Toon posts:

P75 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me helpen met het overclocken van een p75 systeempje?
of weet iemand waar ik er info over ken vinden?

Verwijderd

Kijk in het boekje van je moederbord of er staat wat de maximale multiplier en FSB-snelheid is. Kijk ook op welke stand het zwikje nu staan. Zet het hoger en probeer :)

Dit hoort trouwens in Mobo & CPU, niet Hardware Algemeen.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
als je geluk hebt kun je hem iets hoger krijgen...maar hoger dan 90 hoef je niet te proberen.. ( keb 6 p75 geprobeerd hoger dan 90 te krijgen....wou niet!)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
maar op WELKE manier heb jij geprobeert om die P75 systemen over te clocken skinhead?

90Mhz is 20% overgeclocked, en dat zou toch een lekker resultaat zijn volgens mij

Verwijderd

Ik heb m'n pentium 75 systeem vroeger (jaja) 2 jaar lang op 100MHz gehad. Alles in die bak was gare merkloze shit. Gewoon een kwestie van de jumpers op 'Pentium 100' zetten, zoals in je mobo-boekje of op je mobo zelf staat voorgedaan.

Dit was op een intel fx-chipset. Op m'n volgende bordje, een vx-chipset haalde m'n p75 zelfs 120MHz stabiel. Ook weer een kwestie van gewoon op 'Pentium 120' zetten.

Ik denk dat jij ook wel redelijke resultaten moet kunnen halen, al blijft het wel een oudje natuurlijk ;)

Succes

• Devian
  • Laatst online: 20:26
er is mij maar 1 gelukt op 90 MHZ te krijgen, en nog niet stabiel! gewoon de multiplier omhoog gooien!

https://wren.co/join/Devian

• Demo
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn P75 wou ook niet @ 90 MHz
Zeikding:r

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb jaren lang mijn 75 op 120 laten lopen :)

Gaat best als je de behuizing er af laat en met hele warme dagen er ff een huis tuin en keuken ventilator op gooit!

Verwijderd

Ik heb me P75 van 1,5 x 50 naar 1,5 x 66 geklokt en die heeft zo een jaar stabiel en netjes gelopen. Toen heb ik een nieuw systeem gekocht.

En die chip zou ook naar 120 Mhz hebben gekunt. Stond een paar jaar terug in de Computer!Totaal meen ik een stuk over in met typenummers en hoever ze konden. Mijn type zou op 120 hebben gekunt, anderen zouden 90 niet een aankunnen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn P120 wil niet hoger als 133MHz... :'(

De bus kan niet hoger als 66MHz, de multiplier dingen zijn er niet.... volgens het boekje zouden ze er moeten zijn... :?

Is een PentiumI multiplier locked?

Whatever.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op dinsdag 27 februari 2001 14:03 schreef meendering het volgende:
Is een PentiumI multiplier locked?
Sommigen. De link verwijst naar een uitgebreid artikel op Tom's Hardware site over het overklokken van Pentium cpu's, waarbij ook multiplier locks ter sprake komen:
http://www4.tomshardware.com/guides/overclocking/

Verwijderd

Topicstarter
heey anthonov

Zwaar bedankt voor die link, DAAR heb ik wat aan.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Mijn P90 wou op 133 nog best lopen, maar ik durfde het niet te lang aan, m'n ma gebruikt hem toch alleen maar *D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op dinsdag 27 februari 2001 19:45 schreef bavariaboy het volgende:
heey anthonov

Zwaar bedankt voor die link, DAAR heb ik wat aan.
YW :)

Verwijderd

Ik heb hier achter me nog een oude p75@90 staan. Het is een compaq waar standaard geen ventilatortje op zit. Dus die heb ik er op gezet en hij draait op 90 mhz. 1,5 x 60. Hij wil niet opstarten op 2x50 = 100 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik de verhalen een beetje snap dan moet ik het volgende doen:
1 - zorgen voor goeie ventilator
2 - kijken wat de maximale multiplier en FSB-snelheid is
3 - beetje bij beetje opvoeren en kijken of ie nog stabiel is, toch?

Tot de 90 gaan ze dus eigenlijk allemaal en sommige komen hoger.

• BertV
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Zelf heb ik een tijd geleden een oude Escom P75 verwend met een belachelijke upgrade woede.

128mb RAM erin
13GB 7200 HD
Voodoo3 (PCI)
En een overdrive van 233 MHZ!

Bij http://www.evertech.com/ kun je overdrive processors kopen die het systeem wijsmaken dat er niks aan de hand is...

Echt een hele verbetering, je kunt fatsoenlijk internetten en typen. Het probleem is dat je stiekum extreme spellen gaat proberen, en dat wil niet.

Uiteindelijk toch een nieuwe PC gekocht, dus dit upgraden is uiteindelijk zonde van het geld...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
op www.2dehands.nl worden ook nog wel ouwe P1's aangeboden.. kun je niet beter een oude p133 ofzo kopen? Want van 75 naar 90 schiet niet echt op denk ik..

[edit] Hier, bijv:
Intel Pentium I Processor 166 ZONDER MMX.

specificatie is te vinden op:

http://developer.intel.com/design/pentium/QIT/DATABASE/sy037.htm

Dus ideaal voor een upgrade op moederborden zonder MMX ondersteuning.

Enkele stuks op vooraad,

Vaste Prijs: Per stuk 50,= en 45p/s vanaf 5stuks.

reageren voor lagere boden heeft geen zin.
die past denk ik ook wel op je bord.. ik weet alleen niet of die p166 multiplier locked is, amders moet je moederbord een multipier van 2.5 aankunnen, en het juiste voltage, weet ik zo niet uit mn hoofd..

[edit2] Tsjakka, nog 1:

een pentium 133 mhz.

35 gulden
:)

Verwijderd

Topicstarter
De enige rede waarom ik een P75 wil is omdat ik um GRATIS krijg van mijn buurtjes, en das niet duur voor een pc'tje dat ik toch ga verneuken,
haha.

Verwijderd

Topicstarter
maar dan heb ik nog wat vraagjes:
1 - Hoe merk ik of ie stabiel is? en WAT gebeurt er als ie instabiel wordt?
2 - Hoe weet ik hoe warm dat de processor is? en Hoe weet ik hoe warm de processor MAG worden?
3 - Waarom heeft niemand het over potlood streepjes op de processor?(of werkt da niet bij een P75?).
Pagina: 1