Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-01 16:08
Ik heb binnenkort misschien een P5B,
Nou zei een vriend van mij dat het de zelfde chipset heeft als de Asus Commando. En ik dacht zo van.
Kan ik zo'n bord wel flashen naar een Commando.

Ik zou reactie's willen weten van de masters in flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Helaas, dat zal echt niet gaan :) Er zijn veel meer moederborden als alleen maar de Commando die dezelfde chipset gebruiken. Dat wil nog niet zeggen dat je moederbord dan om te flashen is naar een ander type. BIOS-en worden specifiek voor 1 model moederbord gemaakt die de features van dat bord kan beheren en gebruiken. Laat je niks wijsmaken door anderen. Als je een Asus Commando wilt met die features zal je dat bord moeten aanschaffen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:10
redfoxert schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:02:
Helaas, dat zal echt niet gaan :) Er zijn veel meer moederborden als alleen maar de Commando die dezelfde chipset gebruiken. Dat wil nog niet zeggen dat je moederbord dan om te flashen is naar een ander type. BIOS-en worden specifiek voor 1 model moederbord gemaakt die de features van dat bord kan beheren en gebruiken. Laat je niks wijsmaken door anderen. Als je een Asus Commando wilt met die features zal je dat bord moeten aanschaffen.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn een aantal moederborden (ook van Asus) die in verschillende uitvoeringen komen en waarbij je een mid-end-moederbord kunt flashen naar een high-end gamersmoederbord. Het gaat hier dan om feitelijk 2 identieke moederborden waarbij enkel de naam en mogelijkheden in de bios verschillend zijn (soms ook kleine dingen als de koeling). Hierbij is het flashen van een andere bios wel mogelijk. Een voorbeeld hiervan is het flashen van een Asus P5E Deluxe naar een Asus Rampage Formule.

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 07-03-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
Ik zal het toch nog even proberen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
okkii schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:08:
Ik zal het toch nog even proberen voor de zekerheid.
Er is wel een grote kans dat jij jouw moederbord ermee onbruikbaar maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
kan ik hem dan niet meer terug flashen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Ik weet niet waar jouw vriend dit vandaan heeft, maar ik heb hier nog niet van gehoord.
Asus P5E Deluxe naar een Asus Rampage Formule
Die heb ik wel eerder langs zien komen inderdaad. Maar je kan er vanuit gaan dat als jouw P5B in een Commando geflashed zou kunnen worden, dan zo te vinden is via Google, dusdanig nieuws verspreid zich wel over de verscheidene fora.

Ik zou je dan ook afraden dit te doen, en minstens nog eens navragen waar jouw vriend dit vandaan heeft.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
Hij heeft een Asus commando, En zei tegen mij dat ze de zelfde chipset hebben, Dus probeer het even.

Ik wil het alleen even zeker weten. Tot ik iets verkeerds doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
okkii schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:49:
kan ik hem dan niet meer terug flashen :O
Dat kan vaak wel, maar niet altijd. En het is niet gemakkelijk. En je krijgt geen garantie als je hem verkeerd flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
okkii schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:52:
Hij heeft een Asus commando, En zei tegen mij dat ze de zelfde chipset hebben, Dus probeer het even.

Ik wil het alleen even zeker weten. Tot ik iets verkeerds doe.
Nogmaals, de Intel chipset die er op zit, zit op HEEL VEEL moederborden. Niet toevallig alleen de P5B en Asus Commando. Google eerst of het uberhaubt wel kan voor je je moederbord niet meer kan gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of een bios gaat werken hangt echt wel van meer af dan alleen de chipset. Kijk in hoeverre de borden overeenkomen. Als dit 100% is dan zou je het kunnen doen. Maar dan moet je dus op iedere chip gaan letten of die klopt of niet.

Dan is er natuurlijk de vraag, waarom zou je willen flashen?
Verder moet je eens kijken of je een losse bioschip hebt. Is dat het geval dan zou je altijd kunnen hotflashen mocht de flash mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
En als ik zeg maar de bios chip van een commando der op zet. Kan ik er dan Commando op flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
okkii schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:46:
En als ik zeg maar de bios chip van een commando der op zet. Kan ik er dan Commando op flashen ?
Als je er een bios-chip van een Commando erop zet, dan heb je al een Commando-bios. Echter zijn lang niet alle bios-chips er zo maar uit te halen. Daarnaast al zou je kun ze omzetten, dan hoeft het nog steeds niet te werken.

Maar waarom wil je zo graag een Commando bios?

Dit is niet beledigend bedoelt, maar ik krijg de indruk dat je niet helemaal op de hoogte bent van het flashen van ene bios en de functie van een bios. Een bios is een stukje software dat in dit geval een groot deel van de aansturing van de hardware van je moederbord regelt. Dit is dus niet alleen de chipset, maar ook alle andere hardware, zoals onboard geluidskaarten en onboard netwerkadapters. Dezelfde chipset betekent niet dat de rest van de hardware ook hetzelfde is. Op deze link vind je uitleg over de bios.

[ Voor 44% gewijzigd door L.N. op 07-03-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

okkii schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:46:
Als je de commando bioschip erop zet hoef je natuurlijk niet meer te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 00:57
Voordat je begint, is het misschien inderdaad een beter idee om eerst goed te weten wat een bios is en doet, ook is het niet erg on verstandig om misschien even te kijken wat nou een chipset is.... |:( voordat je dadelijk je moederbord sloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
LuukNouwen schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:07:
[...]
Een voorbeeld hiervan is het flashen van een Asus P5E Deluxe naar een Asus Rampage Formule.
Helemaal juist. Heb verleden week mij P5E (geen deluxe) nog geflashed naar een Rampage Formula. Er zijn zelfs P5E bordjes waar de tekst P5E op het mobo gewoon een sticker is die over Rampage Formula heen is geplakt. Go figure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de moederborden identiek zijn .
Dus 100% moederbord lay-out en er alleen anderen koelers op gemonteerd zijn.
Dan kan je die borden flashen .

Er zijn inderdaad borden die dat hebben waar een standaard koeling is vervangen voor een met heat-pipes
en extra mosfetkoeling .

De vraag is waarom je dat wilt gaan doen omdat jouw borden misschien al overklock functies in de bios aanwezig is.
Pagina: 1