[Exchange2003]Mail verdelen binnen enkel account

Pagina: 1
Acties:

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In Exchange 2003 zit ik even met een probleem (joh ;)). Ik heb een gebruiker's account waar ik mail op laat binnen komen van twee verschillende domeinen. Dit is geen probleem verder en werkt goed.

Wat er nu gebeurt is dat alle mail in één postvak binnenkomt, dit wil ik scheiden. Ik zal zelf willen kunnen aangeven dat mail uit domein A in map 1 komt, en mail uit domein B in map 2. Nu heb ik al gekeken om dit via een regel te doen in outlook maar zou graag een server-side oplossing zien (omdat ik ook bijv. een iPhone gebruik met exchange die kent die regels niet).

Is er een manier om op de server in te stellen dat de mail van een bepaalde afzender in een map komt bij de ontvanger o.i.d. Zo niet, wat is dan de meest deftige oplossing? Ik kon via Google wel oplossingen vinden als, een dummy account aanmaken voor je andere mail adres en vervolgens je eigen account rechten geven over zijn mailbox. Het nadeel hieraan is dat je dubbele agenda's krijgt etc. En ook met mijn iPhone gaat dit waarschijnlijk niet werken. Iemand een oplossing voor mij probleem?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Outlook regels zijn toch server-side? Op webmail werken ze immers ook. Dus volgens mij handelt Exchange dat gewoon voor je af.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Razr
  • Niet online
Glashelder schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:53:
Outlook regels zijn toch server-side? Op webmail werken ze immers ook. Dus volgens mij handelt Exchange dat gewoon voor je af.
Nope, helaas. Wanneer ik Outlook de regel instel krijg ik aan het eind van de wizard de melding "This rule is a client-only rule, and will process only when Outlook is running."

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan moet je toch eens kijken hoe je ze dan server-side kan instellen, want bij mij werkt dat wel goed.

(Nokia N95 met mail for exchange)

Of haal je de mail binnen met pop3 of imap en zit je niet aan een exchange server vast?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Wellicht kan je je mail adres aan een public folder koppelen ?
Deze dan weer instellen als favoriet op je client om hem/haar te laten syncen.
Niet echt mooi, maar wel serverside.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Razr schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Nope, helaas. Wanneer ik Outlook de regel instel krijg ik aan het eind van de wizard de melding "This rule is a client-only rule, and will process only when Outlook is running."
Afhankelijk van de rule is hij server of client. Dit kun je zelf niet beinvloeden. Andere rule gebruiken dus.

• Razr
  • Niet online
Inmiddels heb ik het opgelost met een 'dummy' gebruiker welke de mail ontvangt (van mijn 2e account) en forward naar mijn account. Nu heb ik wel een server-side rule in kunnen stellen dat wanneer de mail afkomstig is van dat dummy account het in een aparte map wordt gezet. Dit werkt goed :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb dit van de week opgelost met een distributiegroep met 1 gebruiker erin. De regel dat mail van een distributiegroep naar een specifieke map moet is wel server-side.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1