Gisteren kreeg ik van een kennis van mij via msn een software programmatje. Deze had ik op dat moment nodig. Nadat ik de software had gescanned klikte ik op install. Op dat moment reageerde mijn ESET NOD32 Antivirus erg vreemd, eerst kreeg ik een aantal popups met meldingen, daarna werd het icoontje rood en kon ik deze niet meer opstarten. Ook mijn andere malware/spyware programma's kon ik niet meer opstarten. Waar ik meteen aan dacht was een virus. Ik heb toen meteen de computer uitgezet dmv de powerknop. Vervolgens starte ik weer op en sindsdien heb ik een probleem:
Ik start mijn computer op, vul mijn wachtwoord in voor mijn gebruikersnaam en zie dat mijn buroblad iconen en taakbalk verdwenen zijn. Het enige wat ik nog zie is mijn achtergrond afbeelding (wallpaper) en een klein venstertje linksboven (welke ik met de muis kan verslepen) met de volgende tekst:
Persoonlijke instellingen
Bezig met het maken van persoonlijke instellingen voor:
C:\Program Files\Common Files\Win Console\services.exe
Gisteren heb ik mijn computer 1.5 uur aan laten staan maar er veranderde helemaal niets.
Als ik Windows Taakbeheer start dan blijft deze voor 3 seconden staan en verdwijnt weer.
Nu heb ik het volgende geprobeerd:
Computer opstarten in veilige modus:
Als ik nu mijn wachtwoord invoer voor mijn gebruikersnaam dan zie ik wel al mijn iconen verschijnen en werkt alles (natuurlijk beperkt in veilige modus).
Systeemherstel:
De computer kon niet worden hersteld naar:
donderdag 5 maart 2009
Controlepunt van systeem
Er zijn geen wijzigingen op de computer aangebracht
Scannen:
- Malwarebytes Anti-Malware
- SUPERAntiSpyware
- ESET NOD32 Antivirus
- Ad-Aware
- Spybot S&D
Daarna de computer weer opnieuw opgestart maar helaas geen verandering.
Ik heb ook een nieuw account aangemaakt (in veilige modus). Als ik het nieuwe account selecteer dan krijg ik exact hetzelfde probleem, geen iconen en taakbalk en weer dezelfde melding:
Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan oplossen. Zelf weet ik geen opties meer en ben hier al de hele dag mee bezig.
Ik start mijn computer op, vul mijn wachtwoord in voor mijn gebruikersnaam en zie dat mijn buroblad iconen en taakbalk verdwenen zijn. Het enige wat ik nog zie is mijn achtergrond afbeelding (wallpaper) en een klein venstertje linksboven (welke ik met de muis kan verslepen) met de volgende tekst:
Gisteren heb ik mijn computer 1.5 uur aan laten staan maar er veranderde helemaal niets.
Als ik Windows Taakbeheer start dan blijft deze voor 3 seconden staan en verdwijnt weer.
Nu heb ik het volgende geprobeerd:
Computer opstarten in veilige modus:
Als ik nu mijn wachtwoord invoer voor mijn gebruikersnaam dan zie ik wel al mijn iconen verschijnen en werkt alles (natuurlijk beperkt in veilige modus).
Systeemherstel:
De computer kon niet worden hersteld naar:
donderdag 5 maart 2009
Controlepunt van systeem
Er zijn geen wijzigingen op de computer aangebracht
Scannen:
- Malwarebytes Anti-Malware
- SUPERAntiSpyware
- ESET NOD32 Antivirus
- Ad-Aware
- Spybot S&D
Daarna de computer weer opnieuw opgestart maar helaas geen verandering.
Ik heb ook een nieuw account aangemaakt (in veilige modus). Als ik het nieuwe account selecteer dan krijg ik exact hetzelfde probleem, geen iconen en taakbalk en weer dezelfde melding:
Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan oplossen. Zelf weet ik geen opties meer en ben hier al de hele dag mee bezig.