Toon posts:

Gaming goed voor laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.256 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop gaan kopen om World of warcraft op te spelen en wel deze :

Merk processor : Intel
Type processor : Intel T6400 Core 2 Duo
Kloksnelheid : 2,0 GHz
Cachegeheugen : 2048 KB
Bustechnologie : -
Intern geheugen : 4096 MB
Harde schijf : 500 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce 9200M GS 512 MB
Grafisch geheugen tot : 1791 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 4x USB 2.0
TV-out : HDMI, VGA
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : ExpressCard/34/54
Schermformaat : 17 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win Vista Home Premium
IRDA : nee
WiFi : 802.11n
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : ja
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : ja
Geheugenkaartlezer : ja
Fabriekscode : Pavilion dv7-1250ed NG541EA#ABH

Maar mijn vraag is nu dus: Is het zo erg om op een laptop te gamen?

Mvg

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:03

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Goed genoeg om WoW op te spelen, raad het alleen niet aan om echt te gaan gamen op een laptop, voor het zelfde geld koop je een PC met betere prestaties.

www.maartendeboer.net

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:28
Video kaart is niet echt geschikt om op te gamen. wow weet ik niet of je t red, maar de nieuwere spellen kun je al vergeten...

tevens kun je ook zelf reviews enz opzoeken over videokaart die der in zit enz enz enz

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
jawel de videokaart is wel goed me neef heeft een laptop die een 256mb videokaart heeft loopt goed :)
en 512mb die oploopt tot 1791mb is goed zat hoor

Maar mijn vraag was eigelijk waarom het zo slecht kan zijn om op een laptop te gamen?
ik neem aan dat ik niet de enige ben die gaat gamen op zn laptop?
en als je de laptop 5cm van de grond afzet ( dat je er even een dvd pakje eronder zet ) dan heeft hij toch voldoende plek om niet oververhit te raken ?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De hoeveelheid geheugen voor je videokaart maakt niet zoveel uit. De chip die alle berekeningen uitvoert is _veeel_ belangrijker. De 9200M GS is een kaart waarop je niet kunt gamen. Zoek liever een laptop met een 8600GT of 9600GT uit, deze zijn minstens 2x sneller met spellen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:18:
jawel de videokaart is wel goed me neef heeft een laptop die een 256mb videokaart heeft loopt goed :)
en 512mb die oploopt tot 1791mb is goed zat hoor
Dat is wel erg relatief natuurlijk; het is een basic videokaart, shared memory is nou ook niet bepaald snel te noemen; WoW is al weer aardig oud ondertussen en zal dus best draaien, maar iets als FEAR of nieuwer zal niet meevallen ;)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:16
Wie zegt uberhaupt dat het slecht is om te gamen op een laptop?

[ Voor 82% gewijzigd door Polster op 07-03-2009 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
De meerderheid? xD

want op meerdere forums heb ik gevraagd of deze laptop goed is om op te gamen
en ze zijden bijna allemaal dat het beter is een pc te kopen?

En nee ik ga alleen world of warcraft erop spelen voor de rest niks :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09

Sick Nick

Drop the top!

Tja, voor gaming is deze niet echt geschikt. Maar hij zal dan ook niet zo duur zijn ;) WoW zal er wel op draaien, met de nieuwste uitbreidingen (die grafisch flink zwaarder zijn geworden) misschien ook nog wel maar de details zal je flink omlaag moeten schroeven.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:16
Maar wat wil je nu vragen?

Of het fysiek slecht is voor een laptop om er op te gamen? (nee)
Of de door jou aangedragen laptop goed geneg is om WoW op te spelen? (zoek benchmarks op)
Is deze laptop net zo goed als een PC van dezelfde waarde? (nee)

Verwijderd

Topicstarter
hij kost €1000 :)

en wat moet er dan van veranderen ?
want je zegt dat hij niet echt geschikt is?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is of het zo erg is om op een laptop te gamen ?:)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09

Sick Nick

Drop the top!

Voor dat geld heb je in de 17" markt ook zoiets:

pricewatch: MSI GX720-022NL

Veel snellere processor en videokaart, hier kan je wel prima op gamen :)

pricewatch: Sony Vaio VGN-FW21E

Of zoiets, iets minder snelle videokaart maar nog steeds meer dan genoeg voor WoW. Zelfde cpu maar wel 2 jaar garantie en hogere resolutie op het (mooiere) scherm. Plus een bluray speler, altijd leuk :)

pricewatch: Sony Vaio VGN-FW31J

Of daar de nieuwere versie van, zo goed als hetzelfde maar een tragere processor. Dus als die oude zoals ze zeggen nog op voorraad is ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-01 14:55

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe iets meer onderbouwd.

