Toon posts:

opstart probleem Asrock dual sata II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Als eerst zal ik mijn specificaties even hier neerzetten:

Asrock dual sata 2
AMD athlon 64 3200+ met Zalman vf7000b-alcu
2x 256/ 1x 1 gb ddram
Geforce 6600gt AGP met Zalman vf700cu
Seagate barracuda 7200.10 320gb Sata II
Maxtor 40gb Ide.
Zalman 400watt

Mijn vorige voeding was een No-name 350 watt. Deze heeft altijd zijn werk goed gedaan alleen hij begon een rare piep te vertonen die niet van de fan afkwam. Deze had ik dus vervangen voor een Chieftec 350 watt van me broer. Toen begonnen de problemen. Bij het opstarten komt hij niet verder bij de melding : Dual channel memory mode. Rechts onderin staat de code 6b38. Ook staat er : f2 voor bios en f11 voor opstartmenu alleen me toetsenbord werkt dat niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd om dit op te lossen maar nog niks heeft geholpen.

Wat heb ik allemaal geprobeerd
-Oude voeding weer in systeem
-alle drive loskoppelen en opstarten
-Elk geheugen bankje in elk slot geprobeerd
-Ander geheugen
-Bios gereset door batterij eruit te halen.
-Andere voeding (zalman 400watt)
-Andere videokaart.

Nog niks heeft geholpen. Voor jullie duidelijkheid heb ik een screenshots. Deze is niet van mijn pc maar die heb ik gevonden op internet maar het is precies hetzelfde behalve het moederbord type en de processor.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_P9az7b7eT5M/SJ3Dk2SNuII/AAAAAAAAABY/Cc37RiWhEwk/s400/asrock-bios-error.jpg

Heeft iemand dit probleem ooit gehad? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Mvg Mike

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 17:59 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
Welkom op GoT Mike, je eerste TS is een nette, maar je mist nog wat dingetjes dus vergeet niet het reglement te lezen.

Wat heb je verder nog voor een kaarten in je Pc? Heb je echt alle SATA, IDE, floppy en overbodige hardware tegelijk afgekoppeld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe me best

Ik heb verder geen kaarten in me pc. Als je pci kaarten bedoeld. Ik heb alles afgekoppeld. Maar ook de hardeschijf waar windows op staat (40gb) alleen aangesloten. Ook heb ik alles afgekoppeld aan de achterkant behalve me toetsenbord. Zonder toetsenbord krijg ik nog steeds de melding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 18:02 ]

• My-life
Ook de harde schijf waar Windows opstaat kun je afkoppelen. Het enige wat je nodig hebt is een reepje geheugen en een video kaart (als er geen onboard zit).

Was de stekker uit de voeding toen je het BIOS batterijtje eruit hebt gehaald? Anders heb je kans dat de BIOS niet reset is.

Wat gebeurt er als je op F2 drukt om de BIOS in te gaan?

Ik denk dat hij hangt op het detecteren van SATA en IDE apparaten omdat die in het scherm moeten verschijnen nadat je ziet wat er op de foto staat.

[ Voor 52% gewijzigd door My-life op 07-03-2009 19:19 ]

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:43

Slapstick

Me, myself or I

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:56:
Beste tweakers.

Mijn vorige voeding was een No-name 350 watt. Deze heeft altijd zijn werk goed gedaan alleen hij begon een rare piep te vertonen die niet van de fan afkwam.
Voor de duidelijkheid, kwam de piep van de voeding af of van het moederbord?
Deze had ik dus vervangen voor een Chieftec 350 watt van me broer. Toen begonnen de problemen. Bij het opstarten komt hij niet verder bij de melding : Dual channel memory mode. Rechts onderin staat de code 6b38. Ook staat er : f2 voor bios en f11 voor opstartmenu alleen me toetsenbord werkt dat niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd om dit op te lossen maar nog niks heeft geholpen.
Hij laad dus niet door, zoals hierboven al geopperd. Heb je ervaring met het installeren van alle stekkers van een voeding aan een moederbord? Of heb je dit laten doen door iemand met ervaring? Anders kan het wel eens zijn dat je een stekkertje vergeten ben( hoewel het wel raar is dat je wel een scherm krijg dan.) Is er niet een mislukte biosflash gedaan? dit lijkt me namelijk een logisch gevolg,omdat volgens mij je bios f*cked is

[/quote]

:TweakBlog:

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:13

Dani86

AeroGeek

ASrocks kunnen soms een pain-in-the-ass zijn. Maar je vergeeft het ze :)

Wat bij mij hielp met een soortgelijk iets was een CMOS clear. Hoe dat moet staat in je manual. Je moet een jumpercap even verzetten.

Succes.

@hierboven, bij een mislukte biosflash zie je helemaal niks meer, dus dat is het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Dani86 op 07-03-2009 22:14 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Topicstarter
My-life schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:17:
Ook de harde schijf waar Windows opstaat kun je afkoppelen. Het enige wat je nodig hebt is een reepje geheugen en een video kaart (als er geen onboard zit).

Was de stekker uit de voeding toen je het BIOS batterijtje eruit hebt gehaald? Anders heb je kans dat de BIOS niet reset is.

Wat gebeurt er als je op F2 drukt om de BIOS in te gaan?

Ik denk dat hij hangt op het detecteren van SATA en IDE apparaten omdat die in het scherm moeten verschijnen nadat je ziet wat er op de foto staat.
Alles geprobeerd wat jij zegt .. geen resultaat. En de stekker was eruit bij bios reset ;) F2 werkt niet.. Hij gaat niet door.. f11 Werkt ook niet. het is net alsof me toetsenbord niet meer werkt.
Voor de duidelijkheid, kwam de piep van de voeding af of van het moederbord?
Hij laad dus niet door, zoals hierboven al geopperd. Heb je ervaring met het installeren van alle stekkers van een voeding aan een moederbord? Of heb je dit laten doen door iemand met ervaring? Anders kan het wel eens zijn dat je een stekkertje vergeten ben( hoewel het wel raar is dat je wel een scherm krijg dan.) Is er niet een mislukte biosflash gedaan? dit lijkt me namelijk een logisch gevolg,omdat volgens mij je bios f*cked is
De piep kwam duidelijk van de voeding af. En ik zet dagelijks computers voor mensen in elkaar dus de stekkers zaten goed. Ik heb zelfs een paar keer nagekeken of alle stekker goed zaten.
Wat bij mij hielp met een soortgelijk iets was een CMOS clear. Hoe dat moet staat in je manual. Je moet een jumpercap even verzetten.
Ook geprobeerd. geen resultaat
Ik ben nu echt ten einde raad. Denk dat mijn moederbord is overleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn oude voeding me moederbord heeft geroosterd. Iemand nog ideeën die ik kan proberen?

• My-life
Als je alleen je mobo nog over hebt, ander geheugen en een andere voeding hebt geprobeerd kun je enkel nog proberen om een andere CPU te testen, maar las een CPU dood is kom je normaal niet eens in dit scherm.

Op zoek naar een ander bordje ben ik bang.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:24
hele simpele, maar je kan het proberen: hangt er een ps2 of een usb toetsenbord aan? ik zou het met een ps2 proberen. Heb zelf ooit een asrock gehad, en die deed rare dingen

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ps/2 toetsenbord.
Pagina: 1