• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:39
Geachte mede tweakers,

Vandaag geprobeerd mijn pc in elkaar te zetten. Bestaande uit een P5KPL-AM mobo. 2x2GB OCZ geheugen. E8400 proccessor en een OCZ StealthExtreme 600 watt voeding.

Als ik mijn monitor aansluit aan het onboard vga-poortje is er geen enkel probleem en start de computer netjes op. Als ik vervolgens mijn HD4870 in zijn mooie blauwe slot steek, En er de twee kabels in druk voor de voeding die hij nodig heeft. Geeft mijn pc enkel en alleen zwart beeld met opstarten (of doet gewoon niks?) Wie o wie kan mij vertellen wat er mis is, voordat ik maandag naar de winkel ga om te zeuren dat er missch iets kapot is.

Gr

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:19

nAffie

...

Misschien in de BIOS ff aangeven wat je primaire videokaart is?

meh.

• Dountill
Zou je mij misschien ook een beetje wijs kunnen maken waar ik dit precies kan doen? had al wel gekeken, maar kon niks vinden. Ik bedenk me trouwens ook net, dat als de HD4870 er in zit. Ik de BIOS niet eens in kan komen. Het beeld blijft echt zwart.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sluit de monitor aan op je IGP.
Herstart de pc en ga het BIOS in.
Je moet op zoek naar een optie als 'primary display adapter' of 'onboard graphics'.

et staat waarschijnlijk ook gewoon in je handleiding.

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:19

nAffie

...

Je kan toch gewoon je vga/dvi kabel in je onboard aansluiting laten zitten terwijl je HD4870 ingebouwd is?

Er zal vast iets in je BIOS zitten wat lijkt op primary display controller: Onboard / PCI-E, gewoon even zoeken daarin...

edit:
hmm zie ook post hierboven :)

[ Voor 9% gewijzigd door nAffie op 07-03-2009 21:51 ]

meh.

• Dountill
Als ik de HD4870 ingebouwd heb, en ik laat de vga-kabel ONBOARD, dus niet op de hd zelf. Krijg ik ook geen beeld meer. Als de hd in zijn slot zit doet de pc het dus gewoon niet meer

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan zet je de BIOS toch gewoon goed zonder 4870? Daarna sluit je af en plaats je de kaart weer.

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-04 22:25
Denk je dat hij opstart? In de zin van geratel, windows sound, had namelijk pas bij andere mensen dat probleem. Geen beeld maar alles deed het. Nieuwe videokaart erin, bios reset en kassa.

Als er een videokaart op je mobo zit, wordt je onboard automatisch niet aangesproken (tenzij dat combined ati spul) tenzij zo ingesteld in bios. Dus als je videokaart erin steekt (de hd4870) stop die kabel dan ook op die kaart.

Ik zeg kaart erin, bios reset.
Als dat niet werkt, andere kaart (oudje ergens vandaan) om te kijken of het aan je HD4870 ligt
Andere voeding?

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• Dountill
In de bios eindelijk gevonden. Stonden aantal opties:

igd
pci/igd
pci/peg
peg/igd
peg/pci

welke moet ik hebben?

Als ik PCI/IGD zxeg, wordt mijn HD4870 niet als nieuwe hardware gevonden?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat zegt de handleiding?

• Dountill
handleiding gaat niet in op de volgende afkortingen, hij geeft alleen aan dat dit de opties zijn.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
voeding trekt t wel allemaal?

Verwijderd

Gaan er tijdens de boot een of meerdere ledjes branden op de 4870?
En blijven die branden of gaan ze snel genoeg uit?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zet hem op peg/igd en dan kaart erin en opstarten.
anders peg/pci.. in ieder geval die pag als eerste.

pci staat voor gewoon pci
peg voor Pci-Express Graphics huppeldepup.
igd waarschijnlijk voor Integrated Graphics Device

[ Voor 13% gewijzigd door nedernakker op 08-03-2009 12:37 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Dountill
Net in de pc van een maat geprobeerd, ook geen succes. Apparaat laat geen beeld zien, en windows start wel gewoon door. Morgen dus weer terug naar de winkel

• Dountill
Werd net gebeld door Digitique, volgens hen werkt het kaartje gewoon :P Zometeen ophalen en maar even proberen....

• Dountill
Opgelost. Lag aan de VGA/DVI converter die ik bij Yagoda besteld heb. Begin hier dus niet aan! Deze converters missen de 4 pinnetjes om het "Streepje" heen.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Klopt inderdaad dat VGA/DVI converters veel "puntjes" missen, maar dat is enkel normaal?
Of buiten dat, waren er nog extra die ontbraken? :)

• Dountill
Naar mijn weten moet je ze toch wel hebben. Voor mijn videokaart in ieder geval wel. DVI heeft ook een aantal verschillende soorten he.

Van wikipedia:

Men kan deze interface echter opdelen in 4 verschillende types:

* DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:
* DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
* DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.
* DVI-D HDCP: Verschillend van DVI-A, DVI-I en DVI-D draagt dit type interface de codering HDCP met zich mee om illegaal gebruik tegen te gaan.

Pagina: 1