De recommended system requirements voor WOW

zijn een Grafische kaart : NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

Als ik op

http://www.notebookcheck....nchmark-Lijst.2816.0.html

een mobile 7600 GT heeft
3dmark03 35mark 05
11045 4909

jouw selectie heeft

3dmark03 35mark 05
5709 3419

Aanzienlijk minder en wellicht niet voldoende, zeker niet omdat wow nog niet uitontwikkeld is. (vergeet dat 512 MB, dat is shared memory en niet per definitie vergelijkbaar)

Laptop kost iets meer per performance, maar zolang je geen top systeem hoeft te hebben zijn er zeker goede laptops voor redelijke prijzen te vinden. Je betaald wel een prijsverschil (ik schat 25%-50%) voor het feit dat het laptop is. Ik ben echter te lui om dat hier te onderbouwen met wat systemen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je wilt zeggen dat ik lagg zou hebben dat hij haperd als ik op de laptop die ik heb gekozen ga gamen ? -O-

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:32
Neem aub dit topic door: [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicverzicht.
Jou vraag is alleszins niet de bedoeling om te stellen op GoT.

En ja, WoW zal haperen, en praktisch onspeelbaar zijn in grote steden (en dan spreek ik uit ervaring met een te slechte videokaart).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
dit staat er op die zelfde site het gaat over die videokaart die in de laptop zit die ik heb gekozen: In vergelijking met de oude 8400M G heeft de 9200M GS een hogere kloksnelheid en is daarom sneller. Moderne DirectX 10 games zullen wel draaien, maar alleen met lage grafische instellingen en bij lage resoluties. Oudere DirectX 9 games, zoals HalfLife 2 of Far Cry draaien vloeiend met medium tot hoge grafische instellingen

En world of warcraft is een DirectX 9 Game ?

http://www.notebookcheck....rce-9200M-GS.11438.0.html

Op die link staat meer over die videokaart.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:32
Jij bent de persoon die op de laptop moet werken, wij niet. Als jij liever die site geloofd dan verschillende tweakers, dan doe je maar. Er is nog wel meer te vinden op google, de meeste mensen zeggen dat het wel speelbaar is op de lowest settings (met dps drops naar onder de 10).
Ik spreek uit ervaring met een 8500 GT (ongeveer even veel 3dmarks), en dan had ik alleen maar schokken in de grote steden en gewoon lage fps in de trainingsgebieden.
(Trouwens, ja WoW is DX9)

[ Voor 19% gewijzigd door Malantur op 08-03-2009 00:21 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

de nvidia 9200 is volgens mij een onbourd geval.
Zoek een anderen type laptop met een losse vga kaart.

Bij nvidia is dat van af een 9500 serie en bij ati is dat 3430 serie.

Ik zelf gebruik een nvidia 8400gs 16uni schaders.
Deze vga kan net fallout 3 spelen op 800\600 details low.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:50
nvidia is zeker geen ''onboard geval'' met de 9200, het is beter dan een intel IGP.. maar zie de topics hierboven, zoek een andere laptop uit voor dat geld, dan speel je Wow makkelijk.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:34:
Mijn vraag is of het zo erg is om op een laptop te gamen ?:)
Hij zal er niet kapot van gaan, als dat is waar je op doelt...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-01 20:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:04:
dit staat er op die zelfde site het gaat over die videokaart die in de laptop zit die ik heb gekozen: In vergelijking met de oude 8400M G heeft de 9200M GS een hogere kloksnelheid en is daarom sneller. Moderne DirectX 10 games zullen wel draaien, maar alleen met lage grafische instellingen en bij lage resoluties. Oudere DirectX 9 games, zoals HalfLife 2 of Far Cry draaien vloeiend met medium tot hoge grafische instellingen

En world of warcraft is een DirectX 9 Game ?

http://www.notebookcheck....rce-9200M-GS.11438.0.html

Op die link staat meer over die videokaart.
En wat lezen we op die site?
In vergelijking met de oude 8400M serie of de 9300M G heeft de 9200M GS slechts 8 unified shaders
Kloksnelheden van verschillende architecturen vergelijken is onzinnig. Lees daarvoor ook eens: Wikipedia: Megahertz myth

Verder vergelijk je ook eerder al de hoeveelheid geheugen van verschillende kaarten. Dat is ook geen graadmeter.

In het kort denk ik dat je je nog maar eens goed in moet gaan lezen over de ins en outs van GPU's. Begin bijvoorbeeld eens in de NV en ATi topics hier op GoT om wat duidelijkheid te krijgen over de prestaties van de huidige generatie hardware en hoe de boel opgebouwd is.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je graag een gaming laptop wilt zou ik deze halen: pricewatch: HP Pavilion dv5-1160ed (FT151EA)
Voor iets meer dan 800 euro een 15,4" laptop (mijn inziens een voordeel) met een 9600M GT. Dat is één van de betere mobiele videokaarten tegenwoordig. WoW spelen zal daar ook perfect mee kunnen. Enige nadeel is de relatief lage schermresolutie van 1280x800. Echter heeft een vriend van me deze laptop ook en het is echt goed te doen. :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Allround Notebook - december 2008. Gamen op een desktop gaat beter en is goedkoper. Als je niet per sé een laptop nodig hebt dan zou ik een desktop adviseren. Mocht je wel een laptop willen dan zou ik aanraden om dat [NBBG] topic dat ik geef eens door te nemen, dat zijn laptops waar je lekker op kan gamen. Let op, het kan zeer zeker wel! Ik heb ook een tijd lang gegamed op mijn laptop met mid-range videokaart. Maar ik had dan ook een laptop nodig voor mijn studie. Ik prefereer een desktop zoals ik nu naast mn laptop heb.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.