kan dll van de microsoft-site.

Weet er iemand waar dit aan kan liggen en wat ik eraan zou kunnen doen?

alvast bedankt!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

Wildfire

Joy to the world!

Toen ik in het verleden onder XP problemen had met de Windows Update site, hielp het om de Windows Scripting Host opnieuw te installeren. Hier te downloaden.

MSXML Is toch voor veel dingen belangrijk. Pik hier MSXML 6.0 SP1 maar eens op. Je kunt hier uit drie downloads kiezen, voor jou is msxml6_x86.msi van toepassing.

En mocht je je Windows Installer hebben gesloopt, dan kun je hier de meest recente versie ervan ophalen. Ook hier valt uit diverse downloads te kiezen, in jouw geval moet je WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe hebben.

Succes!

-- Edit: je geeft aan niets van de Microsoft site te kunnen downloaden. Ik neem aan dat je bedoelt dat je niets via Windows Update kunt downloaden. Bovenstaande links werken dan wel gewoon omdat die rechtstreeks op de Microsoft downloadsite zelf uitkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 09-03-2009 22:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• E-rikootje
Wildfire schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:03:
Toen ik in het verleden onder XP problemen had met de Windows Update site, hielp het om de Windows Scripting Host opnieuw te installeren. Hier te downloaden.

MSXML Is toch voor veel dingen belangrijk. Pik hier MSXML 6.0 SP1 maar eens op. Je kunt hier uit drie downloads kiezen, voor jou is msxml6_x86.msi van toepassing.

En mocht je je Windows Installer hebben gesloopt, dan kun je hier de meest recente versie ervan ophalen. Ook hier valt uit diverse downloads te kiezen, in jouw geval moet je WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe hebben.

Succes!

-- Edit: je geeft aan niets van de Microsoft site te kunnen downloaden. Ik neem aan dat je bedoelt dat je niets via Windows Update kunt downloaden. Bovenstaande links werken dan wel gewoon omdat die rechtstreeks op de Microsoft downloadsite zelf uitkomen.
dit is net het probleem, ik kan niet dll van de microsoft site :)
en nergens anders vind je updates van windowsprogrammas dan via de microsoft site...

windows update gaat niet, en dll via microsoft ook niet.
(live messenger site ook niet trouwens) tot nu toe nog niets anders tegengekomen waarmee hij geen verbinding wil maken, maar zou me niet verbazen moesten er nog zo sites zijn.

Voor de rest, bearshare, youtube, oude msn, torrent, noem maar op...surfen gaat behalve als het gaat om die Windows sites.

[ Voor 11% gewijzigd door E-rikootje op 09-03-2009 19:21 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

E-rikootje schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:19:
[...]

dit is net het probleem, ik kan niet dll van de microsoft site :)
en nergens anders vind je updates van windowsprogrammas dan via de microsoft site...

windows update gaat niet, en dll via microsoft ook niet.
(live messenger site ook niet trouwens) tot nu toe nog niets anders tegengekomen waarmee hij geen verbinding wil maken, maar zou me niet verbazen moesten er nog zo sites zijn.

Voor de rest, bearshare, youtube, oude msn, torrent, noem maar op...surfen gaat behalve als het gaat om die Windows sites.
Vreemd. Als je wilt kan ik eventueel deze downloads wel in een zipje gooien voor je, laat maar weten.

-- Edit: ik heb het al gedaan voor je, http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/downloads.rar :)

-- Edit #2: die upload blijft er trouwens niet eeuwig staan, gooi ik over een paar weken weer weg. Dus zorg ervoor dat je 'm voor die tijd te pakken hebt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 10-03-2009 13:33 ]

• E-rikootje
Wildfire schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:32:
[...]

Vreemd. Als je wilt kan ik eventueel deze downloads wel in een zipje gooien voor je, laat maar weten.

