Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beginner; Meerdere keren pullDown ?

Pagina: 1
Acties:

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo,

Ik ben een electronica-beginner, en ben nu wat aan het experimenteren met een arduino-bordje.

Nu sluit ik er nog al wat inputs op aan, en daarom wil ik deze inputs uitlezen via een shift-register..

Ik heb de shiftIn tutorial gelezen en gebouwd, ik snap wat hij doet, en het werkt.

Ik heb wel één vraag... ik voeg nu voor elke schakelaar een (volgens mij pull-down) weerstand toe.. Ik wil nu de schakeling van mijn bread-board overzetten naar een printje, en vraag me nu het volgende af:

Moet ik inderdaad voor elke schakelaar zo een weerstand plaatsen, of kan ik al die lijnen via 1 gezamelijke 10kOhm weerstand aan de aarde knopen?

Afbeeldingslocatie: http://www.arduino.cc/en/uploads/Tutorial/ShftInExmp1_Schem.png

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe zou je dat willen doen? Teken het voor de gein 's uit en kijk wat er met je inputs gebeurt.
spoiler:
Dan zal je waarschijnlijk zien dat het niet kan

Dit is geen signature...

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Ok, onnozel, ik heb hem door!
Bedankt!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

je kan wel al die weerstanden in 1 component plaatsen. zulke weerstandsnetwerken hebben ze als SIL(single in line) behuizing. spaart je wat gaatjes boren en lastig sporen werk.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url