2e videokaart voor minder stroomverbruik?

Pagina: 1
Acties:

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 12:10
Is het mogelijk om een budget videokaart er bij te steken in SLI die meestal in idle status minder verbruiken zodat ik de 4870 kan uitschakelen als ik niet game.

ik heb een Asus P6T Deluxe en een 4870 videokaart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wilt gaan besparen op stroom kun je beter het Asus bord vervangen door een MSI ofzo, dat zal meer schelen dan wat voor videokaart dan ook.

Maar de 4870 verbruikt sowieso minder als je hem niet volledig belast. Een losse kaart erbij zal dan alleen maar voor meer verbruik zorgen, omdat die 4870 toch stroom blijft vragen. DAarnaast zit je dan natuurlijk met het probleem dat iedere keer als je wil gaan gamen je van kabels moet wisselen of de input van je monitor moet veranderen. Niet geweldig optimaal lijkt me.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

2 punten
- Je hebt het over Crossfire, SLI is namelijk van NVidia
- Jij wilt Hybrid Crossfire gebruiken. Dit word niet ondersteund door jouw mobo (http://www.scan.co.uk/pro...3-1600(OC)-SAS-SATAII-ATX)

dus nee ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

De kosten die je in de aanschaf van die 2e kaart zijn waarschijnlijk net zoveel als die gewone kaart 3 jaar lang blijven gebruiken, de moeite niet echt dus. Plus het is minder makkelijk in gebruik zoals hierboven gepost.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Sick Nick schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:24:
De kosten die je in de aanschaf van die 2e kaart zijn waarschijnlijk net zoveel als die gewone kaart 3 jaar lang blijven gebruiken, de moeite niet echt dus. Plus het is minder makkelijk in gebruik zoals hierboven gepost.
Sommige mensen willen gewoon weinig stroom verbruiken, niet geld besparen. Ook kan het voor minder lawaai en warmte zorgen wat ook fijn is ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
R-O-Y schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:48:
Sommige mensen willen gewoon weinig stroom verbruiken, niet geld besparen. Ook kan het voor minder lawaai en warmte zorgen wat ook fijn is ;)
Mooi, maar de productie van die extra kaart kost ook heel wat energie en grondstoffen dus netto gezien zal het niet zuiniger uitkomen denk ik. Dan kan hij beter zien dat hij zijn 4870 zo goed mogelijk kan onderklokken/volten.

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 12:10
Admiral Freebee schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:03:
[...]

Mooi, maar de productie van die extra kaart kost ook heel wat energie en grondstoffen dus netto gezien zal het niet zuiniger uitkomen denk ik. Dan kan hij beter zien dat hij zijn 4870 zo goed mogelijk kan onderklokken/volten.
Alvast bedankt iedereen voor de antwoorden.
Als ik niet game en ik ondervolt/onderklock hem. Gaat deze dan nog minder verbruiken in idle?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sn33ky schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:15:
[...]

Alvast bedankt iedereen voor de antwoorden.
Als ik niet game en ik ondervolt/onderklock hem. Gaat deze dan nog minder verbruiken in idle?
Ja, als het goed is wel. Wil je daar zekerheid over kun je een Wattage-meter tussen je PC en wandcontactdoos plaatsen.
Pagina: 1