Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een SSD schijf gekocht, een G.Skill Titan 128GB. Het vreemde is, dat als hij opstart hij een 'spinning geluid' maakt. Hetzelfde type geluid als je hoort van een normale schijf. Zo'n opstartend vliegtuig geluid. Dat er iets ronddraait en dan steeds harder ronddraait tot een bepaalde RPM.

Dit vind ik nogal vreemd, aangezien SSD volgens mij geen geluid hoort te maken? Ik zit met m'n oor tegen de HD aan en weet zeker dat het uit het kastje komt. Nu heb ik opengeschroefde plaatjes gezien van een Titan, maar daar zie ik geen fans of andere onderdelen die geluid kunnen maken. Het kastje is ook helemaal dicht en er zitten geen airflowgaten in.

Iemand enig idee waar dat geluid vandaan komt? Maken SSD's uberhaupt geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Doet me een beetje denken aan de auto met conventionele verbrandingsmotor en een elektrische auto. Veel mensen vonden dat een auto geluid moest maken, en toen hebben ze maar een systeem bedacht waar je zelf kan bepalen welk 'motor' geluid uit je elektrische auto komt.

Misschien heeft deze SSD iets vergelijkbaars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan hebben ze goede sound engineers bij G.Skill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tenzij er hier ook al fake apparatuur geproduceerd wordt. Stop een goedkoop hard schijfje in een kastje met SSD opdruk en je kunt er dik op verdienen. Je zou het vast moeten kunnen stellen door het ding al werkend heen en weer te kantelen. Een harde schijf verraadt zich door de weerstand die je dan voelt t.g.v. het gyroscoopeffect van de draaiende platters.

8)

CJS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan het toch voelen of er trillingen uit komen lijkt me? Als dat zo is, heb je een fake te pakken.

Waar heb je hem vandaan?

Sowieso kan je het zien door de random access time te testen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37

Pogostokje

* twiet *

Een SSD is helemaal stil. Maakt het geluid, dan is het geen SSD.

Boek een vliegticket naar een goedkope lokatie en gooi hem door de xray scanner op schiphol om te kijken wat er in zit? ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SSD is gekocht bij PChut. Zal eens die accesstimes gaan meten. Heb niet eerder accesstimes gemeten. Welke software is daar goed in? En wat zijn normale accesstimes bij normale HD's en SSD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Accesstime van een SSD ligt onder de 1ms. Die van een harddisk ligt boven de 4ms, voor desktopschijven ergens rond de 12ms. Je kunt dit meten met een programma als HDTune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Als hij aanstaat, voel je hem dan ook trillen? Of probeer hem zachtjes te bewegen als hij aanstaat. Als het echt een HDD is dan voel je dan dat gyroscoopeffect wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:05

Zenyatta

Tsjakka!

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:06:
De SSD is gekocht bij PChut. Zal eens die accesstimes gaan meten. Heb niet eerder accesstimes gemeten. Welke software is daar goed in? En wat zijn normale accesstimes bij normale HD's en SSD's?
Kan je met HDTune geen accestimes meten?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
En zat er niet gewoon een dvdtje in de speler? Ik ben ook wel benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd. Niet dat ze je een 2.5" normale harde harde schijf verkocht hebben met een SSD behuizing of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het ook niet misschien een condensatortje wat geladen wordt? Een beetje zoals bij een flitser van een fotocamera?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

of iets wat je ook wel met grafische kaarten hebt, trillende spoelen, wat je ook kun controleren is gyroscopische krachten; gewoon de (vermeende) ssd los halen en draaien, als je dan geen, echt helemaal geen weerstand voelt dan draait er waarschijnlijk ook niets.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

je bent geloof ik niet de enige : kijk maar eens op google

Signature

Pagina: 1