Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Driver] driver for geluids-chip: SiS7012

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Ik heb een Fujitsu-Siemens Scaleo 600 met een sis 7012 soundchip onboard. Ik kan daar geen werkende driver voor de on-board geluidschip voor vinden. Op de site van F-S wordt geen driver aangeboden. Op de site van SiS kan ik de driver SiS7012 downloaden. Deze driver wil echter niet geinstalleerd worden. Weet iemand hier iets op?

[ Voor 4% gewijzigd door Egbert Jan op 07-03-2009 21:14 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Bij mijn weten zit die chip ook op de ECS K7S5A. Even googlen dus.

Kijk hier eens: http://www.ecs.com.tw/ECS...rid=1731&areaid=3&LanID=0

Je kunt het iig proberen.

[ Voor 52% gewijzigd door pinockio op 07-03-2009 21:23 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Egbert Jan
Bedankt voor je reactie. Helaas is dat de driver die bij mij niet geinstalleerd wil worden. In het begin geeft ie aan: Loading winXP setup utility. Daarin blijft hij steken en geeft een foutcode: -536870397. Als je dan op OK drukt beeindigt hij de installatie.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom draai je de setup, je kunt toch ook gewoon via apparaatbeheer windows laten zoeken in het mapje van de gedownloade (en uitgepakte) driver?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Ohh... extra informatie in je latere post: Driver & Windows XP... klinkt als een SOFTWARE vraag met WINDOWS.

Move Audio&Hifi -> Windows Clients
Titel Aangepast

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Egbert Jan
Ik heb het ook via apparaatbeheer geprobeerd. Helaas wilde dat ook niet.

Verwijderd

http://www.bioticaindia.com/scaleo-600.html

Misschien daar??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 22:02 ]

• Egbert Jan

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45
Egbert Jan schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:14:
Ik heb een Fujitsu-Siemens Scaleo 600 met een sis 7012 soundchip onboard.
Waar haal je vandaan dat er een SiS soundchip opzit (hopelijk niet van software tooltjes, zitten er vaak naast bij AC97)? Als ik google op dat type kom ik hier uit, als je dan doorklikt op het mainboard zie je in de manual dat er een Realtek ALC650 op zit, waarvan je bv hier de XP driver kunt vinden..

• Egbert Jan
Nielson schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:33:
[...]
Waar haal je vandaan dat er een SiS soundchip opzit (hopelijk niet van software tooltjes, zitten er vaak naast bij AC97)? Als ik google op dat type kom ik hier uit, als je dan doorklikt op het mainboard zie je in de manual dat er een Realtek ALC650 op zit, waarvan je bv hier de XP driver kunt vinden..
Dit is niet de zelfde pc ik heb een 3060mhz processor en een nvdia video kaart. Er zit een sis chip op het moederbord en geen intel. Maar wel bedankt voor de reactie

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45
Dan zullen er per land wel verschillende uitvoeringen zijn, maar kwam op de nl-site niet verder zonder serienummer. Zou je anders eens willen kijken met bv cpu-z of SIW of je het typenummer van het mb kunt achterhalen? Probleem bij AC97 is een beetje dat er een gedeelte in de chipset op het mb zit en een gedeelte door een klein chippie gregeld wordt, en het soms een beetje onduidelijk is welke driver je moet hebben. Bij bijvoorbeeld de SiS chipset die je hebt kan de geluidskaart aan de hand van de PCI Vendor ID (1039) en Device ID (7012) als SiS 7012 herkend worden terwijl er een los chippie van Realtek, C-Media, Crystal of Soundmax op zit en je daar de driver van zou moeten gebuiken. Welk Windows versie gaat het trouwens om, en heb je de hardware support sectie onder de uitgebreide windowsupdate nog geprobeerd?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Egbert Jan schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:16:
[...]

Dit is niet de zelfde pc ik heb een 3060mhz processor en een nvdia video kaart. Er zit een sis chip op het moederbord en geen intel. Maar wel bedankt voor de reactie
Deze? http://www.gestolenitems....iemens_scaleo_6001967.php /hk

Hier al geprobeerd? http://support.fujitsu-si...om/support/downloads.html

[ Voor 10% gewijzigd door pinockio op 08-03-2009 22:39 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1