Router met ingebouwde RADIUS Server

Pagina: 1
Acties:

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10-2025
Beste mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een router welke de mogelijkheid heeft van een ingebouwde RADIUS server.

Voorwaarde is wel dat RADIUS mogelijkheden over te brengen zijn in een WDS netwerk ( Meerdere accespoints verbonden via een WDS netwerk). Liefst via de ethernetinterface in de accespoints.

Er moeten een 20-25 gebruikers in de RADIUS kunnen worden beheerd. Ik heb zitten kijken naar de optie Linksys WRT54G met TinyPEAP, maar ik vraag me af in hoeverre dit met een WDS systeem is te combineren is. Iemand een idee of ervaring met TinyPEAP, kan nergens een fatsoenlijke guide of andere documentatie van TinyPEAP vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door Wiebo_Neo op 07-03-2009 21:58 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13
Lancom heeft dat wel, maar die zijn een stuk duurder dan een gemiddelde linksys.
Er zijn ook routers waar je open radius kan installeren, misschien kun je eens kijken naar dd-wrt op je linksys.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 07-03-2009 21:59 ]

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik ben al wat verder gekomen. Ik wil de RADIUS server gebruiken om MAC adressen te controleren van gebruikers die verbinding willen maken. Heb dit getest met WinRadius, werd prima alleen $100,- vind ik het niet waard. Weet iemand een alternatief wat op een soortgelijke manier werkt? Liefst ook met een MySQL database als backend?

[ Voor 4% gewijzigd door Wiebo_Neo op 09-03-2009 11:46 ]

• imp-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11-2025
Wiebo_Neo schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:45:
Ik ben al wat verder gekomen. Ik wil de RADIUS server gebruiken om MAC adressen te controleren van gebruikers die verbinding willen maken. Heb dit getest met WinRadius, werd prima alleen $100,- vind ik het niet waard. Weet iemand een alternatief wat op een soortgelijke manier werkt? Liefst ook met een MySQL database als backend?
Dan zit je met FreeRADIUS goed volgens mij, MySQL DB als backend is daarmee in elk geval al mogelijk.

http://freeradius.org/