Beste tweakers.
Als eerst zal ik mijn specificaties even hier neerzetten:
Asrock dual sata 2
AMD athlon 64 3200+ met Zalman vf7000b-alcu
2x 256/ 1x 1 gb ddram
Geforce 6600gt AGP met Zalman vf700cu
Seagate barracuda 7200.10 320gb Sata II
Maxtor 40gb Ide.
Zalman 400watt
Mijn vorige voeding was een No-name 350 watt. Deze heeft altijd zijn werk goed gedaan alleen hij begon een rare piep te vertonen die niet van de fan afkwam. Deze had ik dus vervangen voor een Chieftec 350 watt van me broer. Toen begonnen de problemen. Bij het opstarten komt hij niet verder bij de melding : Dual channel memory mode. Rechts onderin staat de code 6b38. Ook staat er : f2 voor bios en f11 voor opstartmenu alleen me toetsenbord werkt dat niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd om dit op te lossen maar nog niks heeft geholpen.
Wat heb ik allemaal geprobeerd
-Oude voeding weer in systeem
-alle drive loskoppelen en opstarten
-Elk geheugen bankje in elk slot geprobeerd
-Ander geheugen
-Bios gereset door batterij eruit te halen.
-Andere voeding (zalman 400watt)
-Andere videokaart.
Nog niks heeft geholpen. Voor jullie duidelijkheid heb ik een screenshots. Deze is niet van mijn pc maar die heb ik gevonden op internet maar het is precies hetzelfde behalve het moederbord type en de processor.

Heeft iemand dit probleem ooit gehad? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Mvg Mike
Als eerst zal ik mijn specificaties even hier neerzetten:
Asrock dual sata 2
AMD athlon 64 3200+ met Zalman vf7000b-alcu
2x 256/ 1x 1 gb ddram
Geforce 6600gt AGP met Zalman vf700cu
Seagate barracuda 7200.10 320gb Sata II
Maxtor 40gb Ide.
Zalman 400watt
Mijn vorige voeding was een No-name 350 watt. Deze heeft altijd zijn werk goed gedaan alleen hij begon een rare piep te vertonen die niet van de fan afkwam. Deze had ik dus vervangen voor een Chieftec 350 watt van me broer. Toen begonnen de problemen. Bij het opstarten komt hij niet verder bij de melding : Dual channel memory mode. Rechts onderin staat de code 6b38. Ook staat er : f2 voor bios en f11 voor opstartmenu alleen me toetsenbord werkt dat niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd om dit op te lossen maar nog niks heeft geholpen.
Wat heb ik allemaal geprobeerd
-Oude voeding weer in systeem
-alle drive loskoppelen en opstarten
-Elk geheugen bankje in elk slot geprobeerd
-Ander geheugen
-Bios gereset door batterij eruit te halen.
-Andere voeding (zalman 400watt)
-Andere videokaart.
Nog niks heeft geholpen. Voor jullie duidelijkheid heb ik een screenshots. Deze is niet van mijn pc maar die heb ik gevonden op internet maar het is precies hetzelfde behalve het moederbord type en de processor.

Heeft iemand dit probleem ooit gehad? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Mvg Mike
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 17:59 ]