Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
Hallo,
Ik heb sinds zo'n 2 weken een probleem met mijn computer. Want ik stotter nu heel met call of duty 4, terwijl het eerst wel goed deed. Voor m'n formatatie(ong. een maand geleden) werkte hij perfect en daarna ook nog voor ong. 2 weken. Maar nu heb ik een hele lage fps en in de lagometer van het spel slaan de lijntjes ook allemaal uit (alle kleuren) ik weet alleen niet wat alle kleuren betekenen dus daar heb ik ook niet zo heel veel aan. Ik heb echt geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Het begon ong. na een xfire update maar zelfs met xfire helemaal uit doet hij het nog steeds slecht. Ik heb er ook al over gedacht dat ik misschien verkeerd heb geformateerd. Want toen ik XP weer had geinstalleerd heb ik gewoon random drivers geinstalleerd. Gewoon de eerste die klaar was met Downloaden heb ik er op gepleurt. Maar omdat het eerst wel aardig werkte twijfel ik hieraan. Ik ben echt radeloos. Heeft iemand een idee? Of moet ik gewoon weer m'n pc opnieuw formateren en het deze keer wel goed doen ( Toch eerst windows helemaal updaten en dan pas de andere drivers ofzo?)

Alvast bedankt.

PS. ik weet niet of ik het hier goed post maar volgens mij wel (1e post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-02 15:21
Kan je wat meer informatie posten over je specs? Wat bedoel je met stotteren? Lage fps? Hoge ping? Vasthangend beeld? Is alleen COD 4 langzaam of merk je het ook bij andere spellen of in windows?

Verder er even voor zorgen dat je al je drivers update; met name je videokaart drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
M'n specs zijn kut ik weet het mr hier zijn ze:
AMD sempron 3300+
6600GT
512MG DDR-333 geheugen
K8NF4G-Sata2 mobo
onboard audio

Met stotteren bedoel ik echt alles... lage fps en hoge ping... soms ook een vast hangend beeldscherm. Ik weet niet of het ook bij andere spellen ook zo is want ik speel alleen cod4 op mijn computer dus ik kan het nergens mee vergelijken. In windows weet ik het niet maar het lijkt er soms wel op dat MSN langzamer opstart, maar dit kan ik me ook verbeelden.

ik was ook nog iets te vergeten te vertellen: Ik probeerde ook 3dMark06 te installeren maar zodra ik er dubbel op klik krijg ik zo'n laadicoontje bij m'n muis voor ong. 1-2 sec en daarna gebeurt er niks.

-EDIT-
ook heb ik denk ik overal de nieuwste drivers voor op m'n videokaart na volgens mij die loopt volgens mij 1 versie achter. maar daar kan het toch niet aan liggen want daar deed hij het in eerste instantie toch ook mee? want hij heeft het wel even goed gedaan

[ Voor 16% gewijzigd door Lubbers92 op 07-03-2009 19:10 . Reden: Was iets vergeten te vertellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
Je specs zijn inderdaad om te huilen ;). Bare minimum voor COD 4 meen ik zelfs. Afijn als het eerst liep dan zou dat niet het probleem mogen zijn.
Begin eerst even met je drivers opnieuw te installeren en COD zo kaal mogelijk op te starten (via taakbeheer alle onnodige programma's afsluiten.).

Kijk in configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer > IDE controllers > primaire IDE controller > Geavanceerd of DMA nog wel aanstaat op je harde schijf.(plaatje). Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294176

Ik vrees dat het aan COD ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kan je dat onderbouwen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Sigma2k8 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:13:
Je specs zijn inderdaad om te huilen ;). Bare minimum voor COD 4 meen ik zelfs. Afijn als het eerst liep dan zou dat niet het probleem mogen zijn.
Begin eerst even met je drivers opnieuw te installeren en COD zo kaal mogelijk op te starten (via taakbeheer alle onnodige programma's afsluiten.).

Kijk in configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer > IDE controllers > primaire IDE controller > Geavanceerd of DMA nog wel aanstaat op je harde schijf.(plaatje). Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het stotteren.
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/2126/apparaatbeheer1.th.png

uhmz primaire IDE controller? ik zie um niet xD? en COD start ik altijd al zo kaal mogelijk op
van de programma's die ik kan afsluiten blijven alleen deze over:
explorer.exe
rundll32.exe
ctfmon.exe
wlcomm.exe
xfire.exe

en eigenlijk hoor ik hem net niet aan te kunnen ik heb 2.0 Ghz cpu 2.4 is minimum... mrja hij deed ut eerst goed (125 fps stabiel( kan niet hoger door fps cap))
Ik vrees dat het aan cod ligt
Waarom vrees je dat? en eigenlijk denk ik dat niet want ik heb call of duty al een keer opnieuw op geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
Mijn fout... primair IDE kanaal. Heb al een tijdje niet meer daar gekeken en draai nu linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Staat aan dus daar kan het niet aan liggen.

