We hebben een SSD schijf gekocht, een G.Skill Titan 128GB. Het vreemde is, dat als hij opstart hij een 'spinning geluid' maakt. Hetzelfde type geluid als je hoort van een normale schijf. Zo'n opstartend vliegtuig geluid. Dat er iets ronddraait en dan steeds harder ronddraait tot een bepaalde RPM.
Dit vind ik nogal vreemd, aangezien SSD volgens mij geen geluid hoort te maken? Ik zit met m'n oor tegen de HD aan en weet zeker dat het uit het kastje komt. Nu heb ik opengeschroefde plaatjes gezien van een Titan, maar daar zie ik geen fans of andere onderdelen die geluid kunnen maken. Het kastje is ook helemaal dicht en er zitten geen airflowgaten in.
Iemand enig idee waar dat geluid vandaan komt? Maken SSD's uberhaupt geluid?
Dit vind ik nogal vreemd, aangezien SSD volgens mij geen geluid hoort te maken? Ik zit met m'n oor tegen de HD aan en weet zeker dat het uit het kastje komt. Nu heb ik opengeschroefde plaatjes gezien van een Titan, maar daar zie ik geen fans of andere onderdelen die geluid kunnen maken. Het kastje is ook helemaal dicht en er zitten geen airflowgaten in.
Iemand enig idee waar dat geluid vandaan komt? Maken SSD's uberhaupt geluid?