-- Edit: ik heb het al gedaan voor je, http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/downloads.rar :)

-- Edit #2: die upload blijft er trouwens niet eeuwig staan, gooi ik over een paar weken weer weg. Dus zorg ervoor dat je 'm voor die tijd te pakken hebt :P
allersinds héél erg neig bedankt om dat allemaal te doen, heb daar zelfs nie om gevraagd :)
maar moet spijtig genoeg zeggen dat ik nog steeds geen updates kan downloaden...en het is al ne keer vastgelopen bij het openen van IE.

Kan je misschien de laatste IE ook beschikbaar stellen? alvast bedankt he!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

E-rikootje schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:19:
[...]

allersinds héél erg neig bedankt om dat allemaal te doen, heb daar zelfs nie om gevraagd :)
maar moet spijtig genoeg zeggen dat ik nog steeds geen updates kan downloaden...en het is al ne keer vastgelopen bij het openen van IE.

Kan je misschien de laatste IE ook beschikbaar stellen? alvast bedankt he!
Als je de updates die ik voor je beschikbaar heb gesteld niet eens te installeren zijn, zal IE7 ook wel niet lukken. Misschien dat andere GoT'ers nog een idee hebben?

• E-rikootje
Wildfire schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:22:
[...]

Als je de updates die ik voor je beschikbaar heb gesteld niet eens te installeren zijn, zal IE7 ook wel niet lukken. Misschien dat andere GoT'ers nog een idee hebben?
installeren gaat wel he! het dll van de updates via microsoft-sites niet, daarom dat ik het apprecieerde :)

dus mss dat het installeren van de nieuwe (of oude) IE iets kan helpen...maar ik kan deze niet dll via microsoft.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

E-rikootje schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:41:
[...]

installeren gaat wel he! het dll van de updates via microsoft-sites niet, daarom dat ik het apprecieerde :)

dus mss dat het installeren van de nieuwe (of oude) IE iets kan helpen...maar ik kan deze niet dll via microsoft.
Ik begreep je verkeerd, ik dacht eerst dat je de updates uit mijn download ook niet kon installeren. Maar dat kon je dus wel en daarna kon je nog steeds niets via de Microsoft website. Erg vreemd... dan is er ergens toch iets goed f**ked up.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Move naar Windows Clients.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

E-rikootje schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:41:
offtopic:
iets mndr afk mag ok wl trwns ;)
tis gn MSN hier

Ga eens gericht troubleshooten waarom WindowsUpdate niet wil werken bij jou?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• E-rikootje
Wildfire schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:37:
[...]

Ik begreep je verkeerd, ik dacht eerst dat je de updates uit mijn download ook niet kon installeren. Maar dat kon je dus wel en daarna kon je nog steeds niets via de Microsoft website. Erg vreemd... dan is er ergens toch iets goed f**ked up.
inderdaad, heel raar
kan je eventueel de laatste IE beschikbaarstellen zodat ik het kan dll en installeren? :)

alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vermoed dat je een of andere malware infectie hebt opgelopen die de bekende MS domainnamen blokkeert.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• E-rikootje
ok, door simpelweg de laatste nieuwe IE 8.0 te installeren is het probleem volledig van de baan!

heb IE 8.0 gedll op een andere pc, dan het bestand op een memory stick gezet, en zo op mijn pc gezet en geïnstalleerd...

Bij het openen van een browser kreeg ik al meteen een bericht dat een bepaald onderdeel van mijn HP-software ervoor kan zorgen dat mijn browsers vastlopen en op zijn beurt mijn systeem kan doen vastlopen.
En hij liet mij de optie om die software te negeren bij het opstarten van IE, of toch door te gaan, of naar de juiste link te gaan met de nodige updates van HP om het up to date te brengen.

Moet zeggen, chapeaux van de nieuwe IE 8.0, had dat veel eerder moeten doen.
Het belangrijkste is, alles werkt vlotjes nu! :)
Pagina: 1