-EDIT-

Hoezo heb ik daar trouwens alles dubbel staan?

[ Voor 41% gewijzigd door Lubbers92 op 07-03-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Zou het misschien ook kunnen zijn omdat ik mijn pc heb geformateerd omdat er virussen opzaten en daardoor de pc helemaal aan het kutten was. Maar ik heb wel een paar bestanden gekopieerd van voor de format ( alle poker logs van mijn broer ) zou het kunnen zijn dat ik dat virus nu weer heb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 23:46
Geen virusscanner geinstalleerd dan? :)
Zo niet, zet er iig iets van AVG op.

Probeer ook even alle drivers te updaten en/of de juiste te downloaden van de site van de fabrikant. Random drivers, hmmzz dat klinkt "as a not done" :P
Check tijdens het spelen eens je CPU load, hoeveelheid gebruikt werkgeheugen en als je kaart het ondersteund de temp van je VGA kaart. Wanneer je CPU op 100% staat, je geheugen helemaal gebruikt wordt of je temp van je GPU echt hoog staat wordt het misschien toch tijd voor een upgrade aan je pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1e post
offtopic:
Nog welkom!

Ik pas de topictitel even wat aan, zodat het duidelijker is wat het probleem is: 'Problemen met Computer' is niet echt duidelijk in Spielerij - Problemen & Vragen :P

Het nieuwste spel op mijn PC is in 2005 uitgekomen dus ik loopzegmaar achter qua spec-vereisten :+ Maar alsnog de juiste drivers van moederbord / videokaart / etc installeren kan sowieso kwaad. Net als inderdaad zorgen dat er geen malware (virussen etc) actief zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Ik heb AVG erop staan en ik heb ook wel de nieuwste drivers
ik quote mezelf ff
Lubbers92 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:05:
ook heb ik denk ik overal de nieuwste drivers voor op m'n videokaart na volgens mij die loopt volgens mij 1 versie achter. maar daar kan het toch niet aan liggen want daar deed hij het in eerste instantie toch ook mee? want hij heeft het wel even goed gedaan
Hieronder staan m'n temps idle:

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/6517/temps.th.png

wat is de beste manier om de temps te meten tijdens stressen? ik dacht zelf met 3dMark06 mr die wil gewoon niet installeren :S beetje vreemd mrja. Anders kan ook wel ff tijdens het gamen... voor zover dat kan op het moment en dan gwn minimizen en snel de temps aflezen?

[ot]
F_J_K schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Ik pas de topictitel even wat aan, zodat het duidelijker is wat het probleem is: 'Problemen met Computer' is niet echt duidelijk in Spielerij - Problemen & Vragen :P
Bedankt ik zal er in het vervolg op letten

[ Voor 16% gewijzigd door Lubbers92 op 10-03-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Ik heb net ff pristontale 2 gedownload kijken of ik die wel kan spelen maar ook die stotterd op dezelfde manier
min specs:

CPU
Min. Requirement:- P4 1.8G / AMD
Recommended:- P4 2G / AMD
RAM
Min. Requirement:- 512M
Recommended:- 1G
VGA
Min. Requirement:- Nvidia FX 5700
Recommended:- Nvidia Geforce 6600GT
HDD
Min. Requirement:- 3~4G
Recommended:- 3~4G
OS
Recommended:- Microsoft Windows 2000 / XP
DirectX
Recommended:- DX 9.0C

Dus ik kan hem zeker aan, het ligt dus niet aan call of duty 4
wat raden jullie aan? gewoon alles er weer opnieuw opzetten (alles formateren) of is m'n pc gwn kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
Je PC is niet kapot. Het meest logische is dat er een applicatie op de achtergrond draait die je CPU wegslurpt. Kijk in taakbeheer of er iets CPU gebruikt of veel geheugen.
Update je directx en koppel eens al je randapparatuur af.
Mocht het allemaal niet helpen kan je altijd nog kijken of het terugzetten van je computer naar een week of 2 geleden dmv systeemherstel het probleem oplost. Wellicht zijn er toch ergens de verkeerde drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
als ik m'n windows taakbeheer op hoogste CPU rangschik komt: Niet-actieve systeemprocessen boven aan te staan met tussen de 85 en 99 maar bij CPU bebruik staat gwn 0 of 2 ofzow...(idle) is dit niet een beetje vreemd?

[ot]

Om het probleem een beetje te verhelpen heb ik m'n cpu net overgeclockt alleen ik kreeg um niet echt heel stabiel volgens Orthos (test: Blend - stress cpu and ram) ik heb hem nu op 215 staan (stock = 200). Is mijn cpu gewoon slecht overclockbaar of kan ik nog andere dingen veranderen? Ik heb al gelezen dat je dan je Vcore moet veranderen maar die stond al op het hoogst (1.450 volt volgens mij... of 1.4 niet helemaal zeker meer) Ik had ook ergens gelezen dat je dan miss je PCI-e Mhz dan moet verhogen ofzo? maar ergens anders las ik weer dat je die gewoon op 100 moest laten staan. Ik ga hem morgen vroeg de hele dag stressen met orthos heb ik nu alleen geen zin in :P hoelang raden jullie dan aan? uurtje of 6?

[ Voor 7% gewijzigd door Lubbers92 op 12-03-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:46
Als je PC nu al niet stabiel loopt zou ik al helemaal niet beginnen aan overclocken 8)7

Heb je geen spyware/virussen o.i.d. draaien?

En dat "kheb gewoon de driver die het eerste binnen was erop gepleurt" kan het misschien ook nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
ThinkPadd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:21:
Als je PC nu al niet stabiel loopt zou ik al helemaal niet beginnen aan overclocken 8)7
Hij liep wel stabiel (als het goed is) maar hij was gewoon aan het kutten...en ik heb deze setting net met orthos voor een half uur gestresst dus lijkt me wel ok... morgen weet ik het zeker want dan stress ik hem de hele middag

[ Voor 0% gewijzigd door Lubbers92 op 12-03-2009 19:53 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
Ga niet overklokken. Daar ligt je probleem niet. Niet actieve systeemprocessen hoort op 99 te staan als je PC idle is. Ik ben juist benieuwd welk andere proces 15 CPU slurpt als je niet actieve systeemprocessen 85 aangeeft.
Heb je je directx ook al geupdate? Staat niet in je post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
jqs.exe en lsass.exe en dit keer was het "maar" 10 dus k weet het niet precies. ik heb directx nog niet geupdate. Kan niks doen tijdens het stressen. (ik heb net weer 1uur40min gestresst nog steeds ok dus ik laat het denk ik zo) ik zal het morgen updaten

waar staat dat CPU eigenlijk voor? Het percentage CPU gebruik dat een programma gebruikt van het totale CPU gebruik?

[ Voor 19% gewijzigd door Lubbers92 op 13-03-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Als je je Graka driver uninstalleert moet je er toch een driver cleaner over heen gooien? ik gebruikte eerst drivercleaner pro mr daarvoor moet je nu betalen is er ook nog een gratis programma? en ik moest hem uninstaleren in veilige modus?

ik heb nu versie 182.06 volgens mij is de nieuwste .08

[ Voor 10% gewijzigd door Lubbers92 op 13-03-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Sinds vandaag is ook IE8 aan het kutten. Is hartstikke traag of laad helemaal niet meer. In firefox doet hij het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 19:18
Hmm, als het echt zo erg wordt zou ik even serieus gaan denken aan toch weer een frisse installatie van XP.. Dus met format en al, en zo min mogelijk kopieren voor het geval er echt een virus in zit, en wat je dan toch gaat kopieren misschien even scannen met de trial van ESET (NOD32/SmartSecurity) (http://www.eset.com), want daar heb ik persoonlijk meer vertrouwen in dan AVG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Svennetjee schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:07:
Hmm, als het echt zo erg wordt zou ik even serieus gaan denken aan toch weer een frisse installatie van XP.. Dus met format en al, en zo min mogelijk kopieren voor het geval er echt een virus in zit, en wat je dan toch gaat kopieren misschien even scannen met de trial van ESET (NOD32/SmartSecurity) (http://www.eset.com), want daar heb ik persoonlijk meer vertrouwen in dan AVG..
Ik vertrouw AVG zelf ook niet helemaal mrja... het is gratis... anyway ik heb die trial gedaan en (tromgeroffel).... hij vond helemaal niks :( dus ik denk dat ik hem maar weer ga formateren. Maar dan wil ik het deze keer wel perfect doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Lubbers92 op 15-03-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Wat moet ik allemaal instaleren en in welke volgorde? en welke windows versie kan ik het best draaien?

welke mobo drivers moet ik instaleren?(k8nf4g-sata2)
hier staan ze:
mobo drivers
Moet ik ook die CPU dinges instaleren? en onboard videokaart?

En mijn graka gewoon deze toch: (6600GT)
nvidia driver

voor de rest nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Ik heb net m'n pc geformateerd en het is gelukt met een handleiding... lekker snel weer enz. en jullie hadden wel gelijk dat ik beter m'n pc niet had moeten overclocken... want ik heb net weer geprobeert en ik kwam nu wel een stuk verder.... stock was ie 2.0 naar 2.15 en nu staat ie op 2.22 maar dat ben ik nu aan het testen. en ik denk ook dat ik weet waar het aan lag... want voor m'n format gebruikte het process system.exe iets van 60.000 kb geheugen en nu nog maar iets van 200 dus... en dat cod4 ook slecht speelde is denk ik door punkbuster want ik speelde net call of duty en toen speelde hij heel soepel, maar ik werd wel gekickt door punkbuster omdat ik een oude versie had ofzo en dat ik hem handmatig moest updaten... zo gezegt zo gedaan en daarna deed hij wel een stuk langzamer :S beetje vreemd mrjah
Pagina